Advertentie | |
|
![]() |
|
Bovendien vind ik dat je vrij snel 'overstapt' naar 'waarom?'. Als ik dit niet als inleiding bekijk, dan zou ik je tekst als volgt opdelen:
Inleiding: Het is maandagochtend 7 uur. Bij de bushalte is het al aardig druk. Middenstuk deel 1 (uitleggen probleem): Waarom? Omdat al deze kinderen op tijd op school willen zijn. Als ze namelijk een bus later nemen, komen ze te laat op school. Middenstuk deel 2 (oplossing probleem) + afronding: Om dit te voorkomen moeten de vertrektijden van de bus aangepast worden aan de schooltijden, en moet er een bushalte komen voor de school. Oftewel, je hebt je hele verhaal al in de inleiding vertelt. In de inleiding kun je wel een tipje van de sluier oplichten, of vertellen waar het artikel over zal gaan, of iets dergelijks, maar dan zó dat mensen je hele artikel willen lezen van 'goh, waarom is dat zo?' of 'wat wil deze persoon hiermee zeggen?'. En dus niet dat ze de inleiding hebben gelezen en denken 'oké dan' en wat anders gaan lezen. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
betoog NL Nakijken Help! steefp | 1 | 03-06-2013 14:13 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
nieuwe betoog [oorlog in irak] gemaakt :please nakijken halilo | 4 | 06-01-2006 14:14 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
[NL] betoog oorlog tegen irak: [kan iemand aub nakijken] halilo | 14 | 05-01-2006 21:10 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
Betoog nederlands Lyra | 2 | 08-10-2003 17:21 |