Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-10-2010, 21:13
Shelley-B
Shelley-B is offline
ik heb een inkomen van +/- 200 euro per maand wit, daarnaast nog een zwart baantje.

bij woningnet reageer ik weleens op jongerenwoningen, omdat ik pas 23 ben, waar ik soms verassend laag eindig.

nu vroeg ik mij af, of ik een woning kan huren zonder mijn inkomen te overleggen, sommige mensen zeggen van niet, anderen van wel.

ik kan het betalen, mijn vriend heeft namelijk ook een baan, hij verdient wel wat meer. alleen staat hij zelf ingeschreven, dus hij kan niet bij mijn inschrijving. maar hij is 28 en eindigt veel hoger, bij de reguliere woningen.

kan hij dus met mij mee verhuizen als ik een woning zou accepteren, en hij staat nog op zijn eigen naam ingeschreven? of maakt het woningnet niet uit, zolang je maar betaalt?

Laatst gewijzigd op 16-10-2010 om 21:19.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-10-2010, 14:07
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Volgens mij kan je je gewoon samen inschrijven ook al sta je allebei apart ingeschreven hoor, maar dat verschilt misschien per regio. Het verschilt ook per woningbouwvereniging hoe streng ze zijn qua inkomenseisen. Ik moest bijvoorbeeld een bepaald minimum inkomen hebben (wat best hoog lag) en hiervoor een werkgeversverklaring overleggen wilde ik m'n huis kunnen huren. Vaak heb je wel een bepaald minimum inkomen nodig dus lijkt me niet dat ze genoegen nemen met jouw inkomen van 200 euro per maand, de huur zal vast hoger zijn en ze willen natuurlijk wel zekerheid met een huurcontract op jouw naam dat hij de huur kan betalen en niet je vriend, ze verhuren immers een huis aan jou en niet aan hem. Daarnaast moet je je afvragen of je het wel wil (en of het wel goed is voor jou/jullie) om zo afhankelijk van hem te zijn, wat doe je als het uit gaat tussen jullie?
Oud 20-10-2010, 17:57
Shelley-B
Shelley-B is offline
ik wil het wel proberen om hem bij mij in te schrijven, maar ik ben bang dat ze hem dan uitschrijven bij zijn eigen woningnet ofzo...
Met citaat reageren
Oud 20-10-2010, 19:31
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik zou gewoon even bellen met woningnet of een woningbouwcorporatie want het zou zonde zijn als je je inschrijfduur kwijt bent.
Reageren

Regels voor berichten