Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-11-2010, 20:47
Sudoku.
Sudoku. is offline
Ik zit hier te vechten tegen de tranen. Ik wil niet huilen. Ik dacht dat het zo goed ging.
Het zit zo: Ik heb nu sinds een maand officieel een relatie met een jongen (daarvoor hadden we eigenlijk ook al een soortvan iets). Het ging allemaal heel prettig. Dacht ik. Hij belde me net op. Er is een ander meisje. Hij kent haar van dansen (ik weet niet hoe lang). Afgelopen zaterdagavond hadden ze een feest daar op de dansschool waar ik niet bij was. Zij vindt hem leuk, en hij meent 'nooit te hebben gedacht dat zij hem leuk zou vinden.' Het komt erop neer dat hij haar ook leuk vindt. Het schijnt ook dat zij haar vriend heeft gedumpt voor hem.
Hij heeft miljoenen keren gezegd dat het hem spijt, dat hij alsnog enorm veel van me houdt. Ik was gewoon zo geshockeerd dat ik geen woord kon uitbrengen. Het kwam ook zo ontzettend onverwachts. Maar wat moet ik tegen hem zeggen? Hij vroeg mij om hulp, hij vroeg mij wat hij moest doen. Wat moet ik hem voor advies geven? Ik wil hem helemaal niet kwijt. Hij heeft zogenaamde 'principes' vertelde hij me net, namelijk dat hij het onacceptabel vindt om een relatie te hebben als je iemand anders leuk vindt, en dat je je niet moet laten tegenhouden door een relatie als je iemand echt leuk vindt. Dit komt er dus eigenlijk gewoon op neer dat hij me laat vallen? Dat hij mij in de steek laat? Dat het uit is?
En dan vraagt hij me even later of ik hem kan vergeven. Maar hij heeft het er zelf ook moeilijk mee. Hij weet zelf niet wat hij moet doen, hij was ook zijn tranen aan het inhouden.

Wat moet ik in vredesnaam doen?
Oud 01-11-2010, 21:15
deadlytown
deadlytown is offline
Het is voor jullie alle 3 een erg rotte keuze.

maarja als hij haar 100% leuk vind dan weet je in ieder geval dat hij je niet waard is.

vraag gewoon van wie hij het meeste houdt.(t klinkt misschien je kan makkelijk praten maar zo moet je het niet zien)

In ieder geval succes,
Oud 01-11-2010, 21:31
Verwijderd
Hoe pijnlijk ook: ik zou de eer aan mezelf houden. Ik zou hem dumpen. als hij twijfelt, is het niet goed. En om lijdzaam af te wachten, moet je jezelf misschien ook niet aandoen.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2010, 21:53
Verwijderd
Citaat:
Wat moet ik in vredesnaam doen?
Contact verbreken en verder gaan met je leven.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2010, 22:09
giftig kevertje
giftig kevertje is offline
" Zij vindt hem leuk, en hij meent 'nooit te hebben gedacht dat zij hem leuk zou vinden.' Het komt erop neer dat hij haar ook leuk vindt. Het schijnt ook dat zij haar vriend heeft gedumpt voor hem. "
Dit geeft voor mij al aan dat hij er al eerder over nagedacht heeft, en haar dus al langer leuk vindt. Dat zou voor mij voldoende zijn om niets meer met hem te willen en verder te gaan.
Oud 01-11-2010, 22:38
Sudoku.
Sudoku. is offline
Ontzettend bedankt voor jullie reacties, ik hoop dat er nog meer komen.

Net even gesms't. Hij zegt dat hij er niets aan kan doen dat hij haar leuk vindt (het lijkt wel alsof hij hier het slachtoffer is? Pff). Hij vraagt mij 'rustig te blijven tot zondag' (we hadden een afspraak voor zondag). Maar of ik daar nou wel zin in heb? Ik weet niet wat hij nou eigenlijk van mij verwacht. Moet ik die afspraak door laten gaan? Hij zou bij mij thuis komen. Misschien kan ik hem beter vaarwel zeggen en een verder fijn leven wensen met die stomme slet van hem?
Oud 01-11-2010, 22:44
giftig kevertje
giftig kevertje is offline
Ik zou afgezegd hebben, ik heb er geen behoefte aan met iemand leuk verliefd te doen als hij 'er niets aan kan doen iemand anders leuk te vinden'. Je hoeft niet rustig te blijven tot zondag, dit speelt nu. Het is niet volwassen om te zeggen 'en een fijn leven nog met die stomme slet van je', want hij voelt zich vast oprécht rot dat hij haar leuk vindt terwijl hij iets met jou heeft. Hij probeert het vast op een manier op te lossen zodat niemand gekwetst wordt, maar daar is het al te laat voor. Hou de eer aan jezelf en maak het uit, als hij na een maand al gevoelens voor een ander meisje heeft gaat het toch nooit meer goed komen..
Oud 01-11-2010, 22:48
Verwijderd
Citaat:
Ik zou afgezegd hebben, ik heb er geen behoefte aan met iemand leuk verliefd te doen als hij 'er niets aan kan doen iemand anders leuk te vinden'. Je hoeft niet rustig te blijven tot zondag, dit speelt nu. Het is niet volwassen om te zeggen 'en een fijn leven nog met die stomme slet van je', want hij voelt zich vast oprécht rot dat hij haar leuk vindt terwijl hij iets met jou heeft. Hij probeert het vast op een manier op te lossen zodat niemand gekwetst wordt, maar daar is het al te laat voor. Hou de eer aan jezelf en maak het uit, als hij na een maand al gevoelens voor een ander meisje heeft gaat het toch nooit meer goed komen..
Dit ja.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2010, 22:54
Sudoku.
Sudoku. is offline
Citaat:
Je hebt gelijk. Het is ook kinderachtig. Eigenlijk ben ik gewoon boos op hem denk ik.
Maar is het ook niet goed om af te spreken om te praten? (al ben ik bang dat hij zijn excuses zal aanbieden en ik nog een te groot zwak voor hem heb om dat niet te aanvaarden).
Ik ben er echt kapot van. En ja, hij voelt zich oprecht rot. Dat weet ik. Ik denk dat ik het inderdaad ga uitmaken.

Heel erg bedankt voor je advies!
Het is nogal onmogelijk voor me om nu helder te denken, ik heb er onwijs veel aan.

Mijn ouders zijn overigens ook op de hoogte, mijn moeder is ook van mening dat ik hem beter kan laten lopen.
Oud 01-11-2010, 23:10
Verwijderd
Niet meer dan logisch dat je boos bent, maar op de lange termijn zul je blij zijn als je dat soort dingen niet tegen hem zegt, denk ik. Uiteindelijk kun je ook best z'n excuses accepteren, want met vergeving ben jij zelf meer gebaat dan hij. Maar nu is het denk ik nog veel te moeilijk om je wijs te worden uit alles wat je voelt, dus als je het inderdaad uitmaakt, is het wel fijn om hem even niet te zien en wat meer afstand te creëren. (En ja, ik denk ook dat je het beter uit kunt maken. Anders doet hij het wel. En sowieso, het is niet normaal om na één maand al zo te twijfelen en iemand anders zo leuk te vinden - in de eerste maand hoor je niemand anders te kunnen zien behalve je geliefde, zo ongeveer En je verdient het gewoon om een vriendje te hebben die inderdaad alleen maar jou ziet staan en verder niemand, dat is echt niet onrealistisch of teveel gevraagd ofzo.)

Herkenbare situatie trouwens, mijn ex werd op een gegeven moment ook verliefd op iemand anders (alleen dan na 3 jaar relatie) en die deed ook op zo'n manier van 'ik kon er echt niets aan doen' en 'ik heb nog nooit iemand ontmoet die zo op mij lijkt', blablablaaa. Nou ja, na een tijdje kwam hij er wel achter dat zij niet precies de ware liefde was die hij zich ondertussen had ingebeeld, maar dat duurde wel echt even, hij had zichzelf echt aangepraat dat zij zo ongeveer de ware was, want anders zou hij toch nooit twijfelen aan zijn relatie met mij? (saillant detail: op wat gescharrel na is het nooit echt iets geworden, en ondertussen is hij gelukkig met iemand anders ).
Met citaat reageren
Oud 01-11-2010, 23:13
Alpha_Omega
Alpha_Omega is offline
Je moet jezelf geen 2e keuze laten zijn en hij is een ploert dat hij uberhaupt niet meteen eerlijk is geweest tegen je.
Jij verdient beter en hoewel het vast pijn gaat doen moet je inderdaad asap van hem af.
Oud 01-11-2010, 23:20
Sudoku.
Sudoku. is offline
Dankjulliewel!
Dankzij jullie ga ik inzien dat het inderdaad best fout zit. Het feit dat hij twijfelt alleen al. Dat zegt eigenlijk gewoon al genoeg. Jakkes.

Het is niet zo dat hij niet eerlijk is: hij is juist érg eerlijk (veel eerlijker en opener dan ik helaas gewend ben). Hij vertelt mij alles wat hem dwarszit, dit wilde hij eigenlijk gisteren al vertellen maar dat kon hij niet zei hij. Hij wil mij echt geen pijn doen. Maar uiteindelijk gebeurt dat natuurlijk toch.

Bah, wat kan liefde toch weer zeer doen.
Oud 01-11-2010, 23:22
deadlytown
deadlytown is offline
Citaat:
Dankjulliewel!
Dankzij jullie ga ik inzien dat het inderdaad best fout zit. Het feit dat hij twijfelt alleen al. Dat zegt eigenlijk gewoon al genoeg. Jakkes.

Het is niet zo dat hij niet eerlijk is: hij is juist érg eerlijk (veel eerlijker en opener dan ik helaas gewend ben). Hij vertelt mij alles wat hem dwarszit, dit wilde hij eigenlijk gisteren al vertellen maar dat kon hij niet zei hij. Hij wil mij echt geen pijn doen. Maar uiteindelijk gebeurt dat natuurlijk toch.

tja dat weten we allemaal jammer genoeg.

nou nu gewoon door gaan met je leven, en succes met het bezinken van je liefdesverdriet.
Oud 02-11-2010, 11:04
Verwijderd
Ik weet precies hoe je je voelt, alleen ik ben weer het type dat gelijk er op los gaat slaan.
Dus ik heb dat meisje geslagen, waar ik wel spijt van heb.
Me ex wil nu dus niet meer met me praten. Maar dat ga ik wel doen.
Maar het voelde wel beter moet ik eerlijk zeggen :']

Hij is jou inderdaad niet waard!
Met citaat reageren
Oud 02-11-2010, 15:27
Verwijderd
Damn, dat is echt kut zeg .
Ik zou hem laten gaan, zoals de rest eigenlijk ook al zegt. Niet uitschelden, daar krijg je spijt van (zoals ik je uit ervaring kan vertellen). Het is lullig hoe het loopt, maar wees blij dat je er nu achter komt dat hij al een tijdje niet echt eerlijk tegen je was (ook al zeg je dat hij dat normaal wel is), dat is beter dan dat je er na een halfjaar relatie achter komt.

Sterkte!
Met citaat reageren
Oud 02-11-2010, 15:42
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Citaat:
Dankjulliewel!

Maar zonder is het leven zo veel minder leuk. Het komt wel weer goed met je, jij verdient een jongen die je voor niemand of niks zou willen ruilen. Het doet nu ongelofelijk veel pijn om iemand kwijt te raken maar je zult je voor je het weet weer beter voelen. Echt waar! *knuffel*
Oud 03-11-2010, 10:27
Sudoku.
Sudoku. is offline
Citaat:
tja dat weten we allemaal jammer genoeg.

nou nu gewoon door gaan met je leven, en succes met het bezinken van je liefdesverdriet.
Dankjewel, deadlytown.

Citaat:
Ik weet precies hoe je je voelt, alleen ik ben weer het type dat gelijk er op los gaat slaan.
Dus ik heb dat meisje geslagen, waar ik wel spijt van heb.
Me ex wil nu dus niet meer met me praten. Maar dat ga ik wel doen.
Maar het voelde wel beter moet ik eerlijk zeggen :']

Hij is jou inderdaad niet waard!
Haha, voor zoiets zie ik mezelf niet aan. Maar het lijkt me wel eens lekker om te doen.

Citaat:
Damn, dat is echt kut zeg .
Ik zou hem laten gaan, zoals de rest eigenlijk ook al zegt. Niet uitschelden, daar krijg je spijt van (zoals ik je uit ervaring kan vertellen). Het is lullig hoe het loopt, maar wees blij dat je er nu achter komt dat hij al een tijdje niet echt eerlijk tegen je was (ook al zeg je dat hij dat normaal wel is), dat is beter dan dat je er na een halfjaar relatie achter komt.

Sterkte!
Hij heeft me een lange mail gestuurd, daarin stond dat hij echt zeker wist dat hij gewoon met mij verder wilde, tot die zaterdag. En zondag was ik bij hem, dus had hij niet zoveel tijd om erover na te denken, zegt hij. Maandag deed hij dat wel en toen heeft hij het me dus verteld. Ik denk eerlijk gezegd niet dat hij echt al langer van plan was iets met haar te nemen (ik ben er achtergekomen dat hij haar pas zo'n 2 weken kent). Maar dat meisje heeft blijkbaar tegen hem gezegd dat ze hem leuk vindt, en dat vindt meneertje zo te zien dus erg leuk om te horen. En serieus, dat meisje is nog zo'n slet ook! Volgens mij geeft ze helemaal niks om hem.

Citaat:
Maar zonder is het leven zo veel minder leuk. Het komt wel weer goed met je, jij verdient een jongen die je voor niemand of niks zou willen ruilen. Het doet nu ongelofelijk veel pijn om iemand kwijt te raken maar je zult je voor je het weet weer beter voelen. Echt waar! *knuffel*
Dat is waar. Dankjewel voor je liefheid <3

Maar hij komt zondag wel naar mij toe, hij zegt dat hij wil praten. Ik heb hiermee ingestemd. Officieel gezien is het ook nog niet uit. Ik ben wel benieuwd wat hij te zeggen heeft. Maar dat duurt dus nog even.
Oud 03-11-2010, 13:49
Verwijderd
Citaat:
Qft!

Sterkte Emm <3
Met citaat reageren
Oud 03-11-2010, 14:27
gerard321
gerard321 is offline
inderdaad, wat ook al eerder gezegd is, jij verdient veel beter dan iemand die je zo inruilt voor een ander!
Met citaat reageren
Oud 09-11-2010, 12:13
Heidelbergensis
Heidelbergensis is offline
Je kent mij niet , maar ik wilde toch even reageren..
Ik heb ongeveer hetzelfde meegemaakt met mijn eerste vriendin.
Er zit maar een ding op lieverd, uithuilen en opnieuw beginnen.
Afgezien van het feit dat ik onder andermans duiven schieten( wat dat andere meisje nu doet) not done vind is hij je inderdaad niet waard als hij daarin meegaat.

Ga het eerstkomende weekend met een groep vriendinnen ongegeneerd op jacht, dat helpt heel goed ( ik spreek uit ervaring)
Met citaat reageren
Oud 10-11-2010, 16:13
Chantal072
Chantal072 is offline
Ik heb precies hetzelfde meegemaakt.
En ik heb er een heel drama van gemaakt .Hem 'gestalkt', dat andere meisje helemaal verrot gescholden. En uiteindelijk hielp dat allemaal niet.
Nu besef ik me pas dat hem loslaten en niks van je laten horen het beste is.
Als jij met hem praat en het 'afsluit' en gewoon niks van je laat horen. Krijgt hij vanzelf spijt!
het is verschrikkelijk moeilijk, ik weet het. Maar je zult zien dat hij bij je terug komt.
En dan is nog de vraag of jij hem nog wel terug wilt!

Succes meid (K)
Met citaat reageren
Oud 10-11-2010, 21:38
Sudoku.
Sudoku. is offline
Dankjulliewel voor de reacties, jullie hebben helemaal gelijk.

Hij heeft het afgelopen zondag uitgemaakt. Ik moet wel zeggen dat dat op een hele nette en redelijke manier was, ik had ook niet anders verwacht van hem. Ik had het eigenlijk al verwerkt, ik had het namelijk al aan zien komen. Hij zit behoorlijk met zichzelf de knoop (hij heeft het op dit moment ook niet makkelijk vanwege privé-omstandigheden). Hij heeft wat ruimte en tijd nodig. Ik denk niet dat dit ooit nog goedkomt tussen ons, van mij hoeft het in elk geval niet meer. Maar hij zal nu zeker weten geen relatie beginnen met dat meisje, dat is voor mij al een hele opluchting.

Later werd hij boos op me vanwege mijn prikkelbare gedrag (ik ben uiterst gevoelig en kan mezelf niet vrolijk voordoen als ik me rot voel), en zo'n beetje elk gesprek dat we nu voeren (op msn/hyves, want bellen en elkaar zien doen we niet meer) draait uit op ruzie. Ik kap er dus maar mee en probeer hem compleet los te laten.

Achteraf gezien is hij ook niet zo perfect als hij leek. Eigenlijk past hij totaal niet bij mij.
Oud 11-11-2010, 18:55
Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Sterkte Emma!
Oud 11-11-2010, 19:51
Sudoku.
Sudoku. is offline
Dankjewel Mark!
Oud 11-11-2010, 23:21
serac
serac is offline
Oei, dat kwam hard aan. Kan gebeuren, k heb met je te doen, maar : bedenk, je bent 16, en er verandert nog zo veel.
Bedenk ook : it was nice as long as it lasted, het is voorbij, forget him, begin aan een nieuw traject. Duizend bloemen kunnen bloeien !
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-11-2010, 23:29
serac
serac is offline
Oei Sudoku, en nog wat. Ook al ben je 10,000 % verliefd en wil je je h-e-l-e-m-a-a-l weggeven, probeer te bedenken dat, als je dat doet, het tenslotte h-e-l-em-a-a-l niks is voor de ander ; behalve als je zelf heel stevig op je eigen poten staat.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2010, 23:30
serac
serac is offline
dubbel gepost, srry
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten