Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-11-2010, 12:23
sammielala
sammielala is offline
http://www.beslist.nl/computers/d000...2-VINCE_).html

Ik heb die pc gevonden op het internet.
Is dit een goede pc (ik ken het merk eigenlijk niet zo)

kan ik hier mee gewoon werken. ?

is alles een beetje goed ikw il niet veel geld besteden en deze had veel geheugen

kan iemand er naar kijken of het goed is voor mij

dankje wel
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-11-2010, 16:32
florejaen
florejaen is offline
Wat bedoel je precies met "werken"?

Kan je een beetje duidelijker zijn wat precies je wilt allemaal doen/kunnen op je pc?
Met citaat reageren
Oud 06-11-2010, 17:36
Daantjer
Daantjer is offline
dit systeem is vrij verouderd, de processor is met een leeftijd van ±1.5 jaar nog niet zo oud, maar de rest is ruim outdated. eveneens ken ik het merk niet. Als je de prijs al wil drukken kan je beter zoeken naar pc's van de Aldi, die zijn over het algemeen wat beter. Je kan hier in principe mee internetten en tekstverwerken, maar verder komt hij (eigenlijk) niet.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2010, 17:37
sammielala
sammielala is offline
ik wil een computer die ik kan gebruiken voor gewoon schoolwerk en voor spelletjes ik ben niet zo'n hardcore gamer.
maar het moet er wel mooi uitzien enzo

het is een soort mix van werken en spelletjes
Met citaat reageren
Oud 06-11-2010, 17:38
Daantjer
Daantjer is offline
wat is je budget? en kan je zelf een pc in elkaar zetten? (is niet moeilijk, maar je moet wel al eens een pc open hebben gehad.)
Met citaat reageren
Oud 06-11-2010, 17:46
sammielala
sammielala is offline
http://www.beslist.nl/computers/d000...WU365EA_).html

en die?

Ik ben niet echt iemand die veel van computers afweet...
Met citaat reageren
Oud 06-11-2010, 17:57
Daantjer
Daantjer is offline
hij is beter, maar er zit geen videokaart in, dat maakt het al moeilijk een spelletje te spelen. Je kan er ook geen kaart bijkopen omdat de voeding zwak is. Kan je vader of iemand anders je helpen met een pc uit onderdelen in elkaar te zetten, dan kan de prijs vrij laag blijven voor een redelijk goede pc.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2010, 18:05
sammielala
sammielala is offline
maar er zit toch wel een videokaart in er staat van.
Grafische processor/leverancier Intel GMA X4500 Dynamic Video Memory Technology 5.0

en hoe is de voeding zwak?
(mijn hele familie is niet zo goed met pc's. en ik heb gehoort dat als je zelf een computer in elkaar zet dat je dan niet altijd zonder problemen kan werken)
Met citaat reageren
Oud 06-11-2010, 18:17
Daantjer
Daantjer is offline
de voeding is slechts 300 watt, dan kan je er geen (redelijke) grafische kaart bij drukken. de grafische processor is onboard, dus dat verlangzaamt je pc, want hij gebruikt je werkgeheugen als videogeheugen. En als je een grafische kaart erbij koopt heb je minimaal een 400 watt voeding nodig. Eveneens bouw ik zelf al mijn pc's en heb zelden last (zeker nu ik mijn pc door en door ken.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2010, 18:18
florejaen
florejaen is offline
Citaat:
maar er zit toch wel een videokaart in er staat van.
Grafische processor/leverancier Intel GMA X4500 Dynamic Video Memory Technology 5.0

en hoe is de voeding zwak?
(mijn hele familie is niet zo goed met pc's. en ik heb gehoort dat als je zelf een computer in elkaar zet dat je dan niet altijd zonder problemen kan werken)
Hij bedoelt dat dit een onboard-grafische kaart is, eentje die verwerkt zit in het moederbord (of processor)
Een afzonderlijke kaart presteert altijd beter maar deze verbruikt meer, wat hij ook bedoelt met dat de voeding te zwak is om eventueel een snellere kaart te plaatsen.

En aangezien je zelf al zegt dat je niet zo goed bent met pc's zou ik ook geen eigen pc in elkaar zetten.

Wil je trouwens enkel een pc of ook nog scherm, etc? en welk budget heb je voor je pc?
Met citaat reageren
Oud 06-11-2010, 23:10
sammielala
sammielala is offline
ik hoef er geen beeldscherm bij omdat me vader er al eentje heeft.
me pc moet gewoon de kleine spelletjes aankunnen ik vind civilization 4 wel leuk of spore.. zulk soort dingen

me budget is het liefst niet hoger dan 400 euro...
Met citaat reageren
Oud 07-11-2010, 20:11
Verwijderd
Citaat:
de voeding is slechts 300 watt, dan kan je er geen (redelijke) grafische kaart bij drukken. de grafische processor is onboard, dus dat verlangzaamt je pc, want hij gebruikt je werkgeheugen als videogeheugen. En als je een grafische kaart erbij koopt heb je minimaal een 400 watt voeding nodig. Eveneens bouw ik zelf al mijn pc's en heb zelden last (zeker nu ik mijn pc door en door ken.
Hij is geen hardcore gamer, hij gaat meer dingen zoals Spore en C&C spelen. Om dat soort games en misschien nog iets zwaardere games vloeiend te spelen zou een hd 5550 of 5570 wel goed zijn, en die zijn nog erg zuinig ook
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten