Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-08-2010, 17:52
amandah
amandah is offline
Hallo,

heel mijn leven kom ik in Florida en ik wil daar ontzettend graag gaan studeren, werken, wonen. We hebben een huis daar en ik hoor daar thuis.
Nu ga ik naar 5 gymnasium en ik probeer zo vroeg mogelijk te beginnen met mijn studie.
Ik wil naar the University of Florida in Gainesville, maar niet voor een jaar. Ik wil college daar afmaken en doorstuderen/werken. Ik heb informatie gelezen of Fulbright Center en andere beurzen. In Oktober is in Utrecht ook een studiebeurs, waar het Fulbright Center staat. Dat ga ik ook zeker bezoeken.University of Florida heeft de colleges die mij aanspreken, zoals de colleges in Liberal Arts and Sciences en Journalism and Communications. Ik weet al ongeveer wat ik wil gaan doen. Dit jaar heb ik een vrouw ontmoet uit Kenia die in Washington staat woonde. Zij is gaan studeren in Washington en heeft gelijk erna een baan en een man gevonden. Haar ouders hebben dit betaald en naar haar idee was dit niet zo ontzettend duur, maar haar ouders vonden het belangrijk omdat de scholen in Kenia slechter waren. Verder heb ik er niet gesproken, maar waarom zou het voor mij veel duurder zijn dan voor haar? En is dit voor mij mogelijk? Zou iemand me kunnen helpen?

Amanda
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-08-2010, 18:22
Verwijderd
In de VS verschillen de prijzen van verschillende universiteiten erg, dus dat is al een reden waarom de university of Florida duurder zou kunnen zijn dan die ene college in Washington en dat die vrouw het niet duur vond, zegt natuurlijk niet zo veel over of jij het duur zou vinden.

Op de wikipedia pagina http://en.wikipedia.org/wiki/University_of_Florida vind ik dat het collegegeld jaarlijks 20,460 dollar is. Maar vaak kun je wel beurzen krijgen die een deel van je collegegeld betalen.

Nouja, als je verder wil weten wat jouw mogelijkheden zijn om daar te studeren kun je denk ik het beste contact opnemen met de University of Florida nadat je hun website goed hebt bekeken natuurlijk
Met citaat reageren
Oud 17-08-2010, 23:10
Noddy
Noddy is offline
Ik dacht dat de hoogte van het collegegeld ook wordt bepaald door de studie die je doet, en er zit ook weer verschil tussen een undergraduate en een graduate studie. Maar dat weet ik niet precies.
Ik denk dat het niet zo handig is om jouw situatie te vergelijken met de situatie van die vrouw. Wie weet heeft zij een heel andere studie gedaan en er zal idd wel verschil zijn tussen het collegegeld van de staat Washington en Florida.
Ook weet je niet hoe rijk haar ouders zijn. En willen jouw ouders hieraan meebetalen?

Dat zij meteen een man en een baan heeft gevonden, wil niets zeggen over jouw toekomst. Dit is bij iedereen anders natuurlijk.

Het is natuurlijk heel goed om ervaringen van anderen te krijgen, maar ik zou je daar niet te veel op richten.

Ik zou als ik jou was naar je decaan of zo stappen en kijken wat de mogelijkheden zijn. Misschien samen met hem/haar contact opnemen met de University of Florida.
Misschien kan je er ook over denken om bijvoorbeeld in Nederland je bachelordiploma te halen en in de VS een graduate studie te doen.
En probeer ook veel informatie te krijgen over beurzen. Ik hoorde dat ze soms aparte eisen stellen als je in aanmerking wilt komen (zoals bepaalde voorouders? Weet ik niet meer precies. Heb er ook geen ervaring mee.)

Succes iig!
Oud 17-11-2010, 15:49
Mutual49
Mutual49 is offline
Beste Amanda,

Ik zou je willen adviseren om een afspraak te maken met onze studieadviseur om jouw mogelijkheden te bespreken. Het Fulbright Center biedt onafhankelijk advies over studeren in Amerika en kan je desgewenst ook begeleiden bij het vinden van een universiteit in Amerika, het aanmeldingsproces en het verkrijgen van een beurs.

Je kunt een afspraak maken via onze online planner: http://www.fulbright.nl/?menutree=6|53 (kies dan de optie 'adviesgesprek') Afspraken zijn mogelijk op maandag en woensdag tussen 13.00-15.30 uur, eventueel ook via Skype.

Kijk ook eens op www.studereninamerika.nl!

Dit bericht is geplaatst door een medewerker van het Fulbright Center
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten