Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-11-2010, 12:16
meisjjee
meisjjee is offline
ik zit met een probleem:
Mijn vriend en ik hadden seks zonder condoom en pil ik weet dat dit dom is.
Hij ging klaarkomen en wou dat over mijn kontj,
Nu liep dat naar beneden en ben ik bang dat het mijn vagina is ingelopen
Ook dacht ik dat k wat in me voelde ma die schrik en dat gevoel heb ik wel vaker(zelfs met condoom en dan laat hij zien dat het niet zo is)
Nu ben ik toch bang dat ik zwanger kan zijn.
Het is te laat voor morning after maar ik heb wat over een nood-spiraaltje gehoord die heel effectief zou zijn,(tot 5dagen na ) maar wat zijn de bijwerkingen en zou ik dit wel doen?
Misschien eerst een test en dan spiraaltje of bang afwachte?
Ik verlies meer vocht( vies gezegd dat ik vaak ' nat ' ben)
Mar heb voor de rest geen klachten (oh jawel bij 1x hoesten kreeg ik krampen in onderbuik)

Misschien nog even vermelden, ik heb al eens een abortus gehad ( verkrachting) en nu ik op dit vlak eindelijk geniet gebeurt me dit.

kan iemand me helpen en raad geven? Ook liefst zo snel mogelijk !!
Oud 17-11-2010, 14:44
Em.
Em. is offline
Ook al hij niet in je klaar is gekomen (maar wel in je is geweest) is het mogelijk dat je toch zwanger wordt. Iets met voorvocht en de mogelijkheid dat er ook zaadcelletjes in zitten. Dus 'voor het zingen de kerk uit' (zoals jouw beschrijving klinkt) is niet verstandig als je het veilig wilt doen. Ook niet voor SOA's. Dus misschien is het handig om aan de pil te gaan zodat dit soort dingen niet meer voorkomen.

Alsnog lijkt me de kans dat je zwanger bent vrij klein, maar wel aanwezig. Het beste had je zo snel mogelijk (sowieso binnen drie dagen) de MAP gehaald, hoe eerder hoe meer kans dat het werkt, maar als het daar al te laat voor is weet ik het zo snel niet meer. Tenminste, ik kan zo snel niets verzinnen tussen MAP en abortus.

Zwangerschapstesten werken trouwens niet al meteen vanaf dat je bevrucht (om het zo te zeggen) bent, daar zit een aantal weken tussen, geloof ik. Hoe het met dat spiraaltje zit weet ik niet, misschien kun je trouwens beter naar je huisarts gaan (ook daar lijkt spoed me geen overbodige luxe) en het daar meteen vragen. Die zal meer weten/je meteen kunnen helpen indien mogelijk.

En los daarvan moet dit op L&G.
Oud 17-11-2010, 16:33
zoef de haas
zoef de haas is offline
Een zwangerschapstest kun je pas met zekerheid doen op de eerste dag dat je ongesteld moet worden.
Een spiraaltje laten zetten is in de meeste gevallen behoorlijk pijnlijk, heeft kans op infecties en daarnaast reageert ieder lichaam heel anders op de hormonen. Maar daartegenover geeft het wel 99% zekerheid dat het eventuele vrijgekomen eitje zich net nestelt in je baarmoeder. Het spiraaltje kun je gewoon laten zitten en gebruiken als gewone conceptie. En dat zou ik dus maar doen als je er geen kind uit wilt poepen over 9 maanden. Want hoe klein de kans ook is dat er iets in je is gelopen en het daadwerkelijk je baarmoeder heeft bereikt, de kans is er.
Maar schiet daar dan wel mee op want als een MAP al te laat is (3 dagen) dan zit je vast ook al bijna over de 5 dagen heen.

Wat ik niet snap is waarom je juist als je al een keer zwanger bent geweest niet aan de anti-conceptie zit of niet op zn minst een condoom gebruikt. Want dit is echt de goden verzoeken en waanzinnig stom...
Oud 17-11-2010, 17:39
Verwijderd
slotje want dit hoort op L&G. en dit is al de tweede keer dat je dit topic post, lees in godsnaam eens het sticky topic (dat topic met [BELANGRIJK] ervoor) eens door. Zo moeilijk is het allemaal niet.
Topic gesloten

Regels voor berichten