Mijn moeder beschuldigt me van vreemdgaan. Ik had een filmavond met een vriend, gewoon een vriend, maar mijn moeder denkt dat hij op mij is, en toen hij kwam was ik nog achter de computer bezig en kwam hij op de kruk naast me zitten. Ik zat met m'n hand voor zijn haar, wat ik bij meer mensen doe, en niet alleen bij degene met wie ik verkering heb.
Nou bleef ze maar doorzeuren over die vriend, tot ik haar vroeg ermee te kappen. Mij vertrouwt ze blijkbaar niet (dat heeft ze niet letterlijk gezegd, maar zo komt het over), en die vriend, die vmbo doet, vindt ze te min. Toen zei ze dat ze door bleef zeuren omdat ze maar geen hoogte van hem kon krijgen. En toen beschuldigde ze mij van vreemdgaan met die vriend!

Maar ik zoen niet met hem, heb daar ook geen behoefte aan, dan ga ik toch niet vreemd?
Over een paar weken ga ik mee badmintonnen met die vriend. Hij had me meegevraagd naar zo'n neem-iemand-mee-dag, en omdat het me leuk leek, en lijkt, heb ik ingestemd. Om het probleem met m'n moeder op te lossen had het me leuk geleken als mijn vriend(-je, degene met wie ik verkering heb) mee had gekund, maar die is dan op vakantie

.
Wat moet ik hier nu mee? Moet ik het er met mijn vriend over hebben? Of juist niet? En hoe krijg ik mijn moeder het aan haar verstand gepraat dat ik niks voor die gewone vriend voel?