Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-01-2011, 21:58
MaxiDirk
MaxiDirk is offline
Toen Jozef en Maria naar Bethlehem gingen, gingen zij eerst naar een herberg omdat Maria hoogzwanger was. Ze klopten aan (onthoud dit) en er werd opengedaan, maar de herbergier zei dat ze geen plaats hadden en de deur werd gesloten. Ze gingen naar een grot en daar kwam Jezus ter wereld.

In Openbaring 3:20 lees je dit:
"Ik sta voor de deur en klop aan. Als iemand Mijn stem hoort en de deur opent, zal Ik binnenkomen, en we zullen samen eten, Ik met hem en hij met Mij."

Maw: Als mensen het Evangelie horen dan klopt Jezus aan de deur van je hart. Hij wil dat jij je hart opent en Hem binnen laat. Als je Hem binnen laat, veranderd Hij jou leven radicaal.
Er valt een last van je schouders af en krijg je een blijdschap die de wereld jou niet kan geven!
Als je te druk bent met je carriere dan zal er waarschijnlijk geen plaats voor Jezus zijn in je leven en mis je dus eigenlijk het doel waarvoor Jezus is gekomen. Hij kwam naar hier opdat ieder die in Hem gelooft niet verloren gaat maar eeuwig leven heeft.

Ik ben zelf ook christen, vóór mijn bekering was ik religieus en wandelde ik in de duisternis. Eerlijk gezegt kende ik God niet en deed ik mijn eigen ding. Wat God verbood deerde me nix, ik was een drugsgebruiker en ging naar party's totdat ik tot het besluit kwam om een einde te maken aan me leven zocht ik de dood, alleen vluchtte de dood voor me weg. Ik kreeg er de kans niet voor! Totdat een vriendin van mij vertelde dat ze tot bekering was gekomen in Christus. Ik geloofde haar eerst niet en ze nam me mee naar haar kerk waar ik nooit geweest was. Dit was overigens voor mij geen kerk met een haantje en kerkklokken maar gewoon in een oude dansschool.

De dienst was raar, mensen klapten in de handen en spraken een taal die ik niet begreep (Tongentaal) en na de dienst werd ik uiteten gevraagt... Om het verhaal kort te maken heb ik op 19 a 20 Maart 2005 om 01:30 uur mijn leven aan Jezus gegeven en sindsdien heb ik een persoonlijke relatie met God gekregen. Ik ben bevrijdt van mijn onzekerheid, drugsgebruik, bi-sexuele geaardheid.

God wil ook een persoonlijke relatie met jou. Dit kan niet door kinderdoop, belijdenis of door je ouders, jij moet zelf naar God toe gaan. Denk niet: "Als ik er klaar voor ben, dan kom ik tot inkeer." Je zal er nooit klaar voor zijn! Er kan zomaar iets gebeuren en je sterft en dan kom je voor Gods troon te staan...

Jezus zegt in Matteus 7:21-23 :
Niet iedereen die “Heer, Heer” tegen Mij zegt, zal het koninkrijk van de hemel binnengaan, alleen wie handelt naar de wil van Mijn hemelse Vader. 22 Op die dag zullen velen tegen Mij zeggen: “Heer, Heer, hebben wij niet in Uw naam geprofeteerd, hebben wij niet in Uw naam demonen uitgedreven, en hebben wij niet vele wonderen verricht in Uw naam?” 23 En dan zal Ik hun rechtuit zeggen: “Ik heb jullie nooit gekend. Ga weg van Mij!”

Wacht niet te lang, geef je leven aan Jezus. Dr zal een dag komen dat Gods kinderen er niet meer zijn. Je kunt hen zoeken, maar niet vinden en waar zij zijn, kan jij niet komen.
Advertentie
Oud 21-01-2011, 22:07
Em.
Em. is offline
Omg, persoonlijk contact met God. Awesome. Mailen jullie vaak?

Oké oké, dat was vast geen lieve reactie van mijn kant, maar ik kan niet iets geloven vóór ik het zie, en ik kan het (als in: het Christendom/God/Jezus) niet zien vóór ik het geloof. Snap je? Je kan de bijbel lezen en bidden, maar dan vind je God nog niet. Die vind je pas als je gaat geloven. Maar ik ga pas geloven als ik hem gevonden heb. En oei. Dan hebben we een paradox (zo heten die dingen toch?).

Maar God moet het mij niet kwalijk nemen, want ik ben zo kwaadwillend niet. Ik heb alleen geen zin om elke godsdienst en elke geloof 'uit te gaan proberen' omdat ze allemaal claimen de ware te zijn.
Oud 21-01-2011, 22:14
hookee
hookee is offline
Ik heb er geen boodschap aan...
Oud 21-01-2011, 22:23
Afwezignummer2
Afwezignummer2 is offline
Voordat Super Geloof Bros. 9895 losbarst, wil ik nog even dit zeggen:
Aaaah......
Waarom nou? Moslims erg vinden en zelf je geloof op een politiek correcte manier aan mensen opdringen.. Dat je gelooft, best, doen meer mensen hier. Ook ik. Maar om nou met woorden als "bekeren" en dingen als "in de duisternis" en "je leven geven aan Jezus" en citaten uit de bijbel gebruiken om dingen te zeggen.. Ok, als jij dat wilt, maar net als iedere andere subcultuur: doe het met je maatjes. Ga lekker bij elkaar komen en deze dingen doen, maar voel je niet superieur aan anderen omdat zij niet hetzelfde denken als jij.
Ik vraag me zelfs af of sommige mensen die zo rondpraten wel echt geloven, of dat het gewoon groepsgevoel is.
Wil je dat mensen gaan geloven? Doe het op een andere manier, schrijf een boek zonder een titel die aan sex met God doet denken. Je zal niet opeens iedereen bekeren door hier zo'n post te maken.
Oud 21-01-2011, 22:33
Batave
Batave is offline
Je bent alles dat ik verafschuw in gelovigen. Arrogantie, intolerantie en opdringerigheid.
Oud 22-01-2011, 01:25
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
en sindsdien heb ik een persoonlijke relatie met God gekregen. Ik ben bevrijdt van mijn onzekerheid, drugsgebruik, bi-sexuele geaardheid.
Ik vind je pogingen om te evangeliseren ergerlijk, maar in alle serieusheid wil ik je wel aanraden hier op terug te komen.

Als jij biseksueel bent en je ontkent dat voortaan voor jezelf omdat dat moet van het geloof, maak je jezelf alleen maar ongelukkig.
Oud 22-01-2011, 11:00
Volk
Volk is offline
Citaat:
Toen Jozef en Maria naar Bethlehem gingen, gingen zij eerst naar een herberg omdat Maria hoogzwanger was. Ze klopten aan (onthoud dit) en er werd opengedaan, maar de herbergier zei dat ze geen plaats hadden en de deur werd gesloten. Ze gingen naar een grot en daar kwam Jezus ter wereld.

In Openbaring 3:20 lees je dit:
"Ik sta voor de deur en klop aan. Als iemand Mijn stem hoort en de deur opent, zal Ik binnenkomen, en we zullen samen eten, Ik met hem en hij met Mij."
Bovenstaande is toch een totaal ander verhaal dan wat er volgens jou met andere woorden wordt gezegd. Ik snap niet hoe bovenstaande gelijk is aan onderstaande.

Citaat:
Maw: Als mensen het Evangelie horen dan klopt Jezus aan de deur van je hart. Hij wil dat jij je hart opent en Hem binnen laat. Als je Hem binnen laat, veranderd Hij jou leven radicaal.
Er valt een last van je schouders af en krijg je een blijdschap die de wereld jou niet kan geven!
Als je te druk bent met je carriere dan zal er waarschijnlijk geen plaats voor Jezus zijn in je leven en mis je dus eigenlijk het doel waarvoor Jezus is gekomen. Hij kwam naar hier opdat ieder die in Hem gelooft niet verloren gaat maar eeuwig leven heeft.
Oud 22-01-2011, 11:15
Macrador
Macrador is offline
Citaat:
Je bent alles dat ik verafschuw in gelovigen. Arrogantie, intolerantie en opdringerigheid.
Oud 22-01-2011, 11:40
Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Citaat:
Maak je geen zorgen, niet alle gelovigen zijn zo

@TS: God komt naar jou, jij niet naar God. Als je bekeert is dat Gods werk en dat dank je niet aan jezelf.

Vandaar ook de kinderdoop: God benadrukte toen al dat je Gods kind bent, de belijdenis is een antwoord hierop. Maar het initiatief ligt bij God.
Oud 22-01-2011, 12:35
DAH
DAH is offline
Ik hoop niet dat je deur aan deur gaat in Utrecht. De boodschap is inderdaad simpel: (Ik ga je nu quoten op een versimpelde manier) Word Christen en het leven wordt beter, je word 100% hetero en bent geen addict meer.
Ik heb een vraagje. Toen je Christen werd stopte je met drugs, maar was het, laat ik maar zeggen, "naar kerk->geloven->geen addict meer"? Of kreeg je enige vorm van hulp om van de drugs af te komen, behalve die van "God"?

Ik vind dit gewoon onzinnige propaganda.
Geloven zijn zowieso eigenlijk een populariteits gebeure. Waarom heeft God mensen gemaakt? Zodat ze in hem gaan geloven. Waarom moet iedereen Moslim, Christen, Jood etc. worden? Dan wordt het geloof populair en machtig.
Ik geloof trouwens niet in Creationisme. Geef mij maar de Evolutie.
Oud 22-01-2011, 13:02
Verwijderd
Je verhaal inspireert me heel erg en van het ene op het andere moment wist ik dat ik graag Gods hulp om van mijn zieke geaardheid af te komen aanvaard Zou je me een PM kunnen sturen met daarin hoe ik mijn leven in Gods hand kan leggen?
Oud 22-01-2011, 13:49
Batave
Batave is offline
Citaat:
Maak je geen zorgen, niet alle gelovigen zijn zo

@TS: God komt naar jou, jij niet naar God. Als je bekeert is dat Gods werk en dat dank je niet aan jezelf.

Vandaar ook de kinderdoop: God benadrukte toen al dat je Gods kind bent, de belijdenis is een antwoord hierop. Maar het initiatief ligt bij God.
Dat weet ik, ik heb ook niks tegen gelovigen in het algemeen, alleen dit soort gelovigen. .
Oud 22-01-2011, 13:55
MaxiDirk
MaxiDirk is offline
Citaat:
Eerst bekering dan vergeving, daarna komt de doop en niet andersom!

Als een baby sterft gaat het al naar God toe.
Oud 22-01-2011, 13:59
MaxiDirk
MaxiDirk is offline
Citaat:
Ik heb een vraagje. Toen je Christen werd stopte je met drugs, maar was het, laat ik maar zeggen, "naar kerk->geloven->geen addict meer"? Of kreeg je enige vorm van hulp om van de drugs af te komen, behalve die van "God"?
Nope, kheb geen medicatie gehad. Ik kwam tot geloof en werd vervuld met de Heilige Geest die mij ervan bevrijdde.
Oud 22-01-2011, 14:02
Batave
Batave is offline
Ik denk dat hij mentale ondersteuning bedoelde van mensen.
Oud 22-01-2011, 14:09
Volk
Volk is offline
MaxiDirk, ik kan het niet waarderen dat je mij bekeringspm's stuurt...
Oud 22-01-2011, 14:19
MaxiDirk
MaxiDirk is offline
Citaat:
Als jij biseksueel bent en je ontkent dat voortaan voor jezelf omdat dat moet van het geloof, maak je jezelf alleen maar ongelukkig.
Nix moet, alles mag, maar niet alles is verstandig.

Het loon van de zonde is de dood, maar het loon van de Geest brengt leven.

Homosexualiteit v/m is zonde en God haat zonde. Zo is Sodom en Gomorra aan de slechtheid vernietigt omdat zij slecht deden in de ogen van de Heer. Zij bedreven seks met hetzelfde geslacht. Hij heeft een man en een vrouw geschapen en niet alleen 2 mannen of 2 vrouwen!

Als je nog niet tot geloof bent gekomen, leef je in de erfzonde en handel je er naar. Je leidt je eigen leven en denkt dat God dat wel goed vind hetgeen je doet. Maar is dat ook wel zo?

Mijn wegen zijn niet jou wegen en jou gedachten zijn niet Mijn gedachten.

Kom tot inkeer van je boze weg.
.

Nadat ik tot geloof was gekomen, werd ik bevrijdt van hetgeen mij kwelde; drugs, onzekerheid, bi-sexualiteit.

Het oude leven is verdwenen en zie het nieuwe is gekomen.
Oud 22-01-2011, 14:44
Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Citaat:
Eerst bekering dan vergeving, daarna komt de doop en niet andersom!

Als een baby sterft gaat het al naar God toe.
Ik zeg het ook niet anders. Verdiep je maar eens in de kinderdoop en waar dat nou eigenlijk voor staat.

Maar goed, ik kan hier wel over in discussie gaan maar dat is niet het doel van dit topic.
Oud 22-01-2011, 14:49
Batave
Batave is offline
Citaat:

Homosexualiteit v/m is zonde en God haat zonde. Zo is Sodom en Gomorra aan de slechtheid vernietigt omdat zij slecht deden in de ogen van de Heer. Zij bedreven seks met hetzelfde geslacht. Hij heeft een man en een vrouw geschapen en niet alleen 2 mannen of 2 vrouwen!

Als je nog niet tot geloof bent gekomen, leef je in de erfzonde en handel je er naar. Je leidt je eigen leven en denkt dat God dat wel goed vind hetgeen je doet. Maar is dat ook wel zo?

.

Nadat ik tot geloof was gekomen, werd ik bevrijdt van hetgeen mij kwelde; drugs, onzekerheid, bi-sexualiteit.

Ik zou willen dat God je hielp met je spelling, maar dat gebeurt ook niet.

Overigens leef naar een boek dat +2000 jaar geleden is geschreven, maar dat is je eigen keuze. Dring dat niet op aan anderen.
Oud 22-01-2011, 15:11
MaxiDirk
MaxiDirk is offline
Dit is exact hetzelfde antwoord van jou als op de Atheistenhyve!
Ik dring het niet op, ik verkondig het. Dan ben ik maar zeer extreem, het bevalt me wel...
Oud 22-01-2011, 15:14
Batave
Batave is offline
Je dringt het wel op, je plaatst hier een topic, je stuurt mensen PMs om ze te bekeren, dat vind ik opdringen. Je staat ook vast op straat om mensen aan te spreken en ze te irriteren met je verhalen over geloof terwijl ze aan het winkelen zijn.
Oud 22-01-2011, 15:22
MaxiDirk
MaxiDirk is offline
Citaat:
Je staat ook vast op straat om mensen aan te spreken en ze te irriteren met je verhalen over geloof terwijl ze aan het winkelen zijn.
Ja!

Elke christen heeft een taak, het Evangelie doorgeven
maar het is aan jou wat je ermee doet. Je hoeft het niet aan te nemen, je MAG het aannemen.
God heeft ieder mens een vrije wil gegeven, maar weet als je Hem de rug toekeert ben je verkeert bezig. Ook dit mag je aannemen.

Wat je zaait, zul je oogsten.
Oud 22-01-2011, 15:39
DAH
DAH is offline
Citaat:

.

Dit is echt heel ouderwets. We leven in de 21e eeuw. In in ieder geval Nederland is homoseksualitei wel geaccepteerd, volgens mij. Maar jij leeft dus volgens regels van 2000 jaar geleden en daarvoor. Dat was de tijd dat homo's werden vermoord omdat ze het uiten (gebeurt trouwens nog steeds in sommige moslim landen). En als je nu dus geen bi meer bent, ben je wat mij betreft gehersenspoeld, want homoseksualiteit is geen ziekte ofzo, het is gewoon iets in het hoofd.

Wat mij betreft mag je middeleeuws zijn, zolang je anderen maar niet probeert mee te nemen.
Oud 22-01-2011, 15:41
DAH
DAH is offline
Citaat:
Ja!

Elke christen heeft een taak, het Evangelie doorgeven
maar het is aan jou wat je ermee doet. Je hoeft het niet aan te nemen, je MAG het aannemen.
God heeft ieder mens een vrije wil gegeven, maar weet als je Hem de rug toekeert ben je verkeert bezig. Ook dit mag je aannemen.

Wat je zaait, zul je oogsten.
We hebben een vrije wil, maar we worden dus wel een soort van gedwongen om christen te zijn. Dat is net zoals: "Kom bij de Nazi partij, of we slopen je huis en gezin en stoppen je in een kamp."
Oud 22-01-2011, 15:46
Macrador
Macrador is offline
i call troll
Oud 22-01-2011, 19:22
MaxiDirk
MaxiDirk is offline
Citaat:
We hebben een vrije wil, maar we worden dus wel een soort van gedwongen om christen te zijn.
Je wordt niet gedwongen, je wordt voor een keuze gezet.
God dwingt de mens niet om te kiezen, dat doen de mensen zelf.

Citaat:
Dat is net zoals: "Kom bij de Nazi partij, of we slopen je huis en gezin en stoppen je in een kamp."
Wij Christenen zijn geen Moslims die de mensheid dwingen zich te bekeren onder dwang om vervolgens ze te doden.

Wij strijden niet tegen vlees en bloed, maar tegen de overheden in de hemelse gewesten.
Oud 22-01-2011, 19:27
MaxiDirk
MaxiDirk is offline
Citaat:
Dit is echt heel ouderwets. We leven in de 21e eeuw. In in ieder geval Nederland is homoseksualitei wel geaccepteerd, volgens mij.
In de wereld worden ze geaccepteert, dat is wat anders dan dat ze geaccepteert worden bij God.

Niemand kan 2 koningen dienen, want je zult de ene lief hebben en de ander niet.
Niemand kan God dienen en Mammon.

Wie de wereld aanbid, haat God. Wie God aanbid, haat de wereld.
Oud 22-01-2011, 19:36
MaxiDirk
MaxiDirk is offline
Citaat:
Ik zeg het ook niet anders. Verdiep je maar eens in de kinderdoop en waar dat nou eigenlijk voor staat.
Ik ben zelf als kind gedoopt hoor, maar het is niet de ware leer. Onbijbels door mensen verzonnen en toegepast.

De kinderdoop is een verzinsel van de besnijdenis, maar sinds Jezus kwam telde dat niet meer. Daarvoor is de geestelijke besnijdenis voor in de plaats gekomen en niet meer het vleselijke.

Iedereen moet opnieuw geboren worden. Wat uit het vlees geboren is is vlees en wat uit de Geest geboren is is geest.
Oud 22-01-2011, 19:53
Batave
Batave is offline
MaxiDirk, je bent zo koppig als een evangelist maar kan zijn. Ik laat die loze discussie liever over aan anderen. T_ID naamzoek.
Oud 22-01-2011, 20:07
MaxiDirk
MaxiDirk is offline
Citaat:
MaxiDirk, je bent zo koppig als een evangelist maar kan zijn. Ik laat die loze discussie liever over aan anderen. T_ID naamzoek.
Niemand zegt dat jij hier moet gaan posten, het is je eigen wil.
Oud 22-01-2011, 22:08
DAH
DAH is offline
Citaat:
Ik ben zelf als kind gedoopt hoor, maar het is niet de ware leer. Onbijbels door mensen verzonnen en toegepast.

De kinderdoop is een verzinsel van de besnijdenis, maar sinds Jezus kwam telde dat niet meer. Daarvoor is de geestelijke besnijdenis voor in de plaats gekomen en niet meer het vleselijke.

Iedereen moet opnieuw geboren worden. Wat uit het vlees geboren is is vlees en wat uit de Geest geboren is is geest.
Besnijdenis heeft volgens mij meer te maken met medische redenen. Je kunt je zaakje moeilijk schoonhouden in de woestijn, dus wordt men besneden. Men vond/vindt varkens vieze dieren, dus Molims eten geen varkensvlees.
Oud 22-01-2011, 22:09
DAH
DAH is offline
Citaat:
Je wordt niet gedwongen, je wordt voor een keuze gezet.
God dwingt de mens niet om te kiezen, dat doen de mensen zelf.

Wij Christenen zijn geen Moslims die de mensheid dwingen zich te bekeren onder dwang om vervolgens ze te doden.

Wij strijden niet tegen vlees en bloed, maar tegen de overheden in de hemelse gewesten.
Niet doden, maar het is wel, zoals jij dat min of meer schreef: Word Christen of je bent verkeerd bezig (zondigen?). Dat komt neer op 't principe van doe dit, of anders!
Oud 22-01-2011, 22:10
MaxiDirk
MaxiDirk is offline
Nu Jezus uit de dood is opgewekt, mag je varkensvlees eten.
Oud 22-01-2011, 23:16
Macrador
Macrador is offline
Zeg ik heb een relatie (geen religie) met mijn eigen heer, Rex. Hij is een onzichtbare tyrannosaurus, maar wij noemen hem ook Rexy. Hij heeft iemand een boek laten schrijven met hoe deze wereld en het heelal is ontstaan. Het staat vol tegenstrijdigheden en onwaarheden. Maar toch blijf ik koppig geloven want mijn pastoor zegt dat het de waarheid is en waarom zou het anders opgeschreven zijn? Als je hem toelaat in je leven wordt je overstelpt met geluk dat niemand anders je kan geven en je krijgt inzichten die je nooit had. Ten laatste als je sterft mag je naar een wonderlijke plek waar je dan elk moment Rexy kan eren.

Dus wie volgt mij naar de 'verlichting'?
Oud 22-01-2011, 23:50
Verwijderd
Citaat:

Vreemde logica houdt jouw fantasie god erop na.
Oud 23-01-2011, 00:13
Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Citaat:

Vertel me dan eerst maar eens wat volgens jou de kinderdoop inhoudt en waar het voor staat, daarna kijken we wel of het onbijbels is.
Oud 23-01-2011, 01:42
Uice
Uice is offline
Citaat:
Dan mag je je nu Jezus uit de dood is opgewekt ook seks hebben met mensen van je eigen geslacht.
Oud 23-01-2011, 08:05
hookee
hookee is offline
Citaat:
Wie de wereld aanbid, haat God. Wie God aanbid, haat de wereld.[/I]
Waarom heeft die klootzak me dan op de wereld gezet? Da's een duidelijk signaal van "zieltje pesten", ik zoek wel een andere leider; Satan? Waar zit je?
Oud 23-01-2011, 11:13
DAH
DAH is offline
Citaat:
Waarom heeft die klootzak me dan op de wereld gezet? Da's een duidelijk signaal van "zieltje pesten", ik zoek wel een andere leider; Satan? Waar zit je?

Wat zijn we toch aardig tegen gelovigen.
Oud 23-01-2011, 11:28
gerard321
gerard321 is offline
Citaat:

Je moet niet gaan zeggen dat het een verzinsel is kinderdoop, want dat vind jij en er zijn mensen die daar anders over denken, dus ga het niet aan mensen opdringen svp
Oud 23-01-2011, 12:06
Verwijderd
Citaat:
Je moet niet gaan zeggen dat het een verzinsel is kinderdoop, want dat vind jij en er zijn mensen die daar anders over denken, dus ga het niet aan mensen opdringen svp
Heb je hem ook weer. Als je het niet eens met iemand bent dan ga je in discussie met diegene. Maar jij gaat weer meteen huilen :')
Oud 23-01-2011, 12:18
DAH
DAH is offline
Citaat:
Heb je hem ook weer. Als je het niet eens met iemand bent dan ga je in discussie met diegene. Maar jij gaat weer meteen huilen :')
Gerare123 probeert ons tenminste niet overtehalen om Christen te worden zodat we in een klap niet meer verslaafd en homoseksueel zijn
Oud 23-01-2011, 12:39
MaxiDirk
MaxiDirk is offline
Ik heb zojuist een PM ontvangen van de beheerder van deze site dat ik mij moet aanpassen en zo niet dan krijg ik een ban. Ik ben niet bang veroordeeld te worden in de wereld, ook al geven ze mij een ban. Ik getuig van het Evangelie en ik geef dat door, dat andere mensen er niet mee eens zijn dat is hun probleem. Vroeg of laat komt elk mens voor de troon van God te staan en heb je geen enkel excuus. God heeft boodschappers in de wereld gestuurd om mensen het Evangelie te geven en dat mensen dat niet aan willen nemen omdat ze in de wereld willen leven is hun eigen keus!

Ik ga het nog 1x uitleggen.

Jozef klopte aan de deur van de herberg
- Jezus klopt aan de deur van je hart
De herberg deed open...
- Jezus wil binnen komen in je leven
Er was geen plek... voor Jezus!

Als je te haastig bent met jezelf, druk met je carriëre, verlies je het doel waar het omgaat.

Als wij gaan evangeliseren op straat, komen we altijd mensen tegen die zeggen dat ze "geen tijd hebben."
Geen tijd voor Jezus, alleen druk met zichzelf. Als je komt te sterven, kom je voor God te staan.
Je had in het land der levenden geen tijd voor Jezus, alleen voor jezelf, dus krijg je geen toegang tot het leven!
In dit leven kies je en als je sterft kun je niet meer kiezen!
Oud 23-01-2011, 12:42
DAH
DAH is offline
Citaat:
Ik heb zojuist een PM ontvangen van de beheerder van deze site dat ik mij moet aanpassen en zo niet dan krijg ik een ban. Ik ben niet bang veroordeeld te worden in de wereld, ook al geven ze mij een ban. Ik getuig van het Evangelie en ik geef dat door, dat andere mensen er niet mee eens zijn dat is hun probleem. Vroeg of laat komt elk mens voor de troon van God te staan en heb je geen enkel excuus. God heeft boodschappers in de wereld gestuurd om mensen het Evangelie te geven en dat mensen dat niet aan willen nemen omdat ze in de wereld willen leven is hun eigen keus!

Ik ga het nog 1x uitleggen.

Jozef klopte aan de deur van de herberg
- Jezus klopt aan de deur van je hart
De herberg deed open...
- Jezus wil binnen komen in je leven
Er was geen plek... voor Jezus!

Als je te haastig bent met jezelf, druk met je carriëre, verlies je het doel waar het omgaat.

Als wij gaan evangeliseren op straat, komen we altijd mensen tegen die zeggen dat ze "geen tijd hebben."
Geen tijd voor Jezus, alleen druk met zichzelf. Als je komt te sterven, kom je voor God te staan.
Je had in het land der levenden geen tijd voor Jezus, alleen voor jezelf, dus krijg je geen toegang tot het leven!

Probeer je een martelaar te zijn van het Christendom?
Oud 23-01-2011, 12:52
MaxiDirk
MaxiDirk is offline
Misschien ben ik dat wel, immers waren alle profeten van Christus ook martelaren heb ik elders gegoogled,
alleen gebruikt Christus geen geweld. Hij werd bespot, bespuugt en gemarteld, maar zelf deed Hij niets. Hij zweeg.

Op de dag van vandaag worden christenen vervolgt, gedood, enkel omdat ze Christus volgen!
Oud 23-01-2011, 13:01
Em.
Em. is offline
Citaat:
Als God zo almachtig is, en hij kan met één vingerknip de wereld scheppen, dan kan hij ook met één vingerknip maken dat iedereen gelooft. Want almachtig is almachtig. Als hij dus zo graag wilde dat ik geloofde en hij wás almachtig, dan zou ik ook geloven. Direct, door mij geloof te geven, of indirect door de wereld één dag paars te maken, door op alle bomen te laten zingen 'God bestaat', door de engelen door de straten te laten vliegen, oftewel: door te Zijn. Want voor iemand als een almachtige God is een bijbel een bewijs van niets en niemendal, een onderkenning van zijn enorme macht, want de bijbel is de enige die de bijbel ondersteunt en niet echt geloofwaardig.

Dus of God is niet almachtig.
Of God wil niet dat ik geloof.

In het eerste geval (God is niet almachtig) zou het verkeerd zijn om te geloven in een almachtige God. Dat zou dan of een leugen van God zijn, of een leugen van mezelf om in een niet-bestaande (want: almachtige) God te geloven.

In het tweede geval hoef ik niet te geloven. Als God niet wil dat ik geloof, dan is dat prima, dan zal ik niet geloven.

Als hij wel wilde, dan zou hij dat wel maken, als hij zegt te zijn wie hij zegt te zijn. (Als hij dat al zegt, en het niet gewoon de bijbel is die liegt.)

Maar ik neem aan dat hij dat dus niet wilt, als hij wel bestaat, of simpelweg niet is wie hij (of de bijbel) zegt te zijn.

En ik ben het met je eens, ik leef maar één keer, en schijnbaar niet om in een God te geloven die a. niet wil dat ik geloof of b. niet is wie hij zegt te zijn. Al dan niet gewoon niet is/niet bestaat.
Oud 23-01-2011, 13:42
Batave
Batave is offline
Citaat:
Geen tijd voor Jezus, alleen druk met zichzelf.
De meeste mensen hebben best wel tijd, ze hebben alleen geen zin om een discussie te voeren die ze al 50 keer hebben gevoerd op straat.
Oud 23-01-2011, 13:58
Kitten
Kitten is offline
Dit leidt helemaal nergens toe. Ik wil dat deze discussie nu inhoudelijk gevoerd wordt, of dit topic gaat dicht.
Oud 23-01-2011, 14:25
MaxiDirk
MaxiDirk is offline
Doe er maar een slotje op dan
Oud 23-01-2011, 14:56
gerard321
gerard321 is offline
Wel lekker makkelijk, maar geloven is voor iedereen anders, waarom zou je iemand jouwn geloof opwillen dringen? Als ze willen geloven, of er iets over willen weten komen ze dat vanzelf vragen
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten