Advertentie | |
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() @TS: God komt naar jou, jij niet naar God. Als je bekeert is dat Gods werk en dat dank je niet aan jezelf. Vandaar ook de kinderdoop: God benadrukte toen al dat je Gods kind bent, de belijdenis is een antwoord hierop. Maar het initiatief ligt bij God.
|
Ik hoop niet dat je deur aan deur gaat in Utrecht. De boodschap is inderdaad simpel: (Ik ga je nu quoten op een versimpelde manier) Word Christen en het leven wordt beter, je word 100% hetero en bent geen addict meer.
Ik heb een vraagje. Toen je Christen werd stopte je met drugs, maar was het, laat ik maar zeggen, "naar kerk->geloven->geen addict meer"? Of kreeg je enige vorm van hulp om van de drugs af te komen, behalve die van "God"? Ik vind dit gewoon onzinnige propaganda. Geloven zijn zowieso eigenlijk een populariteits gebeure. Waarom heeft God mensen gemaakt? Zodat ze in hem gaan geloven. Waarom moet iedereen Moslim, Christen, Jood etc. worden? Dan wordt het geloof populair en machtig. Ik geloof trouwens niet in Creationisme. Geef mij maar de Evolutie.
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Het loon van de zonde is de dood, maar het loon van de Geest brengt leven. Homosexualiteit v/m is zonde en God haat zonde. Zo is Sodom en Gomorra aan de slechtheid vernietigt omdat zij slecht deden in de ogen van de Heer. Zij bedreven seks met hetzelfde geslacht. Hij heeft een man en een vrouw geschapen en niet alleen 2 mannen of 2 vrouwen! Als je nog niet tot geloof bent gekomen, leef je in de erfzonde en handel je er naar. Je leidt je eigen leven en denkt dat God dat wel goed vind hetgeen je doet. Maar is dat ook wel zo? Mijn wegen zijn niet jou wegen en jou gedachten zijn niet Mijn gedachten. Kom tot inkeer van je boze weg. . Nadat ik tot geloof was gekomen, werd ik bevrijdt van hetgeen mij kwelde; drugs, onzekerheid, bi-sexualiteit. Het oude leven is verdwenen en zie het nieuwe is gekomen. |
![]() |
||
Citaat:
Maar goed, ik kan hier wel over in discussie gaan maar dat is niet het doel van dit topic.
||
Citaat:
Overigens leef naar een boek dat +2000 jaar geleden is geschreven, maar dat is je eigen keuze. Dring dat niet op aan anderen.
|
Je dringt het wel op, je plaatst hier een topic, je stuurt mensen PMs om ze te bekeren, dat vind ik opdringen. Je staat ook vast op straat om mensen aan te spreken en ze te irriteren met je verhalen over geloof terwijl ze aan het winkelen zijn.
||
Citaat:
![]() Elke christen heeft een taak, het Evangelie doorgeven maar het is aan jou wat je ermee doet. Je hoeft het niet aan te nemen, je MAG het aannemen. God heeft ieder mens een vrije wil gegeven, maar weet als je Hem de rug toekeert ben je verkeert bezig. Ook dit mag je aannemen. Wat je zaait, zul je oogsten. |
![]() |
||
Citaat:
Wat mij betreft mag je middeleeuws zijn, zolang je anderen maar niet probeert mee te nemen.
||
Citaat:
|||
Citaat:
God dwingt de mens niet om te kiezen, dat doen de mensen zelf. Citaat:
Wij strijden niet tegen vlees en bloed, maar tegen de overheden in de hemelse gewesten. |
![]() |
||
Citaat:
Niemand kan 2 koningen dienen, want je zult de ene lief hebben en de ander niet. Niemand kan God dienen en Mammon. Wie de wereld aanbid, haat God. Wie God aanbid, haat de wereld. |
![]() |
||
Citaat:
De kinderdoop is een verzinsel van de besnijdenis, maar sinds Jezus kwam telde dat niet meer. Daarvoor is de geestelijke besnijdenis voor in de plaats gekomen en niet meer het vleselijke. Iedereen moet opnieuw geboren worden. Wat uit het vlees geboren is is vlees en wat uit de Geest geboren is is geest. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
Zeg ik heb een relatie (geen religie) met mijn eigen heer, Rex. Hij is een onzichtbare tyrannosaurus, maar wij noemen hem ook Rexy. Hij heeft iemand een boek laten schrijven met hoe deze wereld en het heelal is ontstaan. Het staat vol tegenstrijdigheden en onwaarheden. Maar toch blijf ik koppig geloven want mijn pastoor zegt dat het de waarheid is en waarom zou het anders opgeschreven zijn? Als je hem toelaat in je leven wordt je overstelpt met geluk dat niemand anders je kan geven en je krijgt inzichten die je nooit had. Ten laatste als je sterft mag je naar een wonderlijke plek waar je dan elk moment Rexy kan eren.
Dus wie volgt mij naar de 'verlichting'?
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Wat zijn we toch aardig tegen gelovigen.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Ik heb zojuist een PM ontvangen van de beheerder van deze site dat ik mij moet aanpassen en zo niet dan krijg ik een ban. Ik ben niet bang veroordeeld te worden in de wereld, ook al geven ze mij een ban. Ik getuig van het Evangelie en ik geef dat door, dat andere mensen er niet mee eens zijn dat is hun probleem. Vroeg of laat komt elk mens voor de troon van God te staan en heb je geen enkel excuus. God heeft boodschappers in de wereld gestuurd om mensen het Evangelie te geven en dat mensen dat niet aan willen nemen omdat ze in de wereld willen leven is hun eigen keus!
Ik ga het nog 1x uitleggen. Jozef klopte aan de deur van de herberg - Jezus klopt aan de deur van je hart De herberg deed open... - Jezus wil binnen komen in je leven Er was geen plek... voor Jezus! Als je te haastig bent met jezelf, druk met je carriëre, verlies je het doel waar het omgaat. Als wij gaan evangeliseren op straat, komen we altijd mensen tegen die zeggen dat ze "geen tijd hebben." Geen tijd voor Jezus, alleen druk met zichzelf. Als je komt te sterven, kom je voor God te staan. Je had in het land der levenden geen tijd voor Jezus, alleen voor jezelf, dus krijg je geen toegang tot het leven! In dit leven kies je en als je sterft kun je niet meer kiezen! |
![]() |
||
Citaat:
![]() Probeer je een martelaar te zijn van het Christendom?
|
Misschien ben ik dat wel, immers waren alle profeten van Christus ook martelaren heb ik elders gegoogled,
alleen gebruikt Christus geen geweld. Hij werd bespot, bespuugt en gemarteld, maar zelf deed Hij niets. Hij zweeg. Op de dag van vandaag worden christenen vervolgt, gedood, enkel omdat ze Christus volgen! |
![]() |
||
Citaat:
Dus of God is niet almachtig. Of God wil niet dat ik geloof. In het eerste geval (God is niet almachtig) zou het verkeerd zijn om te geloven in een almachtige God. Dat zou dan of een leugen van God zijn, of een leugen van mezelf om in een niet-bestaande (want: almachtige) God te geloven. In het tweede geval hoef ik niet te geloven. Als God niet wil dat ik geloof, dan is dat prima, dan zal ik niet geloven. Als hij wel wilde, dan zou hij dat wel maken, als hij zegt te zijn wie hij zegt te zijn. (Als hij dat al zegt, en het niet gewoon de bijbel is die liegt.) Maar ik neem aan dat hij dat dus niet wilt, als hij wel bestaat, of simpelweg niet is wie hij (of de bijbel) zegt te zijn. En ik ben het met je eens, ik leef maar één keer, en schijnbaar niet om in een God te geloven die a. niet wil dat ik geloof of b. niet is wie hij zegt te zijn. Al dan niet gewoon niet is/niet bestaat. |
![]() |
||
Citaat:
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Bestaat God? couw | 268 | 21-06-2012 12:06 | |
Films, TV & Radio |
Beïnvloeding van de media op basisschoolkinderen Verwijderd | 2 | 14-10-2010 17:05 | |
Werk, Geld & Recht |
de makkelijkste manier om snel geld te verdienen. derbipower | 4 | 02-09-2006 17:04 | |
Verhalen & Gedichten |
WEDSTRIJD-POLL: Predikt de waanzin en de zwartgalligheid! xineof | 231 | 22-01-2006 15:10 | |
Verhalen & Gedichten |
Niet zelf geschreven, maar wel erg leuk waaromniet? | 8 | 24-01-2003 18:02 | |
Verhalen & Gedichten |
Jij Ming-Xia | 3 | 20-04-2002 11:15 |