Hallo iedereen!
Ik vroeg me af of je een thuisnetwerk kunt maken als een computer windows 7 heeft en de andere windows xp, en hoe dat dan moet. Het gaat om een laptop met windows 7 en een desktop met windows xp, deze heeft een breedbandverbinding, en de laptop kan internet gebruiken met behulp van een sitecom router. Ik wil zeg maar op de een of andere manier:
-dat ik via de laptop een printopdracht kan geven, deze printer zit aangesloten op de desktop
-dat ik via de ene computer de mappen op de andere computer kan vinden en de bestanden kan wijzigen
Ik had het idee dat ik dit dan via een thuisgroep moest doen. Ik weet alleen niet hoe ik de desktop er aan toe kan voegen, Op de laptop vind ik onder Computers ->Thuisgroep een een of ander wachtwoord voor de thuisgroep. Dit werkt niet als je het op een andere laptop intypt als netwerksleutel, dus waar dient het dan wel voor?
Wat ik ook raar vind: Ik kan dus al wel internetten, maar ik zie op de desktop nergens ook maar het geringste teken dat erop duidt dat we een netwerkverbinding hebben, ik kan de SSID en het wachtwoord niet wijzigen, want die kan ik niet eens vinden op de desktop, maar op de laptop staat wel dat hij beveiligd is (WPA-PSK2

) en je kunt hem rechtsonder gewoon vinden. Ik hoef daarnaast niet eens een wachtwoord in te typen, want er staat gewoon ''u kunt ook op de knop op de router drukken'', en dan doe ik dat en dat .werkt dan gewoon. Dat is toch raar, niet eens een wachtwoord o.i.d. nodig hebben maar gewoon een knopje indrukken voor internettoegang?