Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-11-2010, 22:23
Jan-Paul
Jan-Paul is offline
Is een maatschappelijke stage verplicht want ik zit in het 3e van het VMBO-tl maar ik kan maar niks vinden. Ik mag van school alleen maar emails rondsturen, mag zelf nergens langs gaan om te solliciteren, maar krijg geen een keer een reactie terug. Als het me nu helemaal niet lukt om een stage te krijgen blijf ik daardoor dan zitten?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-11-2010, 06:21
Verwijderd
Bewaar in ieder geval je emails zodat je kan laten zien dat je er ook écht iets aan hebt gedaan.
En volgens mij is het wel verplicht ja. Mijn broertje van nét 13 moet nu ook al een maatschappelijke stage doen, heeft hij geen 24 uur stage gedaan aan het einde van het jaar, dan gaat hij niet over.

Is het geen idee om ergens te helpen met sinterklaas, kerst, koninginnedag? Dan heb je toch een aantal uren meegepakt. Bij ons kan je ook met de opendag op school meewerken, daar krijg je ook uren voor. Of bij een buurthuis/rode kruis etc bij jou in de buurt vragen?
Met citaat reageren
Oud 02-11-2010, 14:35
Verwijderd
ja het is verplicht, als je het niet doet mag je geen examen doen.
ik doe nu ook stage.
ik snap eerlijk gezegd niet waarom je alleen mag mailen.
maareeh er is genoeg te vinden, kijk eens bij een voetbalcub of je mee mag lesgeven ofzo.
of bij de dierenambulance
ik geef nu zelf les bij een kinderatelier.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2010, 17:27
kopin
kopin is offline
tis verplicht en je blijft zitten ja.
kmoet in totaal 72 uur, daar ga je egt van baluh!
Met citaat reageren
Oud 02-11-2010, 17:38
Jan-Paul
Jan-Paul is offline
Dank jullie wel.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2010, 19:18
Verwijderd
Gewoon morgen oid even op school met de persoon praten die dat allemaal regelt, en dit even vertellen.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2010, 20:41
Verwijderd
Ja wat Sigmund zegt en bewaar je mailtjes! Misschien kunnen ze je op school helpen met een stageplek?
Met citaat reageren
Oud 02-11-2010, 21:51
wes holleman
wes holleman is offline
Wetsvoorstel Maatschappelijke Stage (ingediend 14/10/2010): alle leerlingen die vanaf schooljaar 2011/2012 instromen in het voortgezet onderwijs (vmbo, havo, vwo) moeten minimaal 30 klokuren onbetaalde stage in het vrijwilligerswerk lopen. De stage-omvang is dus verlaagd en voor alle schoolsoorten gelijkgetrokken! En voor leerlingen die eerder zijn ingestroomd in het voortgezet onderwijs bestaat er dus geen enkele wettelijke verplichting om een maatschappelijke stage te lopen. Maar ik weet niet in hoeverre scholen op eigen gezag aan hun leerlingen een buitenwettelijke stageverplichting kunnen opleggen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten