Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-02-2012, 16:00
luna-23
luna-23 is offline
hey, ik wil graag een taart maken voor mijn broers 16de verjaardag en ik zat te denken aan appel-kaneel cake (ik weet dat hij dat heel lekker vind) met daarover heen helemaal versierd met marsepein want daar hij houdt hij ook van. maar ik vroeg me af of dat wel een lekkere combi is en wat voor soort marsepein ik dan moet nemen, op internet zag ik ook wawt staan over rolfondu maar ik heb echt geen idee wat dat is, misschien dat iemand dat weet?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-02-2012, 18:10
Verwijderd
Bedoel je rolfondant? Fondant is volgens mij alleen gemaakt van suiker. Marsepein is gemaakt met amandelen waardoor dat een andere structuur en smaak heeft.

Persoonlijk lijkt mij een appel-kaneel cake niet zo lekker in combinatie met marsepein of rolfondant. Je kan het beste gewoon een biscuit bakken (recept is vast te vinden op internet!) en die vullen met bijvoorbeeld jam en botercreme. Het is maar een voorbeeld, er zijn heel veel andere dingen die lekker zijn en kunnen. Vervolgens kan je dat afsmeren met botercreme en er marsepein overheen leggen.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2012, 13:30
Verwijderd
Ik heb wel eens een taart gebakken met appelkaneelvulling en die bekleed met marsepein, en dat was inderdaad geen match made in heaven. Ik zou ook doen wat Kikaa zegt, of als je per se appelkaneelcake wil, die versieren met glazuur ofzo.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten