Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-10-2010, 20:15
Drieszz
Drieszz is offline
Een vriend van me zei dat als je bv. eerst een jenever drinkt en een (half) uurtje daarna een biertje drinkt, dat je dan sowieso moet kotsen?
Maakt het niet zoveel uit wat je drinkt op een avond? (dat ik niet echt moet mixen met bier/wodka/wiskey/jenever/... weet ik ook wel)
Of moet je kotsen als je op een avond, laten we zeggen, 3 biertjes en 3 jenevertjes drinkt?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-10-2010, 20:59
zoef de haas
zoef de haas is offline
Alcohol irriteert het slijmvlies in je maag, en op het moment dat er teveel alcohol je slijmvlies irriteert wil je maag daar vanaf en moet je overgeven.
Het is dus niet zo dat je van een biertje en een jenevertje sowieso moet kotsen. En van 3 biertjes en 3 jenevertjes ook niet sowieso. Dit is per persoon verschillend.
Oud 19-10-2010, 21:00
imosed
imosed is offline
Het licht eraan wat je gewend bent, de een moet kotsen na 5 bier, de ander na een bier of 20. Het mixxen van drank heeft bij mij iig geen invloed op het moeten kotsen, het zou eerder helpen als ik ook een paar shotjes neem, want na 8 bier zit je maag redelijk vol, dat moet er ook weer uit, en je blaas kan dat niet zo snel verwerken.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2010, 23:20
Verwijderd
Oh ik mix sinds kort vaker met wodka dan doe ik dus iets fout

En als je met jenever een fles bedoeld denk ik wel dat je moet overgeven als je dr daar 3 van drinkt met 3 bier haha
Met citaat reageren
Oud 20-10-2010, 21:17
Verwijderd
Met drank hebben we het in het algemeen gelukkig altijd over de standaard glazen, waardoor er zelfs weinig verschil zit tussen de verschillende drank soorten. in hoeveelheid alcohol
Met citaat reageren
Oud 20-10-2010, 21:25
Verwijderd
Dus, mijn nieuwe antwoord, aangezien het vorige in de mist verdwenen is. En als ik nou nog wist wat er in stond?

Ik merk wel dat met mixen de vaagheid snel intreedt. Vooral als je het niet gewend bent.

Ik ken het gezegde: bier na wijn geeft venijn, wijn na bier geeft plezier. Met als toevoeging dat je eerst bier moet drinken en dan andere zooi. Zelf drink ik geen bier, dus ik zou het niet weten, maar als je drinkt, zou ik het bij 1 soort houden. Of bij de sterke drank blijven en geen bier of zo tussendoor drinken.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2010, 21:40
[untitled]
[untitled] is offline
bier wodka bier wodka bier wodka bier piña colada! echt een killer
Oud 20-10-2010, 22:07
SacredRose
SacredRose is offline
zelf heb mix ik het eigenlijk nooit. ik hou het gewoon bij 1 soort op een avond .

maar ik vind dit stukje over alcohol wel leuk
Oud 21-10-2010, 10:46
Verwijderd
Citaat:
zelf heb mix ik het eigenlijk nooit. ik hou het gewoon bij 1 soort op een avond .

maar ik vind dit stukje over alcohol wel leuk
[filmpje]
dat filmpje is geniaal.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2010, 16:41
Toneless
Toneless is offline
Wiet > drank
Oud 21-10-2010, 19:00
Verwijderd
Ik denk dat het wel degelijk uitmaakt of je van alles door elkaar gaat drinken. Je kan beter bij 1 soort houden.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2010, 21:03
Drieszz
Drieszz is offline
ok, bedankt voor de antwoorden!
Ik ga het gewoon houden bij bier denk ik
Met citaat reageren
Oud 22-10-2010, 09:09
Egoconstructie
Egoconstructie is offline
Ik heb ergens gelezen dat je niet sneller dronken wordt van mixen. Je wordt gewoon dronken omdat het promillage in wat je drinkt zich opbouwt. Bijvoorbeeld: bier -> passie -> malibu -> jagermeister -> goldstrike. Als je het daarentegen alleen bij bier zou houden, gaat het natuurlijk langzamer.
Oud 22-10-2010, 10:09
Verwijderd
Als ik dingen door elkaar ga drinken, ga ik meestal ook wel sneller drinken -> ben al een beetje aangeschoten, kan het minder goed inschatten. Dus sneller meer alcohol binnen = sneller dronken. Maar dat is eigenlijk al heel lang niet meer gebeurd, uit voorzorg :') Hou het lekker bij bier, meestal.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2010, 15:23
Verwijderd
Citaat:
Oh ik mix sinds kort vaker met wodka dan doe ik dus iets fout

En als je met jenever een fles bedoeld denk ik wel dat je moet overgeven als je dr daar 3 van drinkt met 3 bier haha
wodka is kk vies.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2010, 15:24
Verwijderd
Citaat:
Als ik dingen door elkaar ga drinken, ga ik meestal ook wel sneller drinken -> ben al een beetje aangeschoten, kan het minder goed inschatten. Dus sneller meer alcohol binnen = sneller dronken. Maar dat is eigenlijk al heel lang niet meer gebeurd, uit voorzorg :') Hou het lekker bij bier, meestal.
Dit heb ik dus ook. Niks zinnigs aan toe te voegen.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2010, 11:57
*oma*
*oma* is offline
Volgens mij dragen de suikers ook bij aan misselijkheid. Dus als je veel gekleurde (die zijn meestal zoet) drankjes drinkt, word je ook sneller beroerd.
Oud 23-10-2010, 14:29
Verwijderd
Dingen door elkaar drinken maakt voor je alcoholpromillage (en dus je dronkenschap) niets uit, behalve dat je makkelijker de tel kwijtraakt van hoe veel je nu eigenlijk gedronken hebt.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2010, 15:11
Verwijderd
Ik kan van bepaalde drankjes trouwens wel instant over mijn nek gaan, waaronder pure wodka & whiskey.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2010, 15:11
*oma*
*oma* is offline
Citaat:
Dingen door elkaar drinken maakt voor je alcoholpromillage (en dus je dronkenschap) niets uit, behalve dat je makkelijker de tel kwijtraakt van hoe veel je nu eigenlijk gedronken hebt.
Dat heb ik ook als ik de hele avond hetzelfde drink
Oud 23-10-2010, 15:13
*oma*
*oma* is offline
Citaat:
Ik kan van bepaalde drankjes trouwens wel instant over mijn nek gaan, waaronder pure wodka & whiskey.
Dat je een slok neemt en direct moet kokhalzen
Oud 24-10-2010, 20:18
Verwijderd
Citaat:
wodka is kk vies.

ik heb t puur nog niet gehad dus zou ik t ook niet weten
Met citaat reageren
Oud 25-10-2010, 23:02
Verwijderd
Citaat:
DAt is inderdaad veel te sterk om lekker te zijn, ik vraag me nog steeds af waarom mensen dat toch leren drinken.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2010, 09:39
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
DAt is inderdaad veel te sterk om lekker te zijn, ik vraag me nog steeds af waarom mensen dat toch leren drinken.
Naarmate ik meer drink heb ik ook steeds minder moeite met sterke(re) drank. Toen ik nog regelmatig (en véél ) dronk gingen er op het einde van de avond geregeld nog een aantal whiskey's en/of tequilla's/goldstrike's achteraan zonder moeite. Ooit ook nog eens een aantal strohrum (80%), zonder enige moeite eigenlijk. Ik drink/dronk ook nooit zoiets als eerste drankje, dan is het (nog) niet lekker
Reageren

Regels voor berichten