Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-12-2010, 19:06
appie360
appie360 is offline
hallo allemaal,
ik heb een vraag:

sorry voor het lange verhaal, ik zou het erg waarderen als tog de moeite word genomen om het te lezen.

ik ben 15 jaar oud, ik ben toen ik 12 was begonnen met veldvoetbal bij een amateur club.(daarvoor speelde ik veel op straat) in m'n eerste seizoen moest ik naar de d6. ik heb toen 25 goals gescoord in 3/4 van de seizoenswedstrijden. de overige 1/4 tijd was ik niet inzetbaar ( vooral op het begin ). toen heb ik in m'n 2e seizoen m'n enkel gebroken in een oefenwedstrijd. dat was in de c'tjes. en toen moest ik bijna een jaar revalideren. een jaar later speelde ik een aantal trainingen om weer mee te draaien met voetbal.
nu zit ik in de b1 en zou graag gescout willen worden voor een profclub. en ik vroeg me af ofdat wel kan?

nogmaals bedant voor het lezen!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-12-2010, 09:01
number9
number9 is offline
Beste appie,

Wil je niet ontmoedigen, maar denk niet dat je er nog veel kans op maakt.
Echter is er altijd een kans, hoe klein hoe hij ook is.
Heb het zelf meegemaakt met mijn zwager, die speelde al sinds zijn 4e altijd selectievoetbal en vanaf zijn 16e vast in het eerste van een 1e klasse amateurclub.
Uiteindelijk heeft hij bij Ajax en ADO gespeeld, maar daar heeft hij het niet gered.
Denk dat je met 12 wat laat bent begonnen, maar wie weet. Stam is ook pas op zijn 20e doorgebroken.

Denk dat je het beste kan kijken naar selectiedagen die er vaak zijn (twijfel of deze nou tot 12 waren of ouder).

Gescout willen worden is lastig, want ze bekijken niet alle wedstrijden natuurlijk, weet ook niet hoe hoog je zelf speelt met de B1.
Als je begint met veel doelpunten, eerder doorschuiven na de A1 of het eerste, vergroot je je kansen.

Maar het is erg lastig, misschien kun je een profclub in de buurt vragen of ze testdagen hebben voor jouw leeftijdsklasse?
Oud 12-01-2011, 12:28
Jason2
Jason2 is offline
Je kan er eigenlijk niks aan doen. Scouts komen wanneer ze willen komen. Je kan geen afspraak met ze maken helaas. En talentendagen zijn helaas ook geen opties meer want die gaan maar tot 12 of 14 jaar. Het enige wat jij nu nog kunt doen is gewoon je stinkende best doen en hopen dat er een keer een scout langs de lijn staat. En het maakt eigenlijk helemaal niet uit dat je pas bent begonnen op je 12de. Ik begon op mijn 15de en heb het ook nog wel redelijk gedaan, was vaak één van de belangrijkste spelers in het team. Ik heb nooit in de A1 ofzo gezeten, maar ik heb me wel elk jaar zo verbeterd dat ik elk jaar een team omhoog ging. C6,B5,B4 en A3 helaas ben ik gestopt met voetbal omdat ik wou werken. Ik vind het nog steeds een erg domme keuze van mij, want ik mis voetbal echt enorm.

Maar wat ik wil zeggen, leeftijd maakt niet altijd uit! Als je er gewoon uitspringt dan heb je een kleine kans dat scouts je zullen zien.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten