Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-12-2010, 19:49
AnneHCKZ
AnneHCKZ is offline
Hee ik heb een vraagje over de beroemde 'krantenwijk'
Hoeveel verdien je er ongeveer mee?
Hoeveel kranten krijg je thuisbezorgd?
Hoe lang doe je er over per dag/per week?
Heeft iemand zo'n baantje bij Interland?
Zo ja dan de eerste 3 vragen over Interland (zie hierboven)
Dank je als je ze wilt beantwoorden
xx
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-12-2010, 19:55
Rodawa
Rodawa is offline
Ik heb per dag ongeveer 60 kranten (AD vooral, maar ook een aantal Volkskrant, NRC, FD, Trouw, ND etc). Niet zo veel, maar dat is omdat ik een buitenwijk heb. Best een uitgestrekt gebied.

Per dag doe ik er ongeveer 50 minuten over als het gewoon droog is. Ik heb de wijk 6 dagen in de week in de ochtenden (dus voor 7 uur in de bus). Nu met die ijzel en sneeuw net iets meer dan een uur.

En ja, het salaris. Ik verdien nu bij elkaar rond de 250 euro. Het vaste salaris is rond de 210 euro, maar als je per maand niet meer dan 5 fouten of zo maakt krijg je 40 euro bonus voor de goede bezorging. Dus ja, het verdient wel lekker. 250 euro voor ongeveer 24 uur per 4 weken is toch meer dan 10 euro per uur. Als je vakken zou vullen of zo heb je meestal rond de 4 euro, dus een krantenwijk is het wel waard.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2010, 07:38
Verwijderd
Ik werk ook bij interlanden.
Maar ik doe geen kranten maar folders
Je krijgt er 17,50 per duizend folders.
Ik bezorg zelf bij 240 huizen en doe er ongeveer 2,5 uur over.
Ik krijg dus 4,60 standaard per keer, maar meestal krijg ik iets van 12 euro per 2 weken, waarom weet ik niet.
Als je boven de 35 kilo thuisbezorgd krijgt krijg je ook nog gewichtsvergoeding, maar dat bedrag verschilt per keer.
Ik mag officieel alleen bezorgen op maandag en dinsdag, maar aangezien ik dan geen tijd heb en ik de folders toch al op zaterdag thuisbezorgd krijg doe ik het dan gewoon, en daar heb ik nog nooit problemen door gehad.

Als je nog meer vragen hebt, mag je me altijd pm'en of ff op mn post reageren
X
Met citaat reageren
Oud 10-12-2010, 15:02
Rodawa
Rodawa is offline
Het verschil tussen een krantenwijk en een folderwijk is best groot Duckdog. Die 2 kan je eigenlijk helemaal niet vergelijken.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2010, 09:20
AnneHCKZ
AnneHCKZ is offline
Haha dat is waar rodawa maar ik weet eigenlijk nog niet wat ik wil doen: folders of kranten dus een beetje info van beide kan geen kwaad
Met citaat reageren
Oud 11-12-2010, 12:15
Verwijderd
T voordeel van folders bij interlanden is dat ze geseald zijn en je bent dus geen extra tijd kwijt met insteken
Met citaat reageren
Oud 11-12-2010, 17:48
Rodawa
Rodawa is offline
@Anne: hah oke, dan komt het goed uit dat duckdog nog uitleg gaf over de folders bij interland. Wel allemaal heel duidelijk

@Duckdog: ja, dat is wel fijn. Ik had eerst ook een folderwijk, toen was ook alles al geseald. Het probleem was alleen dat de wijk veel te uitgestrekt was, het kostte veel te veel tijd voor me toen. En ik had dan de hele tijd heen en weer gemoeten met de fiets (best ver weg van huis), terwijl ik nu alles net in 1x mee kan nemen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten