Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Nouja, ik geloof wel in God, en daarom denk ik dat Hij wel steeds dezelfde is. Als het God al kan schelen waar wij in geloven, denk ik niet dat hij zomaar toe zou staan dat wij allemaal achter valse goden aanlopen. En als maar één geloof de waarheid is, lopen er heel veel mensen achter valse goden aan. Dus het lijkt me aannemelijk. Maar het kan ook wel zijn dat al die goden lagere goden zijn en dat er een Oppergod is die in zijn vuistje lacht.
Of dat God helemaal niet bestaat. |
![]() |
|
Ik denk dat de gedachte/gevoel waaruit God voorkomt overal wel een beetje hetzelfde is, welke naam Hij ook heeft. Ik zie God voornamelijk als een gedachte van mensen, een creatie van de mensheid.
En ik denk dat als er werkelijk een God bestaat, dat 'God' (als in Bijbel) en Allah en dergelijke er werkelijk geen zak mee vandoen hebben. |
![]() |
|
![]() |
Maar eigenlijk heb ik nog niet echt antwoord gegeven op het echte onderwerp van dit topic zeg maar..
Ik denk dat de meeste mensen, als ze al in God geloven, Hem zien als een abstracte, niet echt interessant iemand, die zich niet bekommerd om de mensheid. Dat beeld heb ik duidelijk niet. Ik geloof dat God degene is die in de Bijbel geschetst wordt. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Misschien begreep ik het helemaal verkeerd ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Maar ik bedoelde eigenlijk eigenlijk de mensen die het: ietsisme aanhangen.. Dat ze zeggen van: ja.. ik geloof wel in iets, maar..... |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar stel ( en ik zeg stel ) dat er een god bestaat...Dan komt al die ellende echt door de mens zelf.Heel veel mensen zeggen ook van.Als god bestaat waarom regeld god dan niks? Als god alles zou moeten regelen,dan zou het betekenen dat wij als mens totaal overbodig zijn. ( lijkt mij opzich ook wel logisch ) |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Ik vind dat mensen die te ver gaan in hun geloof. Waarvan bijv de kinderen en de samenleving er negatieve invloed op krijgen. Dat die mensen zichzelf in maning nemen. Een voorbeeld: fundamentele Moslims, sommige sluiten zich totaal af van de samenleving en dit geeft een verkeerde invloed op kinderen.
Ik vind: goed gelovig zijn(ben ik overigens) is geweldig, maar je moet er niet zodanig in te ver gaan, wat een verkeerde invloed geeft op mensen. Wat vinden jullie? |
![]() |
||
Citaat:
Ik geloof ook dat het doel van dit topic een discussie was, en niet zozeer het blind reciteren van wat de pastoor jou wijs heeft gemaakt, en daarna verwijzen naar de bijbel.
||
Citaat:
![]() Een van mijn beste vrienden is een moslim en een tijdje geleden had ik een andere vriend van het type evangelisch. Die jongen probeerde die vriend te bekeren, daar kan ik niet tegen, en dat zou ik dan 'slecht' geloven noemen.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Geloven moet je voor jezelf doen of delen met mensen die hetzelfde geloven. Er zijn zat christenen in Nederland dus ze hoeven niet actief te rekruteren. Je moet je geloof niet aan andere mensen opdringen, want niemand zit daar op te wachten.
||
Citaat:
(Ik zie nu dat ik veel werk met aanhalingstekens en haakjes). Maar ik wil dus tegenwoordig liever niet het hele verhaal aanhoren. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik denk dat je wat te snel generaliseert hier want je zegt dat christenen niet met niet-christenen over hun geloof mogen praten omdat er mensen zijn die daarbij opdringerig overkomen. Wat vind je trouwens van de EO?
||
Citaat:
Batave noemde een voorbeeld van iemand lastig vallen met religie. En net zomin als ik op zondag tijdens de kerkdienst de deur mag opentrappen om 'god bestaat niet' door de zaal te gillen, is mensen lastig vallen met je religie not done. Mijn koninkrijk voor iemand die dat rasasociaal Erik Munnike van de Studentenkerk aan zijn verstand kan peuteren trouwens.
||
Citaat:
Overigens is er een verschil tussen praten over je geloof en iemand proberen te bekeren zoals veel in eo-kringen voorkomt. Daarom ben ik ook niet zo gediend van de EO en andere evangelici. Ik bedoel, ik zou best vrienden met ze kunnen zijn, maar als ze de straat op gaan of langs deuren om te vertellen hoe Jezus mijn zonden kan redden dan is het voor mij tabee.
||
![]() |
Citaat:
Maar het is een geloof Dan zou het gek zijn als alles te bewijzen was Dan was het simpelweg geen geloof meer |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
wie/wat is god? strontkind | 66 | 11-07-2008 19:35 | |
Jezus is uniek leonkorn | 2 | 21-06-2007 07:07 | |
IS JEZUS(vzmh),'GOD' ? Paulo | 7 | 11-08-2006 22:17 | |
interview voor godsdienst dimitridelvaux | 22 | 14-03-2005 11:29 | |
bewijzen tegen het bestaan van een christelijke god samoth | 153 | 06-05-2004 10:16 | |
Wie of wat is God? Troenk | 72 | 13-07-2002 10:58 |