Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
toen ik 7 was ging ik bij mijn buurmeisje logeren rond sinterklaas tijd
ze zei: jij gelooft toch ook niet meer in sinterklaas he?! ik wou meepraten dus ik zei: nee hoor Ze zei: oohh gelukkig anders had ik het veraden Thuis zei ik tegen mijn moeder: Mijn buurmeisje zegt dat sinterklaas niet bestaat.Is dat zo? Toen heeft mijn moeder het verteld |
![]() |
|
![]() |
Ik weet niet hou oud ik was, toen ik ontdekte dat Sinterklaas niet bestond, het was in groep 4 of 5.
We zaten in de klas, en het was bijna Sinterklaas. Vraagt die juffrouw: "wie gelooft er nog in Sinterklaas?" en vanaf dat moment niet meer. Een paar anderen waren te dom om te denken: als ze dit vraagt bestaat 'ie dus niet. Ik ben toen naar mijn moeder gelopen, en die ging weer naar de school om te klagen. Maar die juffrouw zei dat ze niks verteld had, wel dus. |
![]() |
|
![]() |
Haha, ik kan me herrineren dat ik het niet vroeg maar ook niet laat wist
![]() Groep 6 dacht ik dus rond mijn 9/10e ^^ Ik was niet bepaalt verdrietig, ik had natuurlijk allang wat door, maar als ik eraan terugdenk, was het echt geweldig ![]() Op 5 december 's avonds uit het raam wachten tot er een Sint aankomt ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() Ik zelf weet niet hoe oud ik was, maar aangezien ik me niet kan herinneren dat ik wél geloofde, denk ik dat ik heel jong moet zijn geweest. Vijf of zes gok ik. Volgens mij vond ik het ook heel normaal dat hij niet bestond.
|
![]() |
Ik was een jaartje of vijf toen ik het echt zeker wist, maar ik slikte het verhaal eigenlijk al een tijdje niet meer. Ik snapte al nooit hoe Sinterklaas in hemelsnaam binnen kon komen door een minuscule schoorsteenpijp. Op vijf december ging ik altijd voor de deur zitten om de Sint op te wachten - mijn moeder moest me altijd weglokken zodat mijn tante de cadeautjes kon dumpen.
![]() |
![]() |
|
Jaar of 7, denk ik.
Wij hadden bij mijn vader een grote schoorsteen waar Sinterklaas natuurlijk doorheen kon, dus ik vond het een heel groot probleem hoe Sinterklaas nou cadeautjes in onze schoen kon stoppen bij mijn moeder die toen net verhuisd was (mijn ouders zijn gescheiden toen ik 6 was en dat vertelden ze volgens mij in de kerstvakantie ofzo, dus na Sinterklaas) maar volgens mijn moeder kon het wel. ![]()
|
Verwijderd
|
Mijn ouders zeiden altijd dat sinterklaas een sleutel had voor alle huizen, omdat we maar een kleine schoorsteen hadden en ik dat verhaal dus niet geloofde.
En als ik vroeg hoe het dan kon dat sinterklaas op zoveel plekken tegelijk was, vertelden mijn ouders dat dat hulpsinterklasen waren omdat sinterklaas gewoon niet overal tegelijk kon zijn.. |
![]() |
||
Citaat:
2. Dat wordt inderdaad óók veel verteld. Met vriendelijke groet, |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Bij mij ging in groep 3 de roddel al rond, maar ik vond het niet zo nodig er heel hard over na te denken. Er waren wel wat gekke dingen, maar het was zo leuk. Vanaf groep vijf werd er op school surprise gedaan, waardoor eigenlijk alle ouders tussen sinterklaas groep 4 en sinterklaas groep 5 het aan hun kind vertelden. |
![]() |
|
Mijn moeder heeft me altijd verteld dat sinterklaas niet bestond. Maar ik dacht dat ze gek was want ik had hem met mijn eigen ogen gezien op school. Pas toen ik op school op zijn schoot mocht zitten op m'n 4/5de en ik Spaans tegen hem begon te praten omdat hij uit Spanje kwam en hij geen Spaans bleek te kunnen viel het kwartje.
|
![]() |
|
Ik was denk ik 7 of 8. Zat volgens mij in groep 5. Vond het wel leuk dat ik iets wist wat m'n broertje nog niet wist, voelde me toen heel groot. En m'n broertje was ouder dan ik toen hij erachter kwam (en we schelen twee jaar) dus het is wel een jaar of drie zo geweest.
|
ik wil geen spelbreker zijn maar mss is dit al voorbij (sluiten?)
6 jaar mmijn moeder zij dat sinterklaas niet bestond en daarna de paashaas xD niet egt een schok ik dacht van oo oke das raar.... ![]()
one piece - Luffy Laatst gewijzigd op 10-12-2010 om 12:14. Reden: er moet nog wat bij |
![]() |
|
Iets van 7.
We zaten in een zomerhuisje in België voor de tv, toen die man die altijd Sinterklaas speelt op tv kwam. Mijn moeder zei: 'Hé, dat is die man die altijd Sinterklaas speelt!' Na een lang verward gesprek voelde ik me bedrogen en moest ik huilen. Maar toen kwam ik erachter dat Kerst toch leuker was, dus Sinterklaas boeide me niks meer. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik was 8 denk ik, misschien wel bijna 9. Het moest me wel echt verteld worden. Ik had wel zo mijn twijfels (hoe konden bijvoorbeelde de cadeautjes worden bezorgd op 2 hoog terwijl we geen open haard hadden boven) maar ik geloofde gewoon wat mijn ouders zeiden, namelijk dat de sint bestond.
Het kwam toevallig ter sprake (niet in sinterklaastijd) en toen begon mijn moeder me een beetje uit te lachen dat ik daar nog in geloofde en niet zelf mijn conclusies had getrokken. Ik was toen zo boos op m'n ouders. |
Advertentie |
|
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Wegwijzen & Voorstellen |
Pannenkoek met stroop Overhemd | 10 | 08-07-2011 16:08 |