Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-11-2010, 12:33
Missy
Missy is offline
Geen topic over of je wel of niet een winterdip hebt (wat je uiteraard mag vertellen als je wil), maar tips om de winterdip tegen te gaan.

Dus, hebt gij een winterdip? Heb je tips er tegen? Moet men niet zo aanstellen met de winterdip?

Komt u maar.
Oud 11-11-2010, 13:07
Röps
Röps is offline
Ik had juist deze zomer een behoorlijke dip; denk niet dat deze winter echt een dip gaat veroorzaken bij mij. Is niet echt weer-afhankelijk.

Mijn tip is: een vakantie boeken Dat is A. goed voor wat betreft het weer mits je Zuidelijk genoeg gaat, geeft B. afleiding, en is C. iets tofs om naar uit te kijken in de periode voordat je op vakantie gaat. *heeft weekje Spanje geboekt staan*
Met citaat reageren
Oud 11-11-2010, 13:13
Missy
Missy is offline
Ik sluit me aan bij Rops. Ik ga in december een weekje naar Egypte.
Oud 11-11-2010, 13:18
Chick Rock
Chick Rock is offline
Ik naar Londen, geen mooi weer, maar wel winteravonden en veel lampjes <33.

Mijn dipstrategie is niets doen waar je geen zin in hebt, veel hete thee drinken, chocola(depepernoten) eten, boeken lezen en films kijken. Helaas komt soms het leven om de hoek kijken en moet je toch uit je shuilplaats komen voor, say, werk of studie. Bummer.
Oud 11-11-2010, 13:21
Verwijderd
Ik merk in de winter vooral dat ik lusteloos kan worden.

Mijn belangrijkste tip: Voldoende buiten in het daglicht zijn, minstens 4 uur per week, het liefst terwijl de zon schijnt.

Men moet zich er sowieso niet om aanstellen maar dat betekent niet dat het niet heel erg kan zijn. Sommige mensen hebben nergens last van, veel mensen hebben er een beetje last van, maar er zijn nu eenmaal ook mensen die er echt depressief van raken.

Laatst gewijzigd op 11-11-2010 om 14:01.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2010, 13:57
Uice
Uice is offline
Veel ondernemen. Veel boeken lezen. Veel muziek luisteren. Af en toe roken.
Oud 11-11-2010, 14:01
Allure
Allure is offline
Citaat:
Geen topic over of je wel of niet een winterdip hebt
Dus, hebt gij een winterdip?

Ik heb nooit last van een winterdip. Wie dat wel heeft zou een daglichtlamp kunnen kopen.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2010, 14:07
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Kerst opsnuiven op een buitenlandse kerstmarkt!
Met citaat reageren
Oud 11-11-2010, 14:07
Verwijderd
Zoveel mogelijk uurtjes daglicht meepakken en dan kom ik de winter altijd wel door
Met citaat reageren
Oud 11-11-2010, 15:37
Carn
Carn is offline
nee, en men moet zich niet zo aanstellen.
Oud 11-11-2010, 16:19
Verwijderd
Op tijd gaan slapen en 's ochtends ook op een normale tijd weer op, ook al is het lastig om uit bed te komen (soms kan ik wel bijna huilen, zo graag wil ik blijven liggen, terwijl ik er 's zomers uit spring!). Ontbijten voor m'n daglichtlamp En mja, verder gewoon dingen doen en dus niet de hele dag in bed blijven liggen. En 's avonds ben ik rond vijf uur echt weer op, dus dan is het koken, eten, opruimen en dan met thee en warme chocolade melk lekker tv gaan kijken <3
Met citaat reageren
Oud 11-11-2010, 16:33
TopDrop
TopDrop is offline
winterwip tegen winterdip
Oud 11-11-2010, 16:35
Verwijderd
Citaat:
winterwip tegen winterdip
Met citaat reageren
Oud 11-11-2010, 18:53
Daboman
Daboman is offline
Het ene jaar heb ik het wat meer dan het andere jaar. De beste remedie is imo gewoon om dingen te gaan ondernemen.

Meestal begint het rond november, maar daarna komt het oh zo leuke december.
Oud 11-11-2010, 19:22
Carn
Carn is offline
zoals ik al ergens anders ooit gepost heb; al die winterdip-mensen krijgen het zwaar tijdens mocht er ooit een aardig rampje gebeuren waardoor het zonlicht geblokkeerd raakt. 2012, Kthulu, Nuclear winter; laat maar komen!
Oud 11-11-2010, 19:40
Verwijderd
Citaat:
zoals ik al ergens anders ooit gepost heb; al die winterdip-mensen krijgen het zwaar tijdens mocht er ooit een aardig rampje gebeuren waardoor het zonlicht geblokkeerd raakt. 2012, Kthulu, Nuclear winter; laat maar komen!
Ja, dan krijgen die mensen het inderdaad zwaar. Gelukkig zijn er nog genoeg niet-winterdipmensen die dan kunnen helpen, want die zullen wel nergens last van hebben
Met citaat reageren
Oud 11-11-2010, 19:45
Carn
Carn is offline
nee, survival of the fittest
Oud 11-11-2010, 19:47
Verwijderd
Oh, dan hoop ik dat mijn daglichtlamp dan nog lief werkt!
Met citaat reageren
Oud 12-11-2010, 00:13
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ik heb niks tegen het donker, want ik ga meestal toch pas slapen als het licht wordt, maar van regen en kou word ik wel nogal onvrolijk. Normaal is fietsen nl zo'n beetje m'n enige vorm van beweging en met zware storm of als je tetten eraf vriezen is dat niet zo fijn, dus dan ga ik maar met de bus en voel ik me een luie sukkel.
Oud 12-11-2010, 00:38
Verwijderd
Ik heb daar anders nog nooit van gehoord hoor. En ik heb toch genoeg tiet om het proefondervindelijk vast te kunnen stellen. ;x

edit: oh, Uice heeft zijn bericht ineens verwijderd?
Met citaat reageren
Oud 12-11-2010, 00:40
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Zonnebank ftw
Met citaat reageren
Oud 12-11-2010, 00:48
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Ik heb daar anders nog nooit van gehoord hoor.
Het is ook maar een uitdrukking. M'n tieten zijn er nog nooit letterlijk afgevroren.
Oud 12-11-2010, 00:50
Verwijderd
Citaat:
Het is ook maar een uitdrukking. M'n tieten zijn er nog nooit letterlijk afgevroren.
Nee, Uice schreef 'ohja, dat schijnt ook iets te zijn, koude tieten'. Dus daar reageerde ik op, maar toen was zijn post ineens weg.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2010, 00:56
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Nee, Uice schreef 'ohja, dat schijnt ook iets te zijn, koude tieten'. Dus daar reageerde ik op, maar toen was zijn post ineens weg.
Ja, maar Uice reageerde toch met iets wat ik al had gezegd? Dus dan maakt het niet uit dat zijn opmerking weg was, want zijn opmerking was mijn opmerking.

Maar eh, ONTOPIC! [/fbmode]

In de winter hou ik van lekkere zachten sjaals en mutsen en wanten en vanuit de kou binnenkomen, bij de kachel gaan zitten en warme chocomel met slagroom drinken! NOM!
Oud 12-11-2010, 00:58
Verwijderd
Citaat:
Ja, maar Uice reageerde toch met iets wat ik al had gezegd? Dus dan maakt het niet uit dat zijn opmerking weg was, want zijn opmerking was mijn opmerking.

Maar eh, ONTOPIC! [/fbmode]
Huh, dat snap ik even niet
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-11-2010, 01:28
Uice
Uice is offline
Ik haalde hem weg omdat ik ontdekte dat dit niet het Saaitopic was, en het me offtopic leek.
Oud 12-11-2010, 10:20
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
----> Psychologie.

Leuke dingen doen, de spaarzame tijd die er is in de zon doorbrengen, kerst doorbrengen met lieve mensen, etc.
Oud 12-11-2010, 10:25
Balance
Balance is offline
Ik word er vooral vrolijk van als ik bewust de leuke kant van de winter op zoek. Dan doe ik veel kaarsjes aan in huis, dim ik de lampen, verwarming aan en met een dekentje en warme chocomel op de bank een fijne film kijken. Gewoon heel veel sfeer maken.
Oud 12-11-2010, 10:33
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Ik vind het inderdaad ook alleen leuk als ik me er bewust aan toegeef. Als ik heel veel warme chocolademelk ga drinken op de bank en 's avonds naar de markt als het donker is, lekker warm aangekleed enzo. Ik vind het vervelendste dat ik wel bijna altijd koude handen en voeten heb als het winter is. Daar ben ik echt geen fan van.
Oud 12-11-2010, 12:14
Verwijderd
Gisteren was toch wel lekker, ik was helemaal natgeregend en had het ijskoud door die stomme wind, blaadjes in m'n haar etc, juk. Maar thuis meteen het bad vol laten lopen met iets te warm water <3 Heerlijk! Dat helpt toch ook wel
Met citaat reageren
Oud 12-11-2010, 13:30
Verwijderd
Ik voel me in de winter wel altijd minder lekker dan in de zomer.
Een weekje vakantie in de zon zou wel helpen ja <3
Met citaat reageren
Oud 12-11-2010, 20:25
Nebel
Nebel is offline
Ik ben altijd veel vermoeider in de winter.
En ik moet zeggen dat ik me dit jaar wel erg irriteer aan het in het donker naar stage gaan en in het donker terugkomen....
Met citaat reageren
Oud 12-11-2010, 20:26
Verwijderd
Je niet aanstellen.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2010, 20:40
Verwijderd
Citaat:
Je niet aanstellen.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2010, 20:53
olha1
olha1 is offline
ik heb altijd een winterdip
wat ik doe is gewoon leuke dingen plannen en leuke dingen doen =D
en nooit opgeven (zeggen van ik doe wel gewoon niks tot ik me beter voel) dan voel je je alleen slechter

luck
Oud 13-11-2010, 18:41
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik vind sowieso dat mensen zich niet zo moeten aanstellen, ik ben van mening dat vrijwel elke mentale en ook veel fysieke ziekten en aandoeningen gewoon aanstellerij zijn. Dyslexie, faalangst, depressie, gilles de la tourette, podiumangst... aanstellerij! Dat betekent niet dat het niet moeilijk is om eraf te komen. Maar mensen zijn altijd maar slachtoffer.
Eigenlijk vind ik de herfst en winter fijner dan de zomer, omdat ik me lekker helemaal dik kan inpakken zonder dik te lijken, veel minder modemissers maak en ik voel me veiliger als ik helemaal aangekleed en warm ingepakt ben.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2010, 18:45
Verwijderd
Ik vind over het algemeen ook wel dat mensen zich wat minder zouden mogen aanstellen, maar ik wil fizzle toch wel even heel graag 'en. Dyslexie aanstellerij noemen, wtf.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2010, 19:05
Severus
Severus is offline
Citaat:
Ik vind sowieso dat mensen zich niet zo moeten aanstellen, ik ben van mening dat vrijwel elke mentale en ook veel fysieke ziekten en aandoeningen gewoon aanstellerij zijn. Dyslexie, faalangst, depressie, gilles de la tourette, podiumangst... aanstellerij! Dat betekent niet dat het niet moeilijk is om eraf te komen. Maar mensen zijn altijd maar slachtoffer.
Wow... het zijn mensen met dergelijke gedachtegangen die het de minderbedeelden alleen maar onnodig moeilijker maken in het leven. Eens kijken hoe jíj het vindt als jij of zelfs je kind later iets ergs krijgt en mensen ook steeds maar tegen je zeggen dat het aanstellerij is, dan kom je jezelf nog wel eens tegen.
Oud 13-11-2010, 19:06
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Wow... het zijn mensen met dergelijke gedachtegangen die het de minderbedeelden alleen maar onnodig moeilijker maken in het leven. Eens kijken hoe jij het vindt als jij of zelfs je kind later iets ergs krijgt en mensen ook steeds maar tegen je zeggen dat het aanstellerij is, dan kom je jezelf nog wel eens tegen.
Ik heb zelf gilles de la tourette. Behoorlijk erg ook. Daarom vind ik het nog wel aanstellerij
Oh en, dyslexie en tourette en wat al niet vind ik niet 'iets ergs'. Kanker is 'iets ergs', een ledemaat verliezen is 'iets ergs', je geheugen kwijtraken is 'iets ergs'. Dyslexie niet.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2010, 19:13
Verwijderd
Citaat:
Ik heb zelf gilles de la tourette. Behoorlijk erg ook. Daarom vind ik het nog wel aanstellerij
Oh en, dyslexie en tourette en wat al niet vind ik niet 'iets ergs'. Kanker is 'iets ergs', een ledemaat verliezen is 'iets ergs', je geheugen kwijtraken is 'iets ergs'. Dyslexie niet.
Dyslexie is misschien niet iets ergs, maar aanstellerij is wel iets heel anders.

Overigens ben ik het wel met je eens dat veel mensen zichzelf wat minder zielig zouden moeten vinden.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2010, 19:16
Verwijderd
Ik ga nu zwaar offtopic, maar Fizzle, wat zeg je allemaal?! Dat al die dingen die je noemt aanstellerij zijn? Dat vind ik helemaal niks voor jou!

Met citaat reageren
Oud 13-11-2010, 19:18
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Sorry jongens, twee heel lange dagen en een extreem korte nacht gehad, ik reageer misschien wat radicaal. sorry?
Met citaat reageren
Oud 13-11-2010, 20:25
olha1
olha1 is offline
wow om te zeggen dat dat aanstellerij is moet je wel respectloos zijn!
natuurlijk zijn er mensen die maar het slachtoffer spelen, maar om te zeggen dat alle mensen die die problemen hebben aanstellers zijn.

jij hebt er misschien mee leren leven maar er zijn genoeg mensen die dat niet kunnen dus toch wat meer respect graag
Oud 13-11-2010, 20:29
Verwijderd
Citaat:
Sorry jongens, twee heel lange dagen en een extreem korte nacht gehad, ik reageer misschien wat radicaal. sorry?
Stel je 's niet zo aan, met je lange dagen en extreem korte nachten.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2010, 21:11
Verwijderd
Ik heb het nog niet gehad, ik zal er de volgende keer in de supermarkt eens naar kijken
Met citaat reageren
Oud 13-11-2010, 21:16
Verwijderd
Citaat:
Ik heb het nog niet gehad, ik zal er de volgende keer in de supermarkt eens naar kijken
Met citaat reageren
Oud 13-11-2010, 22:05
Geel
Geel is offline
Citaat:
Met droge humor kom ik de winter wel door!
Oud 14-11-2010, 21:27
Henck
Henck is offline
Nooit last van, ben niet zo'n labiele jongen
Met citaat reageren
Oud 15-11-2010, 05:08
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Jezus fizzle, wat doe je respectloos. Ik ben het er ook mee eens dat mensen zichzelf tegenwoordig heel snel zielig vinden, maar dat is geen reden om iedereen met een disability (kom even niet op het Nederlandse woord) af te zeiken!

Ik neem aan dat een eetstoornis ook aanstellerij is? Of misschien moeten we die geestelijk en/of lichamelijk gehandicapten maar laten. Ze stellen zich toch maar aan!

Ongelofelijk dat je zo over mensen kan praten.

Sorry fb's voor de offtopicheid.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2010, 09:25
Missy
Missy is offline
De discussie over de post van Fizzle is nu wel genoeg geweest. Als mensen hun ei er nog over kwijt willen, PM of WSZ.
Reageren

Regels voor berichten