Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-10-2010, 16:08
TFS!
TFS! is offline
Ik heb nu een tijdje een relatie met een meisje (ik 18, zij 17), en ik vroeg me af wat voor tijd jullie normaal vinden tot sex. Dus hoelang een relatie. Ik hoor om me heen van alles tussen 1 maand en 1 jaar maar kan er zelf nog niet echt een beeld over vormen.
Oud 07-10-2010, 16:27
Verwijderd
Ik denk dat het pas tijd is als het voor jullie beide goed voelt. Als je elkaar kan vertrouwen, als jullie lichaam vertrouwt zijn met elkaar.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2010, 16:30
Em.
Em. is offline
Dat maakt me werkelijk geen ruk uit. Binnen 'n dag is misschien wat overdreven (zeker als jullie nog maagd zijn) en na twintig jaar ook, maar dan nog, boeiend. Zolang jullie het maar doen als jullie er klaar voor zijn, dat soort dingen moet je niet laten bepalen door 'gemiddelden'. Niemand is gemiddeld. Je zou zelf moeten weten/voelen/willen (en zij, natuurlijk) wanneer jullie dat willen. In mijn ogen is dat niet echt iets wat je 'af moet spreken', meer iets wat vanzelf komt.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2010, 16:49
masterQ
masterQ is offline
na een 4 maand ofzo zodat ge elkaar tg redelijk goe kent
Oud 07-10-2010, 17:01
Verwijderd
Ligt eraan of je nog maagd bent, hoe goed je elkaar van tevoren kende, en of je er aan toe bent of niet. Die tijd verschilt per persoon - sommige mensen zijn er na een jaar pas aan toe, anderen na twee dates. Zo lang je je er allebei maar goed bij voelt, is niks verkeerd. (Hoewel ik denk dat voor een eerste keer, het wel belangrijk is dat je elkaar goed kent en vertrouwt. Dan kun je tenminste echt ontspannen en focussen op alle leuke dingen. Het helpt ook om wat meer ervaring op te bouwen met handwerk, mondwerk, elkaar gewoon over je hele lichaam zoenen, enzovoort. Als je je met elkaars lichaam op je gemak voelt, komt die seks vanzelf).
Met citaat reageren
Oud 07-10-2010, 20:11
SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Geheel afhankelijk van het moment en de situatie. Hoe comfortabel je je bij iemand voelt, hoe graag je wilt, of je er allebei klaar voor bent.

Wat is jouw situatie op het moment?
Met citaat reageren
Oud 08-10-2010, 21:20
speedyme
speedyme is offline
Hangt van de situatie soms 1 dag en soms ook wel een paar maanden hangt echt van het gevoel af
Met citaat reageren
Oud 10-10-2010, 09:43
Volk
Volk is offline
Dat hangt er vanaf. De ene keer wacht ik drie maanden, de andere keer heb ik seks voor ik een relatie met hem heb.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2010, 09:02
Bender
Bender is offline
Eerst seks, dan relatie..
Je maakt in een auto toch ook eerst een proefrit voordat je hem koopt.
Oud 13-10-2010, 16:43
Anoniem__
Anoniem__ is offline
Wacht gewoon af op de juiste moment, dit voel je zelf aan.
En zeker wachten als je, je er niet goed bij voelt of u partner, praat er gewoon is over wat zij erover denkt en hoe zij zich er bij voelt. De rest komt vanzelf
Met citaat reageren
Oud 13-10-2010, 18:00
Verwijderd
mij lijkt t leukste als t spontaan zou gebeuren
Met citaat reageren
Oud 14-10-2010, 00:40
Verwijderd
Dat vind ik echt afhankelijk van de leeftijd. Als je 15-16 bent mag t best n jaar of wat duren. Ben je beide wat ouder en al eens ervaren dan wat minder lang.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten