Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Onzin
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-02-2017, 20:28
Fleming
Het lijkt te mooi om waar te zijn, maar ik kan er nauwelijks klachten over terugvinden

Citaat:
Maatschappelijk Verantwoord Eigendom
De woningcorporatie biedt de gelegenheid om een huurwoning te kopen. De huurwoning wordt door een onafhankelijke taxateur getaxeerd en daarna tegen de marktconforme prijs aangeboden.

Je krijgt bij Maatschappelijk Verantwoord Eigendom een terugkoopgarantie. Deze terugkoopgarantie zorgt ervoor dat als je ooit wilt verkopen, de woningcorporatie de woning tegen een marktconforme prijs van je terugkoopt. Deze marktconforme prijs wordt gebaseerd op de taxatie door een onafhankelijke taxateur.

Bij waardevermeerdering of waardevermindering zijn er twee regels. MVE-A en MVE-C.:
Bij MVE-A deel je de winst of het verlies met de woningcorporatie. Soms krijg je bij deze vorm ook een korting op de aankoopsom.
Bij MVE-C deel je de winst of het verlies met de woningcorporatie gedurende het eerste jaar.
Daarna wordt er een verdeelsleutel toegepast waardoor binnen 5 tot 10 jaar de winst of het verlies volledig voor jou is.

Een van de eisen bij Maatschappelijk Verantwoord Eigendom is dat de financiering met Nationale Hypotheek Garantie aangegaan wordt.

Bij Maatschappelijk Verantwoord Eigendom blijft de woningcorporatie verantwoordelijk voor het groot onderhoud aan de woning, bijvoorbeeld onderhoud aan gevel, dakgoten, daken en gemeentelijke installaties. Je betaalt hier een maandbedrag voor.

Voordelen Maatschappij Verantwoord Eigendom:

Geen verkooprisico door terugkoopgarantie
Na een aantal jaren is de volledige waardestijging voor jou
Woningcorporatie verzorgt het groot onderhoud aan de woning. Je betaalt hiervoor een maandbedrag.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-02-2017, 20:33
zoef de haas
zoef de haas is offline
Ja ons appartementencomplex is een complex waarin de nog verhuurde appartementen zo verkocht worden mochten de huidige huurders dat willen.
Oud 28-02-2017, 20:37
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb er naar gekeken toen ik net werkte en niet genoeg verdiende om echt een huis te kopen en op de wachtlijst stond voor een huurhuis. Uiteindelijk vanaf gezien omdat ik een huurhuis kreeg.
Oud 28-02-2017, 20:43
Verwijderd
Ja, met zelfs een korting van 10%, financieringsondersteuning bij het mogelijk niet kunnen verkrijgen van de hypotheek, 50% van de overdrachtsbelasting (die je toen nog kon lenen) betaalden ze ook, evenals 50% van de taxatiekosten van een van de uitgekozen taxateurs. Eigen taxatie mocht ook met een maximale bijdrage van zoveel geld door hen, en de ultieme 'voorwaarde' was dat ze 15% van de waardevermeerdering of waardevermindering van het huis voor hun rekening namen.dus 10K wint bij verkoop is 1500 naar hen, bij 10K verlies, is jouw verlies 8500. Dit was in een tijd waarin in Zwolle als enige prutplek van Nederland de huizenprijzen aan het dalen waren, net voor de crisis in de VS toesloeg.

Was echt best een goed plan, jammer alleen dat ik er geen gebruik van kon maken.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2017, 18:17
Fleming
Het is toch eigenlijk gewoon een veredelde koopgarant/koopcomfort constructie?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten