Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Hoe kun je daar gewoon 'niet meer aan denken' als het condoom knapt? Ik vind dat slordig en ook nog eens heel erg vreemd
![]() Verder roept het bij mij dezelfde vragen op als bij de rest, waar wil je dat van gaan betalen, hoe wil je voor een kind zorgen als je geen fatsoenlijk inkomen en/of diploma hebt? Waarschijnlijk zitten jullie nog op de middelbare school. Waarom zou je je jeugd willen vergooien, kinderen kan je altijd nog krijgen. Ik denk ook aan je ouders, gezien jullie leeftijd krijgen die nu weer een beetje hun 'vrijheid' terug, omdat jullie zelfstandiger worden. Maar met een baby betrek je hen daar ook bij, of je dat nu leuk vindt of niet. Als jullie iets samen willen hebben om voor te zorgen, neem dan een hond. Die heeft weliswaar minder zorg nodig dan een baby (en krijst 's nachts je bed ook niet uit) maar die moet ook 4 keer per dag uitgelaten worden en op tijd eten en heeft veel aandacht nodig. Alleen die kun je wat makkelijker weg brengen als je het niet meer ziet zitten. (niet dat dat de bedoeling is van een hond, maar je snapt mn punt. Een hond kan makkelijker door iemand worden overgenomen dan een baby.) |
![]() |
|
Verwijderd
|
Heeft ze een positieve test in hadden gehad? Dat lijkt me stap 1.
Ik denk dat het heel verstandig is als jullie met een aantal mensen hierover gaan praten; jullie beide ouders, misschien vertrouwenspersonen op school, huisarts kan vast ook voorlichting geven hierin. En dan samen met die mensen dingen goed op een rijtje zetten. Je kan wel zeggen dat jullie het kind willen houden, maar sta ook open voor andere oplossingen voor je je vastbijt in iets dat misschien gigantisch onrealistisch is. Ik zeg dus niet dat jullie het kindje per se niet moeten houden oid, maar wees zelf wel realistisch; als je nu een kindje krijgt, wat betekent dat dan voor jullie kind? Wat kunnen jullie bieden? En wat voor gevolgen zal het voor jullie relatie hebben? Zonder hulp kom je er ook absoluut niet, dus reken er op dat jullie nog jaren heel afhankelijk zullen zijn van bijvoorbeeld jullie ouders; dat klinkt misschien makkelijk, maar dat is het niet. Is dat het waard? Willen jullie ouders uberhaupt wel helpen? Dus ja, genoeg om over na te denken en te praten. |
![]() |
|
Ik zou voor je gaat nadenken over houden of niet, eerst beginnen met een zwangerschapstest. Daarna (als ie positief is) een goed gesprek met jullie ouders.
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Heb jullie nu al een zwangerschapstest gedaan? Ik zou gaan praten met een volwassene die jullie beiden vertrouwen. Bijvoorbeeld een ouder, tante, vertrouwenspersoon, mentor, huisarts. Sterkte. En in het vervolg opletten........
|
![]() |
Ik vind het heel verstandig dat jullie het normaal gesproken met condoom doen, terwijl ze aan de pil is. Weet je of ze de pil altijd goed slikt of vergeet ze hem misschien wel eens? Want dat lijkt me wel belangrijk, zoals al gezegd kun je ook door andere factoren later ongesteld worden. Dus doe zo snel mogelijk een zwangerschapstest, dan weet je of het echt zo is en kun je je er op voor bereiden. En ook als ze niet zwanger is, lijkt het me verstandig om even langs de huisarts te gaan aangezien ze toch drie weken te laat is met ongesteld worden en ook dat zal waarschijnlijk ergens vandaan komen.
Mocht het nou echt zo zijn, praat er dan zo snel mogelijk over met iemand, zodat jullie niet zelf met het probleem blijven zitten. Succes ermee! |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Vriendin Zwanger, wat te doen. LRS. | 68 | 06-04-2011 21:28 | |
Lichaam & Gezondheid |
Vriendin zwanger? Yummie | 26 | 17-10-2004 09:52 | |
Seksualiteit |
serieus: vriendin = zwanger CriTiCaL | 26 | 14-08-2004 18:44 | |
Liefde & Relatie |
vriendin geslagen en haar beste vriendin zwanger gemaakt Jij-Jij | 123 | 30-06-2003 14:15 | |
Lichaam & Gezondheid |
Vriendin zwanger?? t68i | 14 | 01-05-2003 17:41 | |
Seksualiteit |
mn vriendin is zwanger van 14 brotherofevil | 19 | 20-07-2002 02:49 |