![]() |
|
TopX, het jongerenpanel van het televisieprogramma EenVandaag, en Spits organiseren voor de 5e keer de verkiezing 'Politicus van het Jaar' onder jongeren.
Wie vind JIJ de beste politicus van 2010? Met wie wil je wel een beschuitje eten? En wat moet er gebeuren met Kamerleden die een strafblad hebben? Geef je stem, maak het nieuws en maak kans op leuke prijzen! Klik hier. Voorgaande jaren waren de gelukkige winnaars Alexander Pechtold (2009), Wouter Bos (2008) en Jan Marijnissen (2007). |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Graag een hartelijk welkom. ![]() ONTOPIC: Femke Halsema vind ik erg sterk. Zou een goeie eerste vrouwelijke premier van Nederland zijn. En @Dr Durr: scholieren zijn al lang niet zo links meer als vroeger. De grootste politieke partij onder middelbare scholieren is de laatste jaren: de PVV. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
OT: ik heb geen politieke helden, ik stem op de partij die het dichtst bij mijn standpunten staat, maar ik ben het met die partij op een flink aantal punten oneens. |
![]() |
||
Ik ontvang net de uitslag:
Citaat:
|
![]() |
|
Wow, daarmee is wel vastgesteld dat de jongeren die bij Topx komen, zelden kamerdebatten kijken. Halsema heeft weinig tot niets bijgedragen de afgelopen tijd, en met haar Wilders achterna zitten heeft ze haar hele imago vergooid.
Het enige positieve dat ik me kan bedenken is dat ze aan het roer stond toen GL aankondigde dat ze discriminerende figuren als Rene Danen niet meer moesten vanwege hun racistische standpunten en strijd voor censuur.
||
Citaat:
Wacht, ik kom even naast je staan, kunnen we samen spugen op de jongeren bij Top-x. Mooie rochel van je! *klopt T_ID op de schouders* ![]() |
![]() |
|
Dezelfde verkiezing door de politieke journalisten geeft een heel ander, en wat mij betreft beter beeld:
Mark Rutte politicus van 2010 Premier Mark Rutte is door de parlementaire pers gekozen tot Politicus van het Jaar 2010. Rutte liet Maxime Verhagen (CDA) en Geert Wilders (PVV) achter zich. Zij eindigden respectievelijk op de tweede en derde plaats. Politiek talent van 2010 werd het Tweede Kamerlid Wouter Koolmees van D66. De uitslag werd vanmiddag bekendgemaakt in een live radiouitzending van het NOS Radio 1 Journaal en het digitale kanaal Politiek 24. "We hebben met z'n drieën onze nek uitgestoken, dus het is goed dat zij ook zo hoog geëindigd zijn", zei Rutte over zijn mede-genomineerden toen hij de prijs in ontvangst nam. "Het is je gegund, want je hebt je ervoor ingezet", reageerde nummer twee, Verhagen. "We hebben afgelopen zomer politiek risico genomen omdat we iets wilden bereiken. Chapeau." Nu mooi premier De pers koos Rutte omdat "hij de VVD voor het eerst tot de grootste partij heeft gemaakt". De journalisten zien Rutte ook als de man "die eerst werd verscheurd, beschimpt en uitgelachen, maar nu wel mooi minister-president is, een functie die hem past als een soepel kledingstuk". Rutte verdient de titel ook omdat hij door de Haagse journalisten wordt gezien "als de beste debater van allemaal". De premier zei blij te zijn met de waardering van de pers, maar, voegde hij toe, "ik ben nog maar net begonnen. Ik hoop dat jullie me over vier jaar ook uitnodigen." Mark Rutte neemt de titel over van Alexander Pechtold (D66) die vorig jaar eerste werd. [...] http://nos.nl/artikel/204647-mark-ru...-van-2010.html Best wel terecht eigenlijk, als je bedenkt wat voor intern gedoe Verhagen moest bedwingen, na toch al een historische nederlaag te hebben geleden. Voor hetzelfde geld was het CDA uit elkaar gevallen.
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
![]()
|
|