Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-10-2010, 13:13
Fashion Icone
Fashion Icone is offline
Hallo, Mijn blackberry bold 9700 is gestolen op Vakantie in marokko.
Ik had hem 2 weekjes en 3 dagen.
Ik lag op het strand te zonnen en mijn blackberry lag naast mijn tas.
Ik draaide me om en zag dat mijn blackberry weg was.
Ik probeerde er naar toe te bellen met een mobiel van mijn vriendin maar hij staat op tril functie dus je kunt het niet horen.

Gelukkig zat er een een Buitenlandse simkaart in, en niet mijn Abonnement simkaart.
Maar ik mis mijn mobiel en nu zit ik met mijn abonnement die ik elke maand moet betalen terwijl ik hem niet gebruik omdat mijn blackberry is gestolen ik kan geen nieuwe toestel aanschaffen omdat het echt te duur voor mij is.

Weet iemand of je mobiel Terug kunt Traceren ?
Ik hoop op reacties.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-10-2010, 13:29
Fashion Icone
Fashion Icone is offline
Ik heb op een site een programma gevonden waarmee je mobiel kunt traceren.
Maar werkt het voor een blackberry bold 9700 ?

Link: http://www.mobilyz.com/nieuws/softwa...blackberry-er/
Met citaat reageren
Oud 03-10-2010, 15:10
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Ik heb op een site een programma gevonden waarmee je mobiel kunt traceren.
Maar werkt het voor een blackberry bold 9700 ?

Link: http://www.mobilyz.com/nieuws/softwa...blackberry-er/
Je moet dan wel eerst die applicatie kopen en op je telefoon installeren en vervolgens wat dingen instellen. Ik wist niet dat het bestond, maar het lijkt me erg handig.

Verder is het volgens mij niet mogelijk om je telefoon te traceren, behalve als je bij de overheid werkt oid.
Oud 03-10-2010, 15:48
Fashion Icone
Fashion Icone is offline
Ohw : ( Jammer dus er is geen hoop meer?
Met citaat reageren
Oud 03-10-2010, 20:46
FluffyKitten
FluffyKitten is offline
Nope.
Erg vervelend maar je bent hem kwijt.
Oud 04-10-2010, 09:55
YouTech
YouTech is offline
Ik zou nog even naar je verzekering kijken... als je verzekerd bent buiten de deur voor diefstal zou je misschien nog een gedeelte van de waarde (dagwaarde) van de telefoon terug kunnen krijgen.
Oud 04-10-2010, 10:10
Lotte^^
Lotte^^ is offline
Niet echt slim om een nieuwe telefoon mee te nemen op vakantie.

Had je een reisverzekering afgesloten? Heb je daar (in turkije) aangifte gedaan van diefstal?
Dan heb je nog wel kans dat de reisverzekering het vergoed.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2010, 23:22
Verwijderd
Je bedoeld niet slim om hem mee naar t strand te nemen

En verder was het toch Marokko??
Met citaat reageren
Oud 14-10-2010, 00:24
Verwijderd
Je zou natuurlijk eens contact op kunnen nemen met de provider waar je die abonnement hebt afgesloten.
Ik heb geen idee of ze zoiets vergoeden, maar je kunt het in ieder geval proberen.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2010, 22:57
ILUsion
ILUsion is offline
Inderdaad contact opnemen met je provider (en al helemaal een verzekeringsbedrijf als je een verzekering voor die dingen hebt). In ieder geval kan je provider je SIM-kaart blokkeren en waarschijnlijk kunnen ze ook direct je IMEI blokkeren (dat is het uniek identificatienummer van je gsm-toestel).

Dat laatste wordt door politie soms afgeraden (om eventueel traceren via de politie te vergemakelijken) , dus misschien moet je dat maar eens navragen bij de politie en je provider.

In principe kan de politie je gsm traceren tot op een paar honderd meter (waarschijnlijk zelfs nauwkeuriger als het echt moet). Alleen denk ik niet dat ze dat vaak doen: het kost veel geld en de opbrengst is gering (een gsm van een paar honderd euro, daarvoor gaan ze paar honderd euro aan mankracht inzetten). Bovendien: gezien het in het buitenland gebeurd is, nog hopen extra papierwerk (dus nog eens extra duur); dus nog eens minder kans dat ze eraan willen beginnen.

Een geblokkeerde SIM-kaart is enkel voor je eigen comfort: de dief kan je niet op kosten jagen of er verdere misdaden mee plegen (daarvoor ben jij namelijk verantwoordelijk, bv. als hij met jouw nummer de hulpdiensten nodeloos belt, kunnen ze jou de boete daarvoor sturen). Voor de dief slechts een klein ongemak: SIM-kaart eruit en doorverkopen maar. IMEI daarentegen moeilijker ongedaan te maken (als dat al mogelijk is). Het toestel staat dan bekend als gestolen en kan dus met geen enkel gsm-netwerk verbinding maken (normaalgezien globaal, dus ook in jouw geval mogelijk).

Er bestaan zoals je zelf al gevonden hebt, LoJack-programma's om je gsm te traceren (ik ben zelf nogal fan van WaveSecure daarvoor), maar die moeten inderdaad op voorhand aangezet worden. Daarmee kan je zelf een trace uitvoeren als je gsm locatiebepaling (GPS, GSM-triangulatie, Wifi-triangulatie, ...) heeft. Volgende keer dat je een dure telefoon koopt: direct zoiets erop zetten of een goed contract afsluiten bij een verzekeraar.

Je provider zal je waarschijnlijk wel aanbieden om dat abonnement te blijven opgebruiken maar je zal volgens mij wel mogen betalen voor een vervangtoestel (koop dan toch een goedkoop modelletje) of je moet een oude gsm gebruiken.
Oud 15-10-2010, 10:39
dr.rootz
dr.rootz is offline
Anders koop je voor 2 tientjes een prepaid telefoontje, die je simlock vrij laat maken. Dan kun je in ieder geval weer bellen.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2010, 18:32
Verwijderd
Je kan het bij de verzekering leggen, dan moet je wel een officieel aangifte bevestiging van de politie van Marokko hebben.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten