Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-11-2010, 13:30
Catch
Catch is offline
Ik weet niet of er mensen zijn die af en toe wat klooien op de naaimachine. Ik heb het topic van Pippeloen in elk geval gezien. Ik heb ong. een jaartje naailes gehad maar vanwege een verhuizing moest ik daarmee stoppen. Ik wil er nu eigenlijk wel weer mee beginnen maar ik kan maar geen geschikt adres vinden. Ik vind het het leukst om rokjes/jurkjes etc te klooien maar in de praktijk komt daar weinig van terecht.

Mijn vraag is, heeft iemand tips om zelf aan de slag te gaan? Bruikbaar hulpmateriaal enzo? Ik ben bekend met van die tijdschriften maar eigenlijk is dat nog wat te hoog gegrepen :').

Danku!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-11-2010, 13:32
Verwijderd
Waarschijnlijk kan je wel dingen uit de knipmode maken. Dat doe ik ook, ben pas begonnen. Er staat bij hoe moeilijk het is, als je een niet te moeilijk iets kiest dan lukt het waarschijnlijk echt wel! Daar staan ook kledingstukken in die zonder patroon te maken zijn, dus dat is ook niet zo moeilijk.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2010, 15:59
Verwijderd
www.naaipatronen.nl is ook een handige website, het heeft een zoekfunctie waarbij je ook kan filteren op moeilijkheidsgraad de categorie 'heel gemakkelijk' kun je sowieso, enige wat je daarvoor moet weten is hoe de naaimachine werkt, en de categorie 'gemakkelijk' vast ook wel na een jaar naailes.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2010, 17:09
Verwijderd
Wikkelrokken zijn makkelijk te maken, wikkelbroeken overigens ook.
http://www.youtube.com/watch?gl=NL&hl=nl&v=GhE1FJgmosY
Die serie heeft handige tips.

En als je echt erin verder wil, schaf je een Singer aan. Zo'n goedkoop ding is leuk om wat te klooien, maar die ligt na een tijdje uit elkaar. Singers zijn niet kapot te krijgen .
Met citaat reageren
Oud 03-11-2010, 11:22
Verwijderd
Citaat:
www.naaipatronen.nl is ook een handige website, het heeft een zoekfunctie waarbij je ook kan filteren op moeilijkheidsgraad de categorie 'heel gemakkelijk' kun je sowieso, enige wat je daarvoor moet weten is hoe de naaimachine werkt, en de categorie 'gemakkelijk' vast ook wel na een jaar naailes.
He dat is een handige site.
Ik kom er zelf ook niet uit met knipmode (die patronen! hoe ingewikkeld kun je iets maken) en de burda 'easy' is helemaal niet zo easy.
Gelukkig heb ik een buurvrouw die heel handig is en mij af en toe helpt, als je eenmaal hebt gezien hoe iets moet dan is het al een stuk makkelijker.
Wat ook helpt iets iets helemaal uit elkaar halen en dat als patroon gebruiken, zie je meteen hoe dat precies is vast gemaakt.
Op youtube kun je ook zoeken naar naaifilmpjes van expert village, die doen heel veel dingen voor.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2010, 11:03
Catch
Catch is offline
Bedankt voor alle tips! Ik had op youtube ook al geinige filmpjes gezien. Naaipatronen.nl, daar moet ik geloof ik betalen voor de patronen? Of zijn er ook gratis?

Ik was in elk geval van plan lid te worden van de bieb hier, en daar ook wat boeken en tijdschriften vandaan te halen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten