Ik heb zelf TVWO gedaan en ik weet niet hoe het momenteel staat met je Engelse vaardigheden (toen ik eraan begon kon ik me namelijk al vrij vloeiend in het Engels redden) en toen was het echt het beste om TVWO te doen omdat je anders Engels net zo leert als Frans, bijvoorbeeld. Dat was voor mij te makkelijk geweest.
Het is niet meer huiswerk, je krijgt doorgaans hele goede begeleiding, er wordt niet van je verwacht dat je vanaf dag 1 al foutloos Engels spreekt. Ik kan het je wel aanraden om TVWO te gaan doen, ook als je niet naar het buitenland wil. Als je gaat studeren krijg je waarschijnlijk ook aardig wat teksten te lezen in het Engels van een vrij hoog niveau en dan is het echt een groot voordeel als je Engels op min of meer hetzelfde niveau als Nederlands spreekt.
Het is niet echt meer huiswerk, denk ik. Het is anders, je moet in het Engels dingen gaan schrijven in plaats van woordjes leren. Je moet opdrachten maken over grammatica in plaats van gewoon zinnen uit je hoofd leren. Je leert de taal beter beheersen. Ik vond het hartstikke leuk om te doen ook, omdat we uitwisselingen naar Engeland hadden enzo.