Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-10-2010, 13:11
dolce-donna
dolce-donna is offline
Wie kan mij helpen deze stelling te verdedigen?
Stelling: docenten zijn niet in staat les te geven aan de jeugd van tegenwoordig.
Ik moet voor zijn en heb 3 argumenten nodig.

Alvast bedankt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-10-2010, 13:49
Em.
Em. is offline
Wat heb je zelf al bedacht?
Met citaat reageren
Oud 31-10-2010, 13:53
dolce-donna
dolce-donna is offline
Ik dacht, misschien kunnen docenten geen les geven omdat leerlingen eigenwijs zijn en niet willen leren? Of omdat er zoveel dingen als hyves en twitter zijn dat ze alleen daarmee bezig zijn?
Met citaat reageren
Oud 31-10-2010, 14:45
Verwijderd
De argumenten die je zelf hebt, vind ik eerlijk gezegd nogal slap. Sorry. Docenten kunnen geen les geven omdat leerlingen eigenwijs zijn? Dan is het meer een kwestie van willen het niet meer, maar wel kunnen.

Persoonlijk vind ik dat leraren niet meer goede lessen kunnen geven omdat de opleiding voor leraren heel erg veranderd is. Ik vind eigenlijk dat leraren die les willen geven in een vak op de middelbare school universiteit gedaan moeten hebben, en daarna nog een aparte opleiding om te leren hoe je leraar moet zijn .

Ik vind ook dat docenten tegenwoordig veel tijd kwijt zijn aan vergaderingen en dergelijke zodat ze minder tijd hebben om lessen voor te bereiden. Onze leraren waren sowieso elke week wel 2 of 3 keer in vergadering, dan met die, dan met de deelschool, dan met alle leraren van het vak... Ik denk dat dat gewoon veeeel te veel tijd kost.

Als laatste zou ik aangeven dat de lesuren ook niet voldoende zijn. Ik had vaak van elk vak 2 uurtjes per week, maar in de zesde kregen we ineens 3 uur per week, en merkte ik dat alles gewoon veel makkelijker ging: er was meer tijd om dingen uit te leggen en te vragen, de leraren hoefden niet alles gejaagd erdoorheen te jagen etc.

Ook merk ik dat heel veel van onze leraren eigenlijk weinig huiswerk opgaven (nou zat ik wel op een montessori school, dat zou het kunnen veroorzaken). Daarom moest eigenlijk alles maar in de les gebeuren. Door een vaak gebrekkige basis waren bovenbouw leraren veel tijd kwijt aan dingen opnieuw uitleggen. Dus als de basis beter is, word alles makkelijker. Dat was bij ons sowieso niet het geval.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2010, 14:46
Verwijderd
-veel docenten hebben een groot leeftijdsverschil met de leerlingen, ze begrijpen dus niet goed genoeg waar de leerlingen mee bezig zijn en wat er in hun hoofd omgaat

-docenten gaan er te gemakkelijk vanuit dat iedereen in de klas op hetzelfde niveau zit, dit is deels wel zo, maar ze houden er te weinig rekening mee dat er mensen zijn met dyslextie, autisme,discalculie etc. vooral de oudere leraren doen dat, omdat die ''stoornissen''vroeger nou eenmaal niet voorkwamen, ook weten ze vaak te weinig van deze dingen af

-docenten willen zichzelf perse aan de PTA houden en willen zeker weten dat ze het boek voor het eind van het jaar afgewerkt hebben, ze houden hierbij minder rekening met de kwaliteit van lesgeven, besteden minder aandacht aan een hoofdstuk en gaan er vanuit dat men thuis maar bijwerkt.

-vele docenten hebben geen benul van de belevingswereld van de jongeren van nu, weten niet wat ze na school doen, hebben geen begrip als leerlingen zeggen dat er echt geen proefwerk gegeven kan worden omdat er die dag dan 4 gegeven zouden worden. en gaan er na langdurige afwezigheid vanuit dat de jongeren alles bijgewerkt hebben
Met citaat reageren
Oud 31-10-2010, 16:25
dolce-donna
dolce-donna is offline
Bedankt voor jullie snelle reactie! Ik kan hier zeker wat mee en ga het gebruiken voor mijn opdracht.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten