Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-12-2010, 14:53
Battosaï
Battosaï is offline
Ik moet voor frans een grappige anekdote vertellen. Ze moet verteld worden in verschillende vormen van de verleden tijd en minstens 10 zinnen bevatten. Als je goed frans kan, kan je dit dan even vertalen? (btw je mag zeer vrij vertalen, en je mag moeilijke dingen simpeler stellen, maar het moet grammaticaal wel juist zijn!)

Ik ging eens met 2 vrienden op fietstocht door de ardennen (franstalig gebied van België, en deze zin tussen haakjes moet niet mee vertaald worden), en na uren fietsen was er een vriend die niet meer zo goed kon volgen. Na een pauze om te bespreken wat we ermee zouden doen, beslisten ik en de vriend die nog wel goed meekon om de vriend die niet meer goed meekon achter te laten en nog een snelheidswedstrijd naar de top van de berg die voor ons lag te doen, en daarna terug te komen om de vriend op te pikken. Zo gezegd, zo gedaan, we begonnen alletwee naar boven te fietsen. Even later kwam er een tractor voorbij, en in de laadbak daarvan zagen we onze vriend, die ons toeriep dat hij wel een stuk sneller boven zou zijn!
Oud 04-12-2010, 15:06
Em.
Em. is offline
Wat dacht je van: je probeert het eerst zelf eens? Want mensen die hier zin hebben om jouw huiswerk te maken, zijn hier niet zoveel - echter willen ze je wel helpen.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2010, 15:45
Battosaï
Battosaï is offline
Ik HEB het zelf geprobeerd ><
Oud 04-12-2010, 15:51
Verwijderd
Dan laat even zien wat je geprobeerd hebt. We kunnen je dan beter proberen te helpen, ipv klakkeloos vertalen.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2010, 16:38
Em.
Em. is offline
Inderdaad, laat even zien dat/wat je er voor gedaan hebt! Anders komen er straks mensen die denken 'hé, ik heb huiswerk, dat gooi ik even op het forum en dan ga ik zelf lekker computerspelletjes spelen', snap je?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten