Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Oftewel: je zult geneeskunde moeten studeren (WO). |
![]() |
|
Verwijderd
|
Zit je nu in de derde? Natuur- en scheikunde wordt wel moeilijker in de bovenbouw, maar zeker niet onmogelijk hoor. Als je voor natuur/scheikunde op 3vwo niveau zonder problemen een zeven kon halen, kun je in de bovenbouw ook wel een zes halen.
Maar stel dat je het via psychologie zou doen, zou je wel psychotherapeut willen worden, vermoed ik, en geen onderzoeker of bedrijfspsycholoog ofzo, want dat lijkt niet op psychiater zijn. Om psychotherapeut te worden moet je na de studie psychologie de tweejarige basisopleiding tot GZ-psycholoog volgen en daarna de driejarige opleiding tot psychotherapeut. Dat is een beschermde titel. Zie ook http://www.therapiehulp.nl/therapie/...apeut-soorten/. Daarbij heb je voor psychologie dan wel officiëel geen wiskunde nodig om toegelaten te worden, maar je krijgt wel veel statistiek en zonder wiskunde red je dat niet. Dus eigenlijk kun je dan net zo goed maar gewoon psychiater worden, als je toch bezig bent ![]() Komt nog bij dat na hun psychologiestudie heel veel mensen psychotherapeut willen worden, waardoor het erg moeilijk is om die opleiding in te komen, terwijl het aantal mensen dat na hun geneeskundestudie psychiater wil worden ongeveer overeenkomt met het aantal opleidingsplaatsen dat er jaarlijks is. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Studeren |
Hoe kan ik een psychiater worden in deze situatie. Bamienator | 12 | 24-01-2015 22:34 | |
Psychologie |
psychotherapie light fighter | 31 | 18-09-2005 02:21 | |
Psychologie |
Probeert mijn psychiater mij soms uit de tent te lokken? Droomvlucht | 14 | 05-11-2003 09:49 | |
Liefde & Relatie |
je kinderen slaan is slecht??? G.T.C. | 67 | 11-06-2003 15:34 | |
Algemene schoolzaken |
Psychiater worden miep | 20 | 20-04-2002 10:46 | |
Psychologie |
wat helpt jou het meest om uit een depressie te komen? lithium | 14 | 07-04-2002 01:22 |