Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-11-2010, 09:19
Missy
Missy is offline
..welke wet zou dat dan zijn? En vooral waarom? Misschien wel meerdere? Op welke gebieden zou je de regel en wetgeving strenger willen zien? Zijn de wetten in Nederland te veel, goed of is het een grote bende?

Discussie over een wet genoemd door iemand is uiteraard top, maar als deze te breed wordt kan er een mooi topic voor worden gemaakt, om het overzicht een beetje te bewaren.
Oud 15-11-2010, 12:52
Thinus
Thinus is offline
rijlessen en examens worden voor de helft gesubsideerd. als tegenhanger mag er wel wat op defensie worden bezuinigd.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2010, 12:56
Verwijderd
Een wet die bovenstaande terugdraait
Met citaat reageren
Oud 15-11-2010, 13:16
Alpha_Omega
Alpha_Omega is offline
Roken op straat is verboden, u mag alleen nog roken in uw eigen woning/op eigen terrein (of een goede rokersruimte in horeca/op het werk)
Oud 15-11-2010, 13:18
Alpha_Omega
Alpha_Omega is offline
Oh en mensen die in het verkeer stelselmatig geen richting aangeven en niet correct voorang verlenen krijgen een rijverbod. (ja dit geldt dus ook voor fietsers)
Oud 15-11-2010, 13:41
Röps
Röps is offline
Ik zou een wet invoeren die al die belachelijke nep-concert-ticketsites als budgetticket.nl en onlineticketshop.nl enzo verbiedt. Voor zover ik weet wekt dit nogal wat ergernis op, maar wordt er zeer weinig aan gedaan. Dus waarom dit invoeren, omdat die kakkerlakken die op deze manier geld verdienen ook maar eens moeten gaan werken en dit soort misleidende praktijken vallen onder het misbruik maken van de vrije markt wat mij betreft. Nergens goed voor imo.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2010, 14:47
Verwijderd
Elke maandag krijgen alle kinderen op de basisschool een gezond ontbijt op school.
Of: Alle kinderen in het land worden gesubsidieerd om een buitenschoolse activiteit te doen. Een sport, muziekinstrument, knutselclub, scouting, weet ik wat.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2010, 16:06
Verwijderd
Ik voer een wet in dat men verplicht rotte mandarijnen moet gooien naar Lucille Werner.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2010, 16:09
Verwijderd
Tevens voer ik een wet in dat men geen appels meer mag eten in het openbaar vervoer, wegens #&@%.

Hm, mijn wetten zijn vooralsnog fruit-gerelateerd.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2010, 16:11
Verwijderd
volgens mij hoef ik dat niet te vertellen, denk dat iedereen al weet wat ik zal gaan zeggen

ik wil meer studiefinanciering, gratis ov ook voor 16-jarige mbo'ers

en de andere hoef ik denk ik niet te melden, denk dat jullie t wel kunnen raden
Met citaat reageren
Oud 15-11-2010, 16:21
Uice
Uice is offline
Een verbod op reclame in de openbare ruimte en een verbod op reclame die op kinderen gericht is.

Afschaffen van de accijnzen op tabak, aangezien rokers de samenleving minder geld kosten dan niet-rokers, en het niet de taak van de regering is roken te ontmoedigen.
Oud 15-11-2010, 19:04
Thinus
Thinus is offline
Citaat:
Een wet die bovenstaande terugdraait
Waarom? Het is belachelijk dat arme studenten 40 euro of meer betalen om een uurtje te kunnen oefenen in een auto. Daarnaast heeft de overheid er zelf ook baat bij.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2010, 19:08
Verwijderd
Citaat:

Afschaffen van de accijnzen op tabak, aangezien rokers de samenleving minder geld kosten dan niet-rokers, en het niet de taak van de regering is roken te ontmoedigen.
Dat is onjuist, dat is enkel het geval bij een disconteringsvoet van minder dan 2-3% oid.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2010, 19:09
Verwijderd
Citaat:
Waarom? Het is belachelijk dat arme studenten 40 euro of meer betalen om een uurtje te kunnen oefenen in een auto. Daarnaast heeft de overheid er zelf ook baat bij.
Heb je ook nog argumenten hiervoor?
Met citaat reageren
Oud 15-11-2010, 19:15
Verwijderd
Citaat:
Moet ik een beetje gaan zitten betalen voor jongeren die het zelf niet kunnen of willen betalen, en bovendien nog eens gemiddeld 2 keer doen over hun rijexamen? Want die subsidie komt uit de zak van de belastingbetaler dat gaat veel meer kosten dan alleen dat beetje bezuinigen op defensie.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2010, 19:24
me-nu
me-nu is offline
De overheid probeert het autogebruik juist te verminderen. Het stimuleren van het behalen van een rijbewijs zou dan erg tegenstrijdig zijn.

Al zou ik zelf een wet invoeren zou ik het opvoeren van de pensioenleeftijd versnellen. In 2015 naar 66 jaar, in 2020 naar 67 jaar en tenslotte in 2025 naar 68 jaar. Het blijft een van de weinige haalbare methoden om de gevolgen van de vergrijzing in te perken.

Ook zou ik de privatisering van energiebedrijven, telefonie, internet, posterijen en het openbaar vervoer ongedaan willen maken. Ik denk dat de gedwongen ontslagen bij TNT en het gedoe bij het overstappen van energieleverancier de problemen met privatisering wel laten zien.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2010, 19:26
Verwijderd
Citaat:
Al zou ik zelf een wet invoeren zou ik het opvoeren van de pensioenleeftijd versnellen. In 2015 naar 66 jaar, in 2020 naar 67 jaar en tenslotte in 2025 naar 68 jaar. Het blijft een van de weinige haalbare methoden om de gevolgen van de vergrijzing in te perken.
Over vergrijzing gesproken, ik snap niet dat men zo door blijft fokken. Alsof we al niet genoeg overbevolking hebben :\ Maargoed, dat is weer voer voor een andere topic
Met citaat reageren
Oud 15-11-2010, 19:33
Thinus
Thinus is offline
Citaat:
Heb je ook nog argumenten hiervoor?
Hoe mobieler een persoon is hoe beter hij zijn werk kan invullen. Bovendien kunnen ze van het geld wat ze overhouden lekker een auto kopen en wegenbelasting betalen.

Citaat:
Moet ik een beetje gaan zitten betalen voor jongeren die het zelf niet kunnen of willen betalen, en bovendien nog eens gemiddeld 2 keer doen over hun rijexamen? Want die subsidie komt uit de zak van de belastingbetaler dat gaat veel meer kosten dan alleen dat beetje bezuinigen op defensie.
Als het aan mij ligt kan de helft van defensie geschrapt worden. En daar kun je zat lessen voor betalen.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2010, 19:47
me-nu
me-nu is offline
Citaat:
Over vergrijzing gesproken, ik snap niet dat men zo door blijft fokken. Alsof we al niet genoeg overbevolking hebben :\ Maargoed, dat is weer voer voor een andere topic
Daar heb je een punt, en niets ander topic, op naar de volgende wet: Geboortebeperking
Met citaat reageren
Oud 15-11-2010, 19:52
Verwijderd
Citaat:
Hoe mobieler een persoon is hoe beter hij zijn werk kan invullen. Bovendien kunnen ze van het geld wat ze overhouden lekker een auto kopen en wegenbelasting betalen.

Als het aan mij ligt kan de helft van defensie geschrapt worden. En daar kun je zat lessen voor betalen.
Ik zie nog steeds de meerwaarde van de subsidie niet, behalve dat het de staat direct extra geld kost.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2010, 19:53
Verwijderd
quote: birmese namen: Een eenmaal door de ouders vastgestelde naam hoeft niet voor het hele leven te zijn. Als iemand vindt dat hij of zij een nieuwe levensfase ingaat, een ongeluk heeft gehad, of vindt dat zijn naam ongeluk brengt verandert men de naam. Deze verandering wordt vaak aangekondigd in een krant.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2010, 19:57
Verwijderd
Metaal en houtbewerkplaatsen in overvloed!
Met citaat reageren
Oud 15-11-2010, 20:30
Uice
Uice is offline
Citaat:
Dat is onjuist, dat is enkel het geval bij een disconteringsvoet van minder dan 2-3% oid.
Leg eens uit.
Oud 15-11-2010, 21:10
Severus
Severus is offline
Ik zou invoeren dat verkrachters en pedofielen gecastreerd moeten worden - niet zo'n slappe chemische castratie, maar écht het hele handeltje er van af. Natuurlijk moet het wel goed uitgevoerd worden, maar het zou dan in de praktijk weinig verschillen met geslachtsveranderende operaties die man-naar-vrouw transseksuelen krijgen. Het hebben van een penis vind ik geen recht meer als je er dergelijke walgelijke dingen mee doet (en blijft doen), dus na zo'n misdaad mag zo'n man er geen zeggenschap meer over hebben. Hij moet levenslang boeten voor wat hij zijn slachtoffers heeft aangedaan, want zijn slachtoffers moeten ook hun leven lang leven met wat hij hen heeft aangedaan. Een sullige gevangenisstraf van een paar jaar verbleekt dan bij hun leed, dus een echte castratie vind ik veel meer in evenwicht met de gepleegde misdaad en het leed van het slachtoffer.
Oud 15-11-2010, 21:12
Verwijderd
...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-11-2010, 22:27
Verwijderd
Citaat:
Ik zou invoeren dat verkrachters en pedofielen gecastreerd moeten worden - niet zo'n slappe chemische castratie, maar écht het hele handeltje er van af. Natuurlijk moet het wel goed uitgevoerd worden, maar het zou dan in de praktijk weinig verschillen met geslachtsveranderende operaties die man-naar-vrouw transseksuelen krijgen. Het hebben van een penis vind ik geen recht meer als je er dergelijke walgelijke dingen mee doet (en blijft doen), dus na zo'n misdaad mag zo'n man er geen zeggenschap meer over hebben. Hij moet levenslang boeten voor wat hij zijn slachtoffers heeft aangedaan, want zijn slachtoffers moeten ook hun leven lang leven met wat hij hen heeft aangedaan. Een sullige gevangenisstraf van een paar jaar verbleekt dan bij hun leed, dus een echte castratie vind ik veel meer in evenwicht met de gepleegde misdaad en het leed van het slachtoffer.
aha, het een en ander word duidelijk .. oeioei
Met citaat reageren
Oud 15-11-2010, 22:30
Verwijderd
-een boete voor anti-rokers die de hele tijd lopen te huilen over rokers en de stank.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2010, 22:38
Geel
Geel is offline
Als ik een wet mag invoeren, voer ik een wet in die zegt dat tijdreizen wél kan.
Oud 15-11-2010, 22:44
Verwijderd
Citaat:
Leg eens uit.
Nouja ik ging er vanuit dat jij uitging van de argumentatie dat een roker minder lang leeft en daarbij dus de ziektekosten die een niet-roker maakt aan het eind van zijn leven niet maakt.
Dit soort 'studies' lopen vaak mank op het feit dat ze de disconteringsvoet niet meenemen. De disconteringsvoet is zeg maar de winst die je kan maken op het geld afhankelijk van de tijd en de rente. Nu blijkt de redenatie slecht op te gaan voor een disconteringsvoet van 2-3%. Terwijl een normale disconteringsvoet 6-8% is.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2010, 22:47
Uice
Uice is offline
Citaat:
Ik zou invoeren dat verkrachters en pedofielen gecastreerd moeten worden - niet zo'n slappe chemische castratie, maar écht het hele handeltje er van af. Natuurlijk moet het wel goed uitgevoerd worden, maar het zou dan in de praktijk weinig verschillen met geslachtsveranderende operaties die man-naar-vrouw transseksuelen krijgen.
Want daarbij wordt de penis afgesneden?
Oud 15-11-2010, 22:55
Severus
Severus is offline
Citaat:
aha, het een en ander word duidelijk .. oeioei
Ik heb het hier over verkrachters en pedofielen, niet over normale, gezonde mannen.

Citaat:
Want daarbij wordt de penis afgesneden?
Ik zei "weinig verschillen." Bij een man-naar-vrouw operatie wordt de penis gevierendeeld, geloof ik, om schaamlippen van te maken. Maar de penis in zijn eerdere hoedanigheid verdwijnt, en de teelballen worden wel degelijk verwijderd (dacht ik toch - kan nu niet bedenken waar en hoe ze die nog konden hergebruiken), dus op z'n minst zou je het bij zo'n operatie wel een halve castratie kunnen noemen (en dus enigszins vergelijkbaar met een volledige castratie zoals ik die beschreven heb voor verkrachters en pedofielen).
Oud 15-11-2010, 23:03
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Net als the human centipede is bovenstaande 100% medically accurate!

ot:
Ik zou een wet invoeren dat elke mongool die in het openbaar vervoer via kleine kutspeakertjes zijn medemens stoort met ontzettende grafmuziek, voor een bepaalde tijd een ding in zijn oor krijgt geplant dat ervoor zorgt dat zij ook constant naar herrie moeten luisteren die ze helemaal niet willen horen.
Het liefst dagen of weken achter elkaar, zodat ze helemaal leip worden en smeken om stilte.
Oud 15-11-2010, 23:11
Severus
Severus is offline
Citaat:
Ik heb nooit gezegd helemaal zeker te weten hoe zo'n operatie in zijn werk gaat, vandaar het gebruik van "geloof ik" en "dacht ik" - niet zo selectief lezen, mevrouwtje.
Oud 15-11-2010, 23:12
Verwijderd
ik steun je plan trimm
Met citaat reageren
Oud 15-11-2010, 23:14
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Ik heb nooit gezegd helemaal zeker te weten hoe zo'n operatie in zijn werk gaat, vandaar het gebruik van "geloof ik" en "dacht ik" - niet zo selectief lezen, mevrouwtje.
Ik wou het gewoon graag over The Human Centipede hebben.

Citaat:
ik steun je plan trimm
Yes, we can make this work!!!
Oud 15-11-2010, 23:20
Severus
Severus is offline
Citaat:
Ik wou het gewoon graag over The Human Centipede hebben.
Ja, ik had eerst geen goed idee waar je het over had en dus heb ik eerst zitten googlen alvorens ik reageerde op je post. Lijkt me best wel een enge film (ik denk niet dat ik die aan zou kunnen, het is niet mijn type horrorfilm), maar wel met een vrij origineel concept en dus denk ik dat ik die eens ga aanbevelen aan een paar bevriende horrorfans (dit ondanks de blijkbaar vele slechte recensies voor die film).
Oud 15-11-2010, 23:22
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Ja, ik had eerst geen goed idee waar je het over had en dus heb ik eerst zitten googlen alvorens ik reageerde op je post. Lijkt me best wel een enge film (ik denk niet dat ik die aan zou kunnen, het is niet mijn type horrorfilm), maar wel met een vrij origineel concept en dus denk ik dat ik die eens ga aanbevelen aan een paar bevriende horrorfans (dit ondanks de blijkbaar vele slechte recensies voor die film).
De film is HILARISCH.

Maar eh, ontopic!

Oh ja: Mensen die niet tegen horrorfilms kunnen moeten eerst door een soort screening voordat ze een horrorfilm mogen zien in de bioscoop, want al dat gegil de hele tijd is zeer storend.
Oud 15-11-2010, 23:25
Verwijderd
Citaat:
De film is HILARISCH.

Maar eh, ontopic!

Oh ja: Mensen die niet tegen horrorfilms kunnen moeten eerst door een soort screening voordat ze een horrorfilm mogen zien in de bioscoop, want al dat gegil de hele tijd is zeer storend.
Dat gegil hoort er toch ook wel een beetje bij? Zelfs mensen die er tegen kunnen gillen misschien wel, dat is gewoon puur de schrikreactie.

Of ben ik nu offtopic, oh Trimm de Grote Forumbaas?
Met citaat reageren
Oud 15-11-2010, 23:29
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Zo groot ben ik niet hoor.

En mss hoort het er wel een beetje bij, maar sommige vrouwmensen gillen om alles heel hysterisch en daar kan ik niet zo goed tegen.

Bij die show in Londen waar ik was zat een meisje voor me echt de hele tijd aan de dude naast haar vastgeklampt en riep ze 80 minuten lang: "Oh my god. Oh my god. Oh my god!"
Dat is storend. Er stond ook overal aangegeven: "Warning: This show contains moments of extreme shock and is not suitable for people who are of a nervous disposition", dus ze had 't kunnen weten.
Oud 15-11-2010, 23:55
Alpha_Omega
Alpha_Omega is offline
Citaat:
-een boete voor anti-rokers die de hele tijd lopen te huilen over rokers en de stank.
een boete voor rokers die zeuren over niet rokers die last hebben van hun zelfdestructie.

(leuk spel dit )
Oud 16-11-2010, 06:12
Verwijderd
Citaat:

Als het aan mij ligt kan de helft van defensie geschrapt worden. .
vergis jezelf niet in waar die allemaal bij nodig zijn, bij een zeer ernstige verkeersongevallen komen ze ook, bij wateroverlast helpen ze, en bij ontruimingen kunnen ze ook helpen, net als bij bosbranden etc. en dan kun je zeggen dat komt nooit voor maar dat komt toch echt vaker voor dan je denkt.
ik weet dat de brandweer ook een aantal van die taken heeft, maar defensie heeft vaak net wat andere materialen die ze goed kunnen gebruiken, en buiten dat is er al veel minder defensie als 10-20 jaar geleden
Met citaat reageren
Oud 16-11-2010, 10:09
Verwijderd
Citaat:
volgens mij hoef ik dat niet te vertellen, denk dat iedereen al weet wat ik zal gaan zeggen

ik wil meer studiefinanciering, gratis ov ook voor 16-jarige mbo'ers

en de andere hoef ik denk ik niet te melden, denk dat jullie t wel kunnen raden
Eh ja, want we kennen je allemaal supergoed?

Citaat:
Voor, helemaal als ze gaan huilen dat je niet meer op straat mag roken.

Citaat:

ot:
Ik zou een wet invoeren dat elke mongool die in het openbaar vervoer via kleine kutspeakertjes zijn medemens stoort met ontzettende grafmuziek, voor een bepaalde tijd een ding in zijn oor krijgt geplant dat ervoor zorgt dat zij ook constant naar herrie moeten luisteren die ze helemaal niet willen horen.
Het liefst dagen of weken achter elkaar, zodat ze helemaal leip worden en smeken om stilte.
Veruit het beste idee van het topic
Met citaat reageren
Oud 16-11-2010, 11:13
Allure
Allure is offline
Iedere student krijgt evenveel studiefinanciering, uitwonend of niet. Dat is geen probleem, want het OV is gratis en er zijn genoeg hogescholen en universiteiten door het hele land. Als je het huis uitgezet wordt door je ouders kan je naar de daklozenopvang.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2010, 11:23
Rivka
Rivka is offline
Iedereen is automatisch donor, tenzij je je expliciet afmeld.
Oud 16-11-2010, 12:26
Sherlock
Sherlock is offline
Geen accijns op alcohol!!!1!!1
Oud 16-11-2010, 12:35
Uice
Uice is offline
Oh ja, ook van belang: bioscooppolitie. Mensen die praten of sms'en tijdens de film worden eruit gezet en krijgen hun geld niet terug.
Oud 16-11-2010, 12:40
Verwijderd
Blowen zal overal worden toegestaan.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2010, 13:21
Batave
Batave is offline
Citaat:
Oh ja, ook van belang: bioscooppolitie. Mensen die praten of sms'en tijdens de film worden eruit gezet en krijgen hun geld niet terug.
Eensch.

O ja.. en een treinverbod voor mensen die praten in de stiltecoupé .
Oud 16-11-2010, 14:07
Rationeel
Rationeel is offline
ik ben sowieso voor een strengere aanpak van elke vorm van verstoring van de openbare orde. niet enkel waarschuwen, maar elk kutkind meteen op de bon
Met citaat reageren
Oud 16-11-2010, 14:09
Verwijderd
Citaat:
Iedere student krijgt evenveel studiefinanciering, uitwonend of niet. Dat is geen probleem, want het OV is gratis en er zijn genoeg hogescholen en universiteiten door het hele land. Als je het huis uitgezet wordt door je ouders kan je naar de daklozenopvang.
Wat een onzin.

Ik stel voor: als je gaat studeren ga je ook op jezelf wonen.

Citaat:
ik ben sowieso voor een strengere aanpak van elke vorm van verstoring van de openbare orde. niet enkel waarschuwen, maar elk kutkind meteen op de bon
Hahaha jaaaaaaaaa <3.

Sowieso een verbod op kinderen in de openbare ruimte
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten