Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-07-2007, 15:54
mvanginkel
mvanginkel is offline
Even voorstellen,
Ik ben Michiel, 20 jaar en al een lange tijd actief in de muziek.
het leek me leuk eens iets hier te plaatsen.

Ik heb vandaag eens voor de grap met oude apperatuur (ofwel REVOX 4 sporen recorder en een buizenmicrofoonomvormer) een 60's nummer in elkaar gezet. Het is een cover van de Beatles- imitatieband The Rutles.

Normaalgesproken schrijf ik zelf nummers, zeker wel in 60's en 70's stijl, maar dan met een digitale sporenrecorder. Computer om de muziek strak te trekken gebruik ik niet, het is dus een échte opname.

de gebruikte instrumenten zijn een Les Paul '56 Goldtop Electrische gitaar, een Höfner (beatle) basgitaar en een simpele niet nader te noemen snare + hihat.
microfoon is een grootmembraams exemplaar.

--------------------------

Ik heb dit topic even opgevist en het hergebruikt voor nieuwe muziek. En dat 3 jaar later

Laatst gewijzigd op 03-12-2010 om 17:01.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-08-2007, 06:52
Ce-El-Wan
Ce-El-Wan is offline
t klinkt nog te vol voor een 60's opname, en als je naar veel Beatles produkties luistert wordt er nogal gekloot met het stereobeeld (drums alleen links, gitaar alleen rechts etc.) vanwege het gebrek aan sporen. Daar zou ik ook wat mee doen.
Oud 01-08-2007, 08:24
mvanginkel
mvanginkel is offline
dat van dat stereobeeld klopt wel, alleen in 1963 deden ze dit nog niet, daar was het puur een mono opname. Dat heb ik maar als richtlijn gebruikt.

wat betreft de volheid, dat is lastig minder te krijgen door de microfoon, eigenlijk zou ik er dan een uit de jaren '60 moeten gebruiken
Met citaat reageren
Oud 01-08-2007, 11:56
Ce-El-Wan
Ce-El-Wan is offline
dan zou ik eens kijken naar Izotope Vinyl. Da's een gratis Vst plugin die je audiosignaal een vinyl sound geeft met cracks, noise, en stof naar keuze. En als je dat gekraak niet wil iig een 'dunnere' sound.
Oud 03-12-2010, 16:59
mvanginkel
mvanginkel is offline
Zo, ik ga even mijn hele oude topic uit de sloot trekken. Ik ben nog steeds actief in de muziek als singer-songwriter, en het leek me leuk eens iets van eigen werk te plaatsen.
alleen een beetje jammer van de kwaliteit die YouTube biedt, maar ach...

n.b. alles wat je hoort is dus zelf gezongen, gespeeld, opgenomen en geproduceerd op analoge apparatuur. Er is geen computer aan te pas gekomen om iets glad te trekken of te dupliceren.

bijvoorbeeld:
Thunder's being heard (muziek gespeeld op ondermeer Fender Rhodes Mk1.)
http://www.youtube.com/watch?v=5aIuuJjS-aI

en

I Know - You Know? (muziek op ondermere een jaren '70 Antonelli Luchtorgel.
http://www.youtube.com/watch?v=oOuN_sUlOEY
Met citaat reageren
Oud 03-12-2010, 21:32
Tazer
Tazer is offline
Leuk hoor, mijn complimenten :-)

Bij dit nummer: I Know - You Know?
Merk ik wel dat er niets met de computer is gegaan, ik vind 't echt enorm origineel en leuk gedaan alleen ik als producer die met Cubase werkt stoor me er wel aan als iets niet exact met regelmaat gespeeld wordt. het loopt in mijn ogen daardoor niet helemaal gelijk het nummer.

Ps. bij dat eerste nummer.
Zeg me niet dat dat jouw stem is haha
Oud 04-12-2010, 08:52
mvanginkel
mvanginkel is offline
Ha, het eerste nummer heb ik ook gezongen, dus zeker, dat ben ik ook
Met citaat reageren
Oud 12-12-2010, 17:39
mvanginkel
mvanginkel is offline
Weer een nieuw nummertje in een late 60's stijl,
Ondermeer gebruik gemaakt van een fuzz amplifier en een doubletracked stem, en als topje op de ijsberg een vintage Ludwig drumstel

http://www.youtube.com/watch?v=GLfhm8Q2dIc
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten