Advertentie | |
|
![]() |
|
6850 moet goed zijn voor je, leuke prijs voor wat je krijgt. 130 euro voor de 5770 is wat veel, het kan goedkoper!
Kijk hier maar eens rond!
|
Het is beter een x4 te nemen dan een x6, x6 wordt nog weinig ondersteund, grafisch zwakkere games hebben vaak wel veel CPU power nodig, dus mijn vraag is, wat speel je?
wat is je mobo? als je er nog geen hebt, raad ik de AsRock 880G Extreme3 aan. Wat is je gehele budget, want met de rest van je build zou ik ook nog wel kunnen helpen. Een SSD is ook een optie om te overwegen btw. |
![]() |
|
Ik speel nu niets, maar als ik mijn pc koop dan ga ik weer an de slag met gamen
ik speel(de) Modern Warfare 2, Black Ops, OP Flashpoint: Dragon Rising, Mirror's Edge, en CoD4. Maar ik wil wel BC2 , Black Ops, MoH Tier One spelen Ik ga een nieuwe mobo halen, dus moet ik nog even naar de AsRock 880G Extreme 3 kijken.. maar ik zou eigenlijk een Asus: M4A88T-V EVO halen. Ik hoef geen uber maxed out crysis PC, ik speel gewoon casual, want ik maak ook graag 3d renders, en filmpjes, dus heb ik wel een leuke CPU nodig voor het renderen, en mijn gehele budget is ongeveer 600-800 euro, niets te duur |
![]() |
|
Verwijderd
|
nou de 6870 heeft een TDP van 151 Watt, en verbruikt volgens Tweakers.net 286 Watt onder load, dus een voeding van 350 watt zal wel niet voldoen. Als je een hexacore neemt met een 6870 denk ik dat je ongeveer (of meer dan) 600 Watt nodig hebt.
|
![]() |
|
Volgens Club3d heb je minimaal 500 watt aan voeding nodig, als ik jou was zou ik i.v.m. uitbreiding (b.v. 2 kaarten) naar een 700 watt voeding zoeken, hierbij is het merk echter cruciaal voor de levensduur van je systeem. deze bijvoorbeeld, is een aardige voeding voor een aardige prijs, lager qua prijs moet je niet gaan.
|
![]() |
|
Mocht je nog een voeding zoeken, ik heb er een teveel en verkoop er dus een. Heb een OCZ StealthXStream 700W en een Be-Quiet Straightpower E8 500W nieuw in doos met seal. 1 van de 2 mag dus weg, de ander houd ik. Welke hier blijft maakt me vrij weinig uit.
|
Ik zou geen hexacore nemen als je niet veel aan 3d modelleren doet, dan kan je net zo goed een quad. Ook zou ik het lekker bij een 500-550 wat voeding houden, die 286 wat die Sabir96 zegt is namelijk niet alleen gpu, dat is het complete systeem. Ik heb niet naar de moederborden gekeken maar ASUS lijkt mij een betere keuze dan AsRock. Zou een leuke I5 trouwens niks zijn?
samenvatting: ATI 6870 AMD phenom II quad 500-550W voeding van een a merk (die van MiBe lijkt me niet slecht?) Waarom 500W voeding en niet 700 "om dan een 2de 6870 erbij te kunnen": Hoeveel mensen doen dat? Wanneer je gaat upgraden zullen de 7xxx en misschien 8xxx wel uit zijn en misschien Dx12. Wanneer je iets van die serie neemt heb je alles weer nieuw en bovendien veel minder stroomkosten vergeleken met twee grote kaarten van een paar jaar oud.
|
De schaling van crossfire is tegenwoordig dusdanig goed dat het vaak juist heel logisch is om er een tweede kaart bij te nemen. Dat is vaak goedkoper dan een nieuwe kaart kopen die gelijk presteert aan twee van deze. Wat verbruik betreft gaat het inderdaad wel wat hoger liggen in de meeste gevallen.
Edit: Kleine toevoeging. Vergis je tegenwoordig niet in ASRock, het is lang niet meer (zo slecht) als het vroeger was. ASRock begint nu echt serieus naam op te bouwen in de high-end markt en technisch hoogstaande moederborden af te leveren.
|
Dat is niet helemaal waar. ASRock is net als Asus een dochteronderneming van AsusTek (ik weet het de namen lijken op elkaar maar het is absoluut niet hetzelfde), verder staan ze los van elkaar. Voorheen was het zo dat Asus voor de high-end borden ging en ASRock concurreerde met de goedkopere bordjes in de OEM markt van bijvoorbeeld ECS en Jetway. Ook kwamen ze vaak met erg bijzondere bordjes, bijvoorbeeld zowel AGP als PCI-E, DDR1 en DDR2, nieuwe chipset met oudere socket en andersom etc. Nu betreden ze echter ook de high-end markt en tot nog toe slagen ze daar erg goed in.
|
Mee eens, vooral wat AMD betreft. Je moet alleen wel opletten of er geen addertjes onder het gras zitten. Zo heb ik hier bijvoorbeeld een Asrock P55 Pro liggen die in tegenstelling tot de meeste P55 borden geen Crossfire met 8x/8x ondersteunt maar met 16x/4x. Ook ondersteunt deze geen SLI omdat ze op die manier besparen op de licentie, voor mij komt dat goed uit gezien ik in principe toch nooit nVidia draai.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
temperatuur laptop gpu ferdinandfrees | 4 | 13-07-2013 01:32 | |
Software & Hardware |
Systemen met een GPU Verwijderd | 23 | 05-06-2013 16:58 | |
Software & Hardware |
Aanschaf van een nieuwe GPU? Oldfag | 4 | 17-02-2011 07:42 | |
Software & Hardware |