Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-11-2010, 12:27
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Hallo lieve Forumers!

Ik heb een Sony Ericsson. Omdat hij in Engeland gekocht is, zit er een Brits oplaadsnoer bij, dus met zo'n stekker met drie pootjes. Ik gebruik de stekker in Nederland met een stekkerconverter, en dan kan ik mijn mobiel prima opladen. Maar in Duitsland, waar ze dezelfde stekkers gebruiken als hier, gaat dat niet. Dan zegt mijn mobiel "kan niet opladen. Gebruik Sony Ericsson batterij". Er zit natuurlijk gewoon een Sony Ericsson batterij in en ik kan hem in Nederland en Engeland gewoon opladen. Kent iemand dit probleem, en is er iets aan te doen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-11-2010, 15:22
Verwijderd
Ligt er in het huis van je vriendje niet ergens een Duitse converter voor Britse stekkers? Helpt dat niet?
Met citaat reageren
Oud 25-11-2010, 17:41
M@rco
M@rco is offline
Er is geen logische verklaring voor. In Duitsland gebruiken ze gewoon dezelfde netspanning als hier (vandaar ook dezelfde stekker) dus er is geen enkele reden waarom het niet zou werken. Sowieso zijn die laders universeel en doen ze het overal. Weet je wel heel zeker dat hij het elders wel doet (dus geprobeerd om hem daar op te laden nádat het in Duitsland niet lukte)?
Oud 25-11-2010, 20:39
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Er is geen logische verklaring voor. In Duitsland gebruiken ze gewoon dezelfde netspanning als hier (vandaar ook dezelfde stekker) dus er is geen enkele reden waarom het niet zou werken. Sowieso zijn die laders universeel en doen ze het overal. Weet je wel heel zeker dat hij het elders wel doet (dus geprobeerd om hem daar op te laden nádat het in Duitsland niet lukte)?
Ook dezelfde netspanning ja?
Ik weet heel zeker dat hij het elders wel doet, hij ligt nu gewoon op te laden hier, en ik ben elke 2 weken in Duitsland en hij doet het telkens niet. Dus het ligt niet aan mijn mobiel. Heb ook in het huis daar verschillende stopcontacten geprobeerd.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2010, 21:31
WolterB
WolterB is offline
Kan je niet voor 10 euro een nieuwe lader kopen? Misschien is er wat mis met de convertor
Oud 26-11-2010, 09:47
Verwijderd
Als je een oud model Sony Ericsson hebt, zijn er geen laders meer verkrijgbaar, waarschijnlijk.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2010, 09:24
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Als je een oud model Sony Ericsson hebt, zijn er geen laders meer verkrijgbaar, waarschijnlijk.
Onzin. Online zijn ze nog prima verkrijgbaar, zoals hier.
Oud 27-11-2010, 18:42
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Kan het niet juist aan de batterij liggen?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten