Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-10-2010, 19:18
Guinie
Guinie is offline
Mijn moeder beschuldigt me van vreemdgaan. Ik had een filmavond met een vriend, gewoon een vriend, maar mijn moeder denkt dat hij op mij is, en toen hij kwam was ik nog achter de computer bezig en kwam hij op de kruk naast me zitten. Ik zat met m'n hand voor zijn haar, wat ik bij meer mensen doe, en niet alleen bij degene met wie ik verkering heb.

Nou bleef ze maar doorzeuren over die vriend, tot ik haar vroeg ermee te kappen. Mij vertrouwt ze blijkbaar niet (dat heeft ze niet letterlijk gezegd, maar zo komt het over), en die vriend, die vmbo doet, vindt ze te min. Toen zei ze dat ze door bleef zeuren omdat ze maar geen hoogte van hem kon krijgen. En toen beschuldigde ze mij van vreemdgaan met die vriend! Maar ik zoen niet met hem, heb daar ook geen behoefte aan, dan ga ik toch niet vreemd?

Over een paar weken ga ik mee badmintonnen met die vriend. Hij had me meegevraagd naar zo'n neem-iemand-mee-dag, en omdat het me leuk leek, en lijkt, heb ik ingestemd. Om het probleem met m'n moeder op te lossen had het me leuk geleken als mijn vriend(-je, degene met wie ik verkering heb) mee had gekund, maar die is dan op vakantie.

Wat moet ik hier nu mee? Moet ik het er met mijn vriend over hebben? Of juist niet? En hoe krijg ik mijn moeder het aan haar verstand gepraat dat ik niks voor die gewone vriend voel?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-10-2010, 19:29
Verwijderd
Je moeder duidelijk maken dat ze, zelfs als je zou vreemdgaan, zij daar geen zak mee te maken heeft. Mijn ouders denken ook al snel dat er iets is tussen vrienden en mij, maar ze bemoeien zich er gelukkig niet mee.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2010, 19:31
Verwijderd
Die "gewone vriend" lijkt me in elk geval wel geïnteresseerd in jou, misschien moet je in plaats van cocktease te spelen ook duidelijk zijn tegen hem. Waarschijnlijk komt hij dan meteen wat minder over de vloer, dus dat zal je moeder ook prettiger vinden.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2010, 19:45
Guinie
Guinie is offline
cocktease?
Met citaat reageren
Oud 17-10-2010, 19:49
Daantjer
Daantjer is offline
Citaat:
cocktease?
die jongen laten denken dat je wat in hem ziet.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2010, 19:52
Guinie
Guinie is offline
Oke, ik zal me inhouden..
Maar hoe doe ik dat dan met badminton? Dat kan toch wel gewoon?
Met citaat reageren
Oud 17-10-2010, 20:00
Daantjer
Daantjer is offline
nou, eigenlijk niet als die jongen wat in je ziet, is alleen maar vervelend voor hem
Met citaat reageren
Oud 17-10-2010, 20:01
Lotte^^
Lotte^^ is offline
Als je echte vriend daar geen problemen mee heeft kan dat wel ja..
Verder vind ik het wel goed dat je moeder je probeert bij te brengen dat vreemdgaan iets slechts is
Maarja probeer alles gewoon open te houden, dus geen stiekem gedrag en alles tegen alle partijen eerlijk zeggen wat je doet. Zowel tegen je echte vriend als die ene vriend en ook je moeder. misschien kan je ze anders beide bij je thuis uitnodigen, dan kan je moeder ook zien dat er niks aan de hand is.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2010, 20:14
Guinie
Guinie is offline
Ik ben volgens mij niet stiekem, m'n vriend weet dat ik ga badmintonnen, maar niet met wie en wanneer, maar daar heeft hij verder ook niet naar gevraagd.

En hoe maak ik aan die gewone vriend duidelijk dat ik niks voor hem voel en niks met hem wil? Ik weet trouwens niet eens zeker of hij wat voor mij voelt.

Laatst gewijzigd op 17-10-2010 om 20:19.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2010, 20:48
Verwijderd
Hij weet dat je een vriend hebt?
Met citaat reageren
Oud 17-10-2010, 22:20
SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Jeetje wat een drama om niets, jouw moeder moet zich daar niet tegen aan bemoeien. Is totaal haar zaak niet. Heeft ze geen eigen leven?

Tuurlijk is met een vriend afspreken niet vreemdgaan. Ga je nu alsjeblieft niet in allerlei vreemde bochten wringen omdat je anders bang bent dat je dingen fout doet. Open en eerlijk zijn in een relatie over wat je gezellig gaat doen met vrienden lijkt me sowieso logisch en zo te horen doe je dat al. Een relatie is iets tussen jou en je vriend en niet tussen jou, je moeder en je vriend.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2010, 12:45
Balance
Balance is offline
Over dat met je hand door zijn haar gaan. Dat jij dat bij meer mensen doet en dat het voor jou niks betekent, hoeft natuurlijk niet in te houden dat hij jouw bedoelingen snapt. Hij kan dat als genegenheid zien en krijgt dus misschien verkeerde signalen. Ik zou er wat op letten als ik jou was. En benoem dat je een vriend hebt, mocht hij dat nog niet weten.

Verder kun je tegen je moeder zeggen dat je het niet leuk vindt dat ze je daar van beschuldigd en dat je niet vreemd bent gegaan, aangezien je niet met hem zoent. Leg haar uit dat je gewoon goed bevriend bent met hem en dat zo wil houden.
Reageren

Regels voor berichten