De argumenten die je zelf hebt, vind ik eerlijk gezegd nogal slap. Sorry. Docenten kunnen geen les geven omdat leerlingen eigenwijs zijn? Dan is het meer een kwestie van willen het niet meer, maar wel kunnen.
Persoonlijk vind ik dat leraren niet meer goede lessen kunnen geven omdat de opleiding voor leraren heel erg veranderd is. Ik vind eigenlijk dat leraren die les willen geven in een vak op de middelbare school universiteit gedaan moeten hebben, en daarna nog een aparte opleiding om te leren hoe je leraar moet zijn

.
Ik vind ook dat docenten tegenwoordig veel tijd kwijt zijn aan vergaderingen en dergelijke zodat ze minder tijd hebben om lessen voor te bereiden. Onze leraren waren sowieso elke week wel 2 of 3 keer in vergadering, dan met die, dan met de deelschool, dan met alle leraren van het vak... Ik denk dat dat gewoon veeeel te veel tijd kost.
Als laatste zou ik aangeven dat de lesuren ook niet voldoende zijn. Ik had vaak van elk vak 2 uurtjes per week, maar in de zesde kregen we ineens 3 uur per week, en merkte ik dat alles gewoon veel makkelijker ging: er was meer tijd om dingen uit te leggen en te vragen, de leraren hoefden niet alles gejaagd erdoorheen te jagen etc.
Ook merk ik dat heel veel van onze leraren eigenlijk weinig huiswerk opgaven (nou zat ik wel op een montessori school, dat zou het kunnen veroorzaken). Daarom moest eigenlijk alles maar in de les gebeuren. Door een vaak gebrekkige basis waren bovenbouw leraren veel tijd kwijt aan dingen opnieuw uitleggen. Dus als de basis beter is, word alles makkelijker. Dat was bij ons sowieso niet het geval.