Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Feestdagen

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-11-2010, 19:37
Alpha_Omega
Alpha_Omega is offline
Ik zelf tot ik ongeveer 8.5 was, toen moest het me echt verteld worden maar mijn moeder vond het erg zielig voor me dus ze had het bijna een jaar te lang uitgesteld.
Ik kwam toen ook nog met het argument dat mijn moeder me dus al mijn hele leven had belogen en ik heb toen ook bijna een maand niets dat ze me vertelde nog als waarheid beschouwd.
Oud 21-11-2010, 20:05
Verwijderd
Ik was ongeveer 8 jaar. Mijn beste vriendin kwam naar me toe en zei: 'Ik moet je een geheimpje vertellen, maar je mag het echt niet doorvertellen. Sinterklaas bestaat niet.' Ik heb toen ruzie met haar gekregen omdat ik het niet kon geloven, ik wist zeker dat sinterklaas wel bestond

Een paar weken later vertelde mijn moeder het, en toen voelde ik me heel schuldig dat ik mijn beste vriendin niet geloofde.
Oud 21-11-2010, 20:39
Stff
Stff is offline
geen idee meer op welke leeftijd, redelijk vroeg in ieder geval, kan me herinneren dat ik en iemand anders de enige in de klas waren die wisten dat Sinterklaas niet bestond.

Kwam er zelf achter omdat ik een dag of 2 voor sinterklaas 's avonds laat de slaapkamer van mn ouders binnenliep omdat ik last had van het licht En zag toen allemaal niet ingepakte dingen liggen die geheel toevallig 2 dagen later ook in de pakjes van de Sint zaten
Oud 21-11-2010, 20:50
Verwijderd
Ik denk dat ik 6 of 7 was, ik weet het eigenlijk niet meer. Zal het morgen eens vragen.

Een jaar of een paar jaar later mocht ik het aan mijn broertje vertellen, en ik vond het helemaal geweldig dat ik het aan hem mocht vertellen. Maar toen ik het vertelde geloofde hij me niet, want sinterklaas bestond toch echt wel.
Oud 22-11-2010, 00:59
Verwijderd
Nooit in geloofd.

Zijn baard was onnatuurlijk wit.
Hij was bij mij in de kleuterklas maar die middag ook in Losser terwijl hij in heel Nederland had moeten zijn, ook had hij iets andere kleren aan en een andere staf.
Zowel op school als in het dorp had zijn baard last van elastiek.

Ik trok aan mijn moeders jas en zei "Sinterklaas bestaat niet." waarop mijn moeder antwoorde: "Natuurlijk wel" Op dat moment vond ik mijn moeder dom.

Ik heb als kind het liegen nooit begrepen wat sinterklaas betreft.
Oud 22-11-2010, 12:42
dominique192
dominique192 is offline
Ik was 5 toen ik het wist, ik vroeg het aan mijn moeder en ze wilde niet liegen ik heb wel haast moeten 'zweren' dat ik het tegen niemand vertelde hahaha.
Maar ik weet nog wel dat ik zijn kleur wit(van zijn baard) prachtig vond hahaha
Oud 22-11-2010, 16:12
Verwijderd
Begin Groep 5 wist ik het, ik was de eerste van de klas. Ik was toen 8 jaar oud.
Oud 22-11-2010, 19:21
olha1
olha1 is offline
Citaat:
Nooit in geloofd.

Zijn baard was onnatuurlijk wit.
Hij was bij mij in de kleuterklas maar die middag ook in Losser terwijl hij in heel Nederland had moeten zijn, ook had hij iets andere kleren aan en een andere staf.
Zowel op school als in het dorp had zijn baard last van elastiek.

Ik trok aan mijn moeders jas en zei "Sinterklaas bestaat niet." waarop mijn moeder antwoorde: "Natuurlijk wel" Op dat moment vond ik mijn moeder dom.

Ik heb als kind het liegen nooit begrepen wat sinterklaas betreft.
dat vind ik heel erg zielig voor je
want het is egt geweldig geweest om er in te geloven
Oud 22-11-2010, 20:10
Verwijderd
Ik heb er niet eens in geloofd.
Oud 23-11-2010, 06:07
Verwijderd
tot ik in groep 6 kwam, dus toen was ik denk ik 8 ofzo
Oud 23-11-2010, 13:13
Guinie
Guinie is offline
Groep 5, dus tot m'n 8e denk ik.
Oud 23-11-2010, 15:02
kim berge
kim berge is offline
Denk groep 4/5 of zo de achste groepers wisten niet dat er een kleinte door de gang liep voor een klusje voor de juf
Oud 23-11-2010, 20:47
Leerling205
Leerling205 is offline
Hij is een spookie.
Oud 23-11-2010, 22:46
Verwijderd
Citaat:
tot ik in groep 6 kwam, dus toen was ik denk ik 8 ofzo
eerder 10 ofzo lijkt mij
Oud 23-11-2010, 23:20
Verwijderd
Citaat:
dat vind ik heel erg zielig voor je
want het is egt geweldig geweest om er in te geloven
zielig? gewoon die onzin doorzien kudo's voor mij
Oud 24-11-2010, 09:04
Miekje*
Miekje* is offline
Ik kan me niet herinneren dat ik ooit in Sinterklaas geloofd heb.
Oud 24-11-2010, 21:54
RonaldVG
RonaldVG is offline
Same als paar anderen, ook niet in geloofd.
Oud 25-11-2010, 06:00
Verwijderd
Citaat:
eerder 10 ofzo lijkt mij
ha, ja bij de meeste wel, maar ik heb n klas overgeslagen dus werd ik in groep 6 9, en in de zomervakantie daarvoor was het me verteld,dus denk toch 8
Oud 25-11-2010, 16:28
London2010
London2010 is offline
toen ik 7 was ging ik bij mijn buurmeisje logeren rond sinterklaas tijd
ze zei: jij gelooft toch ook niet meer in sinterklaas he?!
ik wou meepraten dus ik zei: nee hoor
Ze zei: oohh gelukkig anders had ik het veraden
Thuis zei ik tegen mijn moeder: Mijn buurmeisje zegt dat sinterklaas niet bestaat.Is dat zo?
Toen heeft mijn moeder het verteld
Oud 25-11-2010, 16:40
flower1989
flower1989 is offline
Tot me 5e, want me opa overleed op 5december, dus toen heeft me moeder alles uitgelegd..
Oud 25-11-2010, 18:02
Verwijderd
ik heb er echt nooit in geloofd
Oud 26-11-2010, 17:34
ladygagafan1
ladygagafan1 is offline
BESTAAT HIJ NIET???

haha sorry
Oud 27-11-2010, 10:17
goeieboeie
goeieboeie is offline
Ik weet niet hou oud ik was, toen ik ontdekte dat Sinterklaas niet bestond, het was in groep 4 of 5.
We zaten in de klas, en het was bijna Sinterklaas. Vraagt die juffrouw: "wie gelooft er nog in Sinterklaas?" en vanaf dat moment niet meer. Een paar anderen waren te dom om te denken: als ze dit vraagt bestaat 'ie dus niet.
Ik ben toen naar mijn moeder gelopen, en die ging weer naar de school om te klagen. Maar die juffrouw zei dat ze niks verteld had, wel dus.
Oud 27-11-2010, 12:31
Scholier
Scholier is offline
@Goeieboeie: Dat is inderdaad wel erg dom.

Ikzelf denk ik tot in de middenbouw (groep 3/4/5) zo'n beetje.

Met vriendelijke groet,
Oud 27-11-2010, 12:42
marina16
marina16 is offline
toen ik 5 was Mnn nichtje verpeste het helemaal voor me
Advertentie
Oud 29-11-2010, 19:27
bastanu
bastanu is offline
me 6e denk ik. moest 's nachts piesen en toen ben ik op een of andere reden benden gegaan. en toen stopte me ouders de kado's in de schoen en zeiden. Hoe lang zouden ze nog in sinterklaas geloven
Oud 30-11-2010, 14:42
Smooth&Cool
Smooth&Cool is offline
tot ik 6 was geloof ik, haha ik kon het toen ook echt niet geloven! was wel verdrietig kan ik mij herinneren.
Oud 30-11-2010, 16:57
Sander =D
Sander =D is offline
Haha, ik kan me herrineren dat ik het niet vroeg maar ook niet laat wist
Groep 6 dacht ik dus rond mijn 9/10e ^^
Ik was niet bepaalt verdrietig, ik had natuurlijk allang wat door, maar als ik eraan terugdenk, was het echt geweldig
Op 5 december 's avonds uit het raam wachten tot er een Sint aankomt
Oud 30-11-2010, 22:10
Balance
Balance is offline
Citaat:
Begin Groep 5 wist ik het, ik was de eerste van de klas. Ik was toen 8 jaar oud.
Hoe kan je in groep 5 nou de eerste zijn? Het lijkt me meer dat je dan niet hebt geweten dat de rest het al wist. Wij deden in groep 5 sowieso surprises en de meester begon met 'Iedereen weet hier dat Sinterklaas niet bestaat, dus daarom gaan we vanaf groep 5 surprises doen'. Toen bleek er 1 iemand tussen te zitten die het nog niet wist

Ik zelf weet niet hoe oud ik was, maar aangezien ik me niet kan herinneren dat ik wél geloofde, denk ik dat ik heel jong moet zijn geweest. Vijf of zes gok ik. Volgens mij vond ik het ook heel normaal dat hij niet bestond.
Oud 01-12-2010, 15:36
Kate_1221
Kate_1221 is offline
Ik was een jaartje of vijf toen ik het echt zeker wist, maar ik slikte het verhaal eigenlijk al een tijdje niet meer. Ik snapte al nooit hoe Sinterklaas in hemelsnaam binnen kon komen door een minuscule schoorsteenpijp. Op vijf december ging ik altijd voor de deur zitten om de Sint op te wachten - mijn moeder moest me altijd weglokken zodat mijn tante de cadeautjes kon dumpen.
Oud 02-12-2010, 11:09
Oezem
Oezem is offline
Jaar of 7, denk ik.

Wij hadden bij mijn vader een grote schoorsteen waar Sinterklaas natuurlijk doorheen kon, dus ik vond het een heel groot probleem hoe Sinterklaas nou cadeautjes in onze schoen kon stoppen bij mijn moeder die toen net verhuisd was (mijn ouders zijn gescheiden toen ik 6 was en dat vertelden ze volgens mij in de kerstvakantie ofzo, dus na Sinterklaas) maar volgens mijn moeder kon het wel.
Oud 02-12-2010, 15:34
Verwijderd
Mijn ouders zeiden altijd dat sinterklaas een sleutel had voor alle huizen, omdat we maar een kleine schoorsteen hadden en ik dat verhaal dus niet geloofde.
En als ik vroeg hoe het dan kon dat sinterklaas op zoveel plekken tegelijk was, vertelden mijn ouders dat dat hulpsinterklasen waren omdat sinterklaas gewoon niet overal tegelijk kon zijn..
Oud 02-12-2010, 18:10
Scholier
Scholier is offline
Citaat:
Mijn ouders zeiden altijd dat sinterklaas een sleutel had voor alle huizen, omdat we maar een kleine schoorsteen hadden en ik dat verhaal dus niet geloofde.
En als ik vroeg hoe het dan kon dat sinterklaas op zoveel plekken tegelijk was, vertelden mijn ouders dat dat hulpsinterklasen waren omdat sinterklaas gewoon niet overal tegelijk kon zijn..
1. Veel mensen die GEEN schoorsteen hebben vertellen dat verhaal ook.
2. Dat wordt inderdaad óók veel verteld.

Met vriendelijke groet,
Oud 02-12-2010, 21:51
Verwijderd
Citaat:
1. Veel mensen die GEEN schoorsteen hebben vertellen dat verhaal ook.
2. Dat wordt inderdaad óók veel verteld.

Met vriendelijke groet,
Interessante informatie.

Bij mij ging in groep 3 de roddel al rond, maar ik vond het niet zo nodig er heel hard over na te denken. Er waren wel wat gekke dingen, maar het was zo leuk. Vanaf groep vijf werd er op school surprise gedaan, waardoor eigenlijk alle ouders tussen sinterklaas groep 4 en sinterklaas groep 5 het aan hun kind vertelden.
Oud 04-12-2010, 12:27
Bombom
Bombom is offline
4, ik was te slim voor sinterklaas.
Oud 04-12-2010, 13:36
Verwijderd
In de zomervakantie dat ik zes was, vertelden mijn ouders het.
Oud 06-12-2010, 12:50
Volk
Volk is offline
Mijn moeder heeft me altijd verteld dat sinterklaas niet bestond. Maar ik dacht dat ze gek was want ik had hem met mijn eigen ogen gezien op school. Pas toen ik op school op zijn schoot mocht zitten op m'n 4/5de en ik Spaans tegen hem begon te praten omdat hij uit Spanje kwam en hij geen Spaans bleek te kunnen viel het kwartje.
Oud 06-12-2010, 18:11
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik was denk ik 7 of 8. Zat volgens mij in groep 5. Vond het wel leuk dat ik iets wist wat m'n broertje nog niet wist, voelde me toen heel groot. En m'n broertje was ouder dan ik toen hij erachter kwam (en we schelen twee jaar) dus het is wel een jaar of drie zo geweest.
Oud 07-12-2010, 22:02
Zazum
Zazum is offline
Kweet nie hoe oud kdenk 7,
mijn broer had zoon wereld record boek, en liet mij die oudste man/vrouw zien, maar ik had gehoord dat Sinterklaas veel ouder was!
M'n ouders wiste pas dat ik er nie meer in geloofde toen ik 9 was
Oud 08-12-2010, 13:22
wutangklan
wutangklan is offline
10 jaar oud
Oud 09-12-2010, 16:43
olha1
olha1 is offline
ik wil geen spelbreker zijn maar mss is dit al voorbij (sluiten?)

6 jaar mmijn moeder zij dat sinterklaas niet bestond en daarna de paashaas xD
niet egt een schok ik dacht van oo oke das raar....

Laatst gewijzigd op 10-12-2010 om 12:14. Reden: er moet nog wat bij
Oud 09-12-2010, 19:32
Koekiemonster.
Koekiemonster. is offline
Iets van 7.
We zaten in een zomerhuisje in België voor de tv, toen die man die altijd Sinterklaas speelt op tv kwam. Mijn moeder zei: 'Hé, dat is die man die altijd Sinterklaas speelt!' Na een lang verward gesprek voelde ik me bedrogen en moest ik huilen. Maar toen kwam ik erachter dat Kerst toch leuker was, dus Sinterklaas boeide me niks meer.
Oud 12-12-2010, 00:53
Vice
Vice is offline
Ik kan me niet herinneren dat ik ooit in Sinterklaas heb geloofd.
Oud 22-12-2010, 16:03
SvenJanssen
SvenJanssen is offline
Wat een vraag, pfff!

Iets van 7 of 8 denk ik. Maar nog steeds ben ik nog een groot fan van Sinterklaas hoor!
Oud 23-12-2010, 08:28
Verwijderd
Ik was 8 denk ik, misschien wel bijna 9. Het moest me wel echt verteld worden. Ik had wel zo mijn twijfels (hoe konden bijvoorbeelde de cadeautjes worden bezorgd op 2 hoog terwijl we geen open haard hadden boven) maar ik geloofde gewoon wat mijn ouders zeiden, namelijk dat de sint bestond.
Het kwam toevallig ter sprake (niet in sinterklaastijd) en toen begon mijn moeder me een beetje uit te lachen dat ik daar nog in geloofde en niet zelf mijn conclusies had getrokken.
Ik was toen zo boos op m'n ouders.
Advertentie

Regels voor berichten