Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Er staat dus: 0.3*(x-1)=0.3*x-0.3*1=0.3x-0.3
|
Bedankt! Sorry hoor.. mijn wiskunde is gewoon heel ver weggezakt! Vind het echt aardig dat je het hebt uitgewerkt!
Zou je stap 4 nog eens kunnen verduidelijken? Waar komt de 0.70 vandaan en waar zijn de 0.30 gebleven? (studeer in Belgie en ben echt totaal niet gewend om dingen 'zonder rekenmachine' uit rekenen en heb daardoor geloof ik niet de elementaire basisregels geleerd) |
![]() |
|
Er staat 1+0.3x-0.3 en dat is 0.7+0.3x. Als je dan de 0.3x naar de andere kant haalt hou je 0.7 over. (1-0.3)
|
x valt niet weg, x staat aan de ene kant van het =-teken, het antwoord aan de andere kant.
Ik deel alles wat voor de x staat dus weg (0.3*(1/0.8-1)=0.3*0.25). Daardoor blijft daar alleen de x staan. Aan de andere kant moet je dan alleen ook door 0.3*0.25 delen.
|
Nee ik zou het zo niet weten... ik zou zeggen veel oefenen en als je ergens niet uitkomt gewoon hier vragen
![]()
||
Citaat:
Basisboek Wiskunde |
![]() |
||
Citaat:
Nou ja, soms helpt 't om er een andere kijk op te hebben. Leraren zouden (als er nog een paar glazige ogen en open monden in de klas zitten) meerdere invalshoeken moeten toepassen, bij de één klikt 't namelijk anders als bij de ander. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
[WI] Ongelijkheden van de éérste graad met één onbekende Woopa | 13 | 06-12-2013 19:56 | |
Seksualiteit |
ongelijke borsten redbloodedwoman | 61 | 11-07-2011 10:59 | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
ongelijke inkomensverdeling absy | 3 | 31-05-2005 11:11 | |
ongelijkheid met absolute waarde liner | 2 | 12-10-2004 19:33 | |
Seksualiteit |
ongelijke schaamlippen,afstotend? deesmees | 6 | 23-02-2004 15:30 | |
[WI] Ongelijkheid Tjkmjt | 4 | 15-01-2004 21:02 |