Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-08-2005, 21:22
655321
655321 is offline
Dr stond al een topic over Berlijn hier maar dat had een heel andere strekking dus ik heb deze even aangemaakt.
Met een vriendin wil ik graag eind augustus naar Berlijn voor een paar dagen maar dan wel het liefst zo goedkoop mogelijk.
Vooral voor het reizen kunnen we niet echt iets goedkoops vinden, heeft iemand hier misschien tips?

Alvast hardstikke bedankt!
Oud 09-08-2005, 21:26
Briseïs
Briseïs is offline
Met de trein is maar 58 euro voor een retourtje.
Oud 09-08-2005, 22:21
Scatterbrain
Scatterbrain is offline
Citaat:
Briseïs schreef op 09-08-2005 @ 21:26 :
Met de trein is maar 58 euro voor een retourtje.
maar d'r is toch ook zo'n aabieding van 35 euro voor 5 personen?
Oud 10-08-2005, 10:31
Ivo
Ivo is offline
Als je met alleen de stoptreinen wil reizen kun je in duitsland op zaterdag en zondag een dagkaart van 30 of 35 euro gebruiken voor 5 personen. Ik denk alleen dat het wel een hele lange dag wordt als je met stoptreinen naar Berlijn moet. En dan komt je Nederlandse treinkaartje er ook nog bij (of je moet je door iemand net over de grens laten afzetten).
Oud 10-08-2005, 20:17
655321
655321 is offline
Citaat:
Ivo schreef op 10-08-2005 @ 11:31 :
Als je met alleen de stoptreinen wil reizen kun je in duitsland op zaterdag en zondag een dagkaart van 30 of 35 euro gebruiken voor 5 personen. Ik denk alleen dat het wel een hele lange dag wordt als je met stoptreinen naar Berlijn moet. En dan komt je Nederlandse treinkaartje er ook nog bij (of je moet je door iemand net over de grens laten afzetten).
Maar dan betaal je dus 30/35 euro voor een enkeltje?
En dat met de grens moet geen probleem zijn, want Nijmegen ligt vlakbij de grens. En je kunt dan geloof ik vanaf Emmerich zo'n kaartje kopen, right?
Oud 10-08-2005, 20:56
Ivo
Ivo is offline
Vanaf het eerste station in Duitsland is zo'n ticket geldig. Die prijs is inderdaad voor een enkele reis (tenzij je de zelfde dag ook weer terug reist, maar dat is over die afstand toch onmogelijk). Maar het geld dus wel weer voor meerdere personen.
Voor 60 euro heb je dus een retour vanaf (in dit geval) Emmerich voor max. 5 personen.

Kijk anders eens op www.bahn.de (duitse spoorwegen). Daar kun je ook meteen je reis even door de reisplanner gooien om te kijken hoelang het gaat duren.

Ik heb zelf overigens nog geen ervaring, modat mijn weekje duitsland vorige week verruild is voor een weekje clubhuis afbreken...
Oud 11-08-2005, 22:32
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Hmmm, er stond daar ooit iets over in de Yes om daar voordelig te komen, maar ik weet eerlijk gezegt niet meer hoe.

Trouwens, waarom wil je naar Berlijn? Ik ben er vorig jaar geweest en het was een en al herinneringen aan de oorlog en de Berlijnse muur. Nou was ik er ook met school, dus daar kan het ook aan liggen . Maar het shoppen is daar zeker leuk en goedkoop!
Oud 12-08-2005, 21:05
ironflower
ironflower is offline
Citaat:
655321 schreef op 10-08-2005 @ 21:17 :
Maar dan betaal je dus 30/35 euro voor een enkeltje?
En dat met de grens moet geen probleem zijn, want Nijmegen ligt vlakbij de grens. En je kunt dan geloof ik vanaf Emmerich zo'n kaartje kopen, right?
Je kan dan niet alle treinen gebruiken, zoals net al gezegd werd.
Daar zou ik wel even op letten, mss scheelt het wel veel in reistijd en is dan de duurdere ticket alswaar handiger..
Oud 12-08-2005, 21:15
Miracle
Miracle is offline
In de zomer hebben ze fijne treinaanbiedingen. Voor 29 euro per persoon per dag met de trein. Als je een grote afstand aflegd is dat dus erg voordelig. Het geldt ook nog voor de maand augustus als ik me niet vergis, maar er zijn vast niet veel kaarten meer. :s (n)
http://www.bahn.de/-S:PtVORN:d8AQh9N..._spezial.shtml
Ik heb pas geleden een kaartje via internet geboekt, dat ging perfect. :)
Eventueel kun je anders met de bus. Eurolines of iets anders, gewoon ff zoeken op internet.

Voor logeren zijn goedkope hotelletjes een optie of een jeugdherberg. :)

Regels voor berichten