Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Verder is het niet uitzonderlijk dat je zonder handtekening een machtiging kunt afgeven op internet. Hoe het juridisch precies zit, weet ik echter niet. |
![]() |
|
Verwijderd
|
De koop op afstand is anders dan kopmuntkip stelt niet van toepassing hier. Zoals ganralph aangeeft zijn reizen daarvan uitgezonderd, BW7:46i
Een relevant betoog dat je kan voeren is het volgende: Op grond van BW6:227b vernietig je de overeenkomst. De reisorganisatie heeft jou niet in staat gesteld ongewilde handeling te kunnen herstellen. Duidelijk is dat jij, voor zover ik uit je bericht begrijp, dit direct te kennen hebt gegeven na de ontvangsbevestiging van de order. Een ontvangstbevestiging valt bovendien niet aan te merken als een orderbevestiging, zie daarvoor het otto-arrest. Dus van belang is: 1. heeft het reisbureau nog een bevestiging gestuurd van de reis? Dit is iets anders dan een automatisch gegenereerd bestand dat je bestelling is ontvangen. Dus hoe snel heb jij gereageerd, nadat je zag dat de verkeerde startlocatie was opgegeven? 2. Heeft het reisbureau jou erop gewezen op welke manier jij ongewilde handelingen kan herstellen? |
![]() |
|
Dank voor jullie antwoorden
![]() Uiteindelijk heb ik met veel overredingskracht ze zover gekregen dat ze met de touroperator gingen overleggen. Na veel gebel en geregel hebben ze nu een regeling 'uit coulance' getroffen, waarbij ik in elk geval niet 75% van de kosten hoefde terug te betalen en een (iets andersoortige) reis aangeboden kreeg. Dat aanbod heb ik aangenomen, dus het is nu allemaal geregeld. Ik ben wel blij dat er eventueel nog een juridische manier was geweest om het terug te draaien ![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Katholieke school Verwijderd | 176 | 10-08-2009 14:16 | |
Het kwaad arPos | 33 | 07-07-2009 15:14 | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
kan iemand mij helpen ik moet een samenvatting maken Rahima | 10 | 08-10-2007 17:36 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Wereldarmoede Gatara | 5 | 27-06-2007 10:18 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
'TMF en MTV moeten zelf censureren' Love & Peace | 214 | 15-11-2005 22:47 | |
kerstofobie: IK HAAT KERST! frankzinnig | 71 | 30-03-2003 07:46 |