Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-10-2010, 23:12
Verwijderd
Ik heb sinds een week of twee ontwettend gevoelige tepels. Zo gevoelig dat zelfs douchen niet prettig is, of als mijn bh niet goed zit, dat is gewoon pijnlijk. Ik heb het idee dat ze wat roder zijn dan normaal, daarnaast zijn ze meer stijf dan normaal. De tepelhoven zijn samengetrokken, maar niet gevoelig. Ook de rest van de borst is niet gevoeliger dan normaal. Ik kan me niet herinneren dat ik iets onhandigs heb gedaan ofzo.
Heeft iemand enig idee waar dit door zou komen en wat ik er aan zou kunnen doen?

Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Oud 20-10-2010, 11:46
Morgane_T
Morgane_T is offline
Ik wil je niet onnodig ongerust maken, maar kan het zijn dat je zwanger bent?
Met citaat reageren
Oud 20-10-2010, 12:09
blauw engeltje
blauw engeltje is offline
was ook mijn idee...
mijn tepels waren al redelijk snel donkerder en gevoeliger, en ik kon er ook al gauw geen handdoek meer tegen uitstaan of niks. maar het kan natuurlijk heel iets anders zijn ook hé, die kans is waarschijnlijk iets groter? het was gewoon het eerste dat in mij op kwam.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2010, 12:41
Verwijderd
Eeehhh. Kut. Die kans is wel degelijk aanwezig.... Ik heb een spiraaltje en word dus onregelmatig ongesteld. Een zwangerschapstest moet je normaal doen nadat je een periode gemist hebt, toch? Dat is bij mij niet aan de orde, aangezien ik niet kan inplannen wanneer ik ongesteld word. Is het dan een probleem wanneer ik een test doe?
Met citaat reageren
Oud 20-10-2010, 12:43
Verwijderd
Citaat:
Eeehhh. Kut. Die kans is wel degelijk aanwezig.... Ik heb een spiraaltje en word dus onregelmatig ongesteld. Een zwangerschapstest moet je normaal doen nadat je een periode gemist hebt, toch? Dat is bij mij niet aan de orde, aangezien ik niet kan inplannen wanneer ik ongesteld word. Is het dan een probleem wanneer ik een test doe?
Je kunt dan het best nu een test doen en als die negatief is, over twee weken weer.

Omdat allebei je tepels dit tegelijk doen, is een hormonale oorzaak wel het meest waarschijnlijk. Dat hoeft niet per se zwangerschap te zijn, als je menstruatie onregelmatig is kan het bv. ook ontstaan als er eens 'gewoon' meer tijd tussen zit dan normaal.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2010, 15:55
Verwijderd
@Sarah: Normaal heb ik daar helemaal geen last van, ook niet toen er een half jaar tussen twee menstruaties zat. Ik ben begin september nog ongesteld geweest, dus zoveel tijd zit er niet tussen, kan dat evengoed? Testen zijn iig gehaald, ik ben benieuwd.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2010, 19:33
blauw engeltje
en, wat zei de test?
Met citaat reageren
Oud 20-10-2010, 22:39
Verwijderd
Negatief... Over twee weken nog maar een test doen en dan zie ik wel. Iemand verder nog enig idee wat ik aan mijn gevoelige tepels kan doen of is t een kwestie van afwachten?
Met citaat reageren
Oud 21-10-2010, 09:30
Verwijderd
Je kunt er vaseline op smeren en een wattenschijfje in je bh doen, dan voel je het minder schuren.

En als de volgende test ook negatief is, en het gaat ook niet over, wel even naar de huisarts ermee!

Laatst gewijzigd op 21-10-2010 om 11:06.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2010, 10:28
blauw engeltje
oef

voorgevormde beha's die goed aansluiten kunnen ook helpen... ik kreeg altijd ongelooflijk pijnlijke en geïrriteerde tepels van beha's met een naad in het midden (horizontaal of verticaal gaf hetzelfde effect), dus sindsdien draag ik beha's zonder naden over de cup.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2010, 19:02
Verwijderd
Ik weet eigenlijk niks van tepels af,

maar ik heb ook ooit last gehad van mijn mannelijke tepels .
Dat waren gewoon opgezette klieren en ging na verloop van tijd gewoon weer weg, was wel iets typisch uit de pubertijd, en die ben je denk ik al voorbij.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2010, 21:02
blauw engeltje
Citaat:
Ik weet eigenlijk niks van tepels af,

maar ik heb ook ooit last gehad van mijn mannelijke tepels .
Dat waren gewoon opgezette klieren en ging na verloop van tijd gewoon weer weg, was wel iets typisch uit de pubertijd, en die ben je denk ik al voorbij.
opgezette klieren is héél iets anders dan gevoelige tepels jij bedoelt dat jij een beetje een 'schijfje' kon voelen onder je tepels, dat je ook kon verschuiven en een beetje kon vastpakken?
Met citaat reageren
Oud 21-10-2010, 22:12
Verwijderd
Citaat:
opgezette klieren is héél iets anders dan gevoelige tepels jij bedoelt dat jij een beetje een 'schijfje' kon voelen onder je tepels, dat je ook kon verschuiven en een beetje kon vastpakken?
Ja volgens mij wel.

Anyway ik heb dan niks gezegd.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2010, 07:13
blauw engeltje
Citaat:
Ja volgens mij wel.

Anyway ik heb dan niks gezegd.
no problem het is heel gewoon bij jongens in de puberteit, wanneer hun hormonen helemaal overhoop worden gegooid, dat ze eigenlijk borsten beginnen te ontwikkelen, maar zo gauw het testosteron de overhand krijgt gaan die weer weg - die schijfjes die jij eventjes hebt gehad en die weer zijn weggegaan, hebben alle meisjes met borsten ooit gehad: zijn melkklieren die zich net beginnen ontwikkelen, en helemaal in het begin zijn die nog niet zo lekker zacht omdat er nog een hoop vet moet tussen groeien maar je hebt wel gelijk dat het best gevoelig is dan hoor!
Met citaat reageren
Oud 24-10-2010, 14:48
Verwijderd
Neem aan dat je een hormoonspiraaltje hebt?
Wat jij beschrijft had ik altijd als ik de pil te lang doorslikte. Nu kun jij dat natuurlijk niet, maar misschien dat na verloop van tijd de hormonen uit het spiraaltje toch hetzelfde gevoel geven?
Met citaat reageren
Oud 27-10-2010, 11:35
Verwijderd
Ik denk dat het inderdaad aan te-lang-niet-ongesteld zijn heeft gelegen. Ik ben gisteren ongesteld geworden en het is meteen een stuk minder. Toen ik in Frankrijk zat, en ook de tijd daarvoor, ben ik vrij regelmatig ongesteld geweest (in Frankrijk ben ik heel braaf elke maand ongesteld geweest). Nu al bijna twee maanden niet meer, dus het zal inderdaad wel aan de hormonen en omschakeling van levensstijl, weer e.d. hebben gelegen. Iig bedankt!
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten