Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-10-2010, 08:51
ExpoRules
ExpoRules is offline
het gaat niet over bepaald een studie, maar het is weekend en ik heb gewoon zooo geen zin in mijn huiswerk ookal is het maar een uurtje ofzo, wat kan ik hieraan doen? of wat moet ik denken om in te zien dat een uurtje op een hele vrije dag eigenlijk nix is in verhouding van een schooldag. bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-10-2010, 11:05
Verwijderd
Als je gewoon weinig motivatie hebt om in het weekend je huiswerk te maken moet je het allemaal doordeweeks doen. Dan hoef je in het weekend ook niks, en dat lijkt me een goede oplossing.
Wil je niet alles doordeweeks doen, dan zul je jezelf toch een soort van moeten verplichten om je huiswerk te gaan maken. Je kunt bijvoorbeeld gewoon even iets te drinken pakken, en op je kamer gaan zitten en een uurtje huiswerk maken. En daarna "mag" je iets leuks doen. En blijf geen smoesjes bedenken waarom je zogenaamd niet nu je huiswerk kan maken voor jezelf, maar blijf dan ook gewoon denken: eerst mijn huiswerk, en dan iets leuks.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2010, 18:55
ExpoRules
ExpoRules is offline
ik maak het ook wel, maar ik heb op vrijdag geen zin, 8 uur, en na school wil ik dan van t weekend gaan genieten, en het gaat niet echt om het maakwerk, maar ook om het leerwerk, want als ik op zaterdag wakker word dan denk niet van ''YESSS GEEN SCHOOL!!!'' ma dan denk ik al aan het uurtje huiswerk dat ik later op de dag moet maken, heel raar want normaal heb ik 7 uur school, en nog eens de zelfde hoeveelheid huiswerk, en ik weet het, maar het wil niet tot me doordringen..
Met citaat reageren
Oud 09-10-2010, 20:45
Verwijderd
Dan doe je als je hebt ontbeten je huiswerk maken en leren. Dan hoef je er de rest van de dag niet meer aan te doen en hoef je er niet de hele tijd aan te denken.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2010, 10:07
Verwijderd
Doe het inderdaad zo vroeg mogelijk. Niemand denkt: 'Yes, ik ga op zaterdag ochtend lekker ál mijn huiswerk maken en leren.'
Sorry, maar je moet gewoon leren om het te doen. Dat moet iedereen. En als je het niet wil, dan moet je de gevolgen dragen. Ik had ook nooit zin om te leren, maar ik deed het toch. Want anders haalde ik lage cijfers, Je moet niet meteen denken: 'O, ik heb geen zin, O, jakkes, ik moet mijn huiswerk nog maken.' Ik denk dat het daar misschien wel aan ligt.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2010, 17:33
Selimmm
Selimmm is offline
Doe het gewoon. des te eerder je ervan af bent.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2010, 17:42
silentbob
silentbob is offline
weekend is 2 dagen, waarom niet gewoon op zondag zodat je de hele zaterdag(en vrijdagavond) er niet om hoeft te denken
zelf leer ik ook alleen zondagavond als ik maandags een proefwerk heb, m'n weekend is vrij(nou leer ik altijd alleen maar even de avond van te voren en maak ik huiswerk nooit, dus enorm veel ervaring met huiswerkgerelateerde dingen heb ik nou ook weer niet)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten