Advertentie | |
|
![]() |
|||
Citaat:
Waterstof + Zuurstof = Water. Verschillende ideeën over de oorsprong van water op de aarde. Citaat:
|
Verwijderd
|
Hoera, nog een topic over het al dan niet bestaan van God! Is dit topic niet gewoon hetzelfde als deze?
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Dus, water kan niet uit zichzelf ontstaan, maar een god wel., zoek de twee verschillen. Ja, waar het heelal uit ontstaan is, zijn we mee bezig te onderzoeken, nog even en jullie kunnen de collectezakjes bij de kringloop inleveren. |
![]() |
||
Citaat:
En je zult ondervinden dat niemand zo denkt als jij in die post redeneerde. Zeg bijvoorbeeld maar eens tegen je wiskundeleraar dat die sommen in het boek zo gecompliceerd en niet te begrijpen zijn, dat ze door een godheid geschreven moeten zijn.
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Zo gaat het immers altijd met de bijbel en andere sprookjesboeken. Elke keer als iets tóch niet waar blijkt te zijn draaien ze er keihard omheen en weten ze het toch al onzinnige verhaal weer zo te vervormen dat het er weer 'klopt'. Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Hoewel jij ook gelijk hebt, geloof ik, alleen dan krijg je geen God die Adam en Eva uit stof geblazen heeft. En het is trouwens ook geen God die ik ooit ergens in het dagelijks leven terugzie (daar zie ik sowieso weinig goden) dus dan vraag ik me weer af waar die God dan wel mee bezig is. Of Goden. Want dat kan je óók niet uitsluiten, toch? |
![]() |
||
Citaat:
|
ik kan dit topic denk ik jammer genoeg bëeindigen net als elk gesprek met een christen...
als de evolutie theorie niet klopt dan kunnen er nog meer verschillende redenen zijn hoe mensheid universum etc. is ontstaan... als het wel klopt kan het wel eens aangeven hoe machtig god of welk wezen dan ook boven daro zit. voor al je vragen als hoe kunnen mensen zijn ontstaan en water enzo:.... als je in de 3de zit snap je het wel een beetje ![]() als je niet kan wachten ik heb het hiet best simpel voor je http://members.multimania.nl/ellieva...staanleven.htm dus omdat je alles om je heen niet snapt moet je niet gelijk grijpen naar dit kan niet anders dan dat het iets is waar we nooit bij kunnen. je moet zelf ff omhoog klimmen en zien hoe alles zit (klim hoog uit de vacht van het konijn : De wereld van sofie) dus niet om onwetenheid het makkelijkste kiezen ![]() p.s. ik zelf geloof in der wetten van der naturen ![]() ik ga denk ik dit verhaal copieren, bespaart opnieuw schrijven xD
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Ik geloof in God ten eerste omdat het in de schepping duidelijk zichtbaar is. ten tweede omdat het als enige bron een antwoord geeft op vragen als: Waarom zijn we hier, waar gaan we naartoe als we doodgaan, Wat is het doel van het leven enz. enz. Ten derde kan ik gewoon niet geloven dat er tussen hemel en aarde niets is. Ik heb dus verschillende religies onderzocht, en ben nu dus Christen. |
![]() |
||
Citaat:
De andere twee vragen zijn onzinnig en hebben geen antwoord (nodig).
|
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik vind godsdienst zowieso onzinnig. Waarom al die rituelen? Als je gelooft, geloof je. Je hoeft toch niet water over je heen te krijgen, of iets eten en drinken om te geloven? Ik ben trouwens een atheist. Maar da's wel obvious! Ik geloof de Bijbel niet, totdat ik naar Palestina van 30 AD. Als ik dan dingen krijg te horen over Jesus en hem met m'n eigen ogen zie terwijl die voedsel verdubbeld of over water heen loopt (kijk naar buiten, als het goed genoeg vriest kan ik ook over water lopen!), dan geloof ik dat veel in de Bijbel waar is, maar tot die tijd vind ik het onzinnig. Vooral de Katholieke kerk, met hun Paus. Religie heeft trouwens heel vaak tot moord en oorlog geleid. Soms was het gewoon een excuus om een bepaald gebied te veroveren, maar niet altijd. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|||
Om hier even een paar dingen over te zeggen.
Citaat:
Citaat:
3. Joh 20: 28, 29 4. De Katholieke kerk vertegenwoordigt niet het hele Christelijk geloof. Als je goed de bijbel leest kom je er achter dat wat de Katholieke kerk verkondigt juist in strijd is met wat er in de bijbel staat. Hiervoor verwijs ik je naar de Nederlandse Geloofsbelijdenis. Link: http://nl.wikipedia.org/wiki/Nederla...oofsbelijdenis Link: http://members.home.nl/a.janssen/evangelie/ngb.html 5. Discussie over oorlogen die zijn veroorzaakt kun je vinden in recentere topics. Mijn mening hierover: http://forum.scholieren.com/showthre...8#post31039648 6. Je spelling is om te huilen. Ik heb maar even de fouten dikgedrukt zodat je nog wat leert van dit topic. De zinnen lopen ook gewoon niet goed.
|||
Citaat:
Citaat:
|
ik dacht dat ik een einde had gemaakt aan dit topic xD
het is idd zo dat het christelijke geloof niet hetzelfde is als de bijbel en ik denk dat als het christelijlke geloof niet zo veel had gelogen in de middeleeuwen.... want als ieder mens gelijk is waarom is de Paus dan zo veel belangrijker? er staan nou eenmaal veel dingen in de bijbel die een beetje (om het netjes te houden) onlogisch/onwaarschijnlijk zijn... ik bedoel als er een tuin bestond en een gozer die raakt wat aan dat niet hoort wordt gelijk alles verpest? en als je voor het geloof kiest omdat je onwetend bent en iemand anders al de antwoorden voor je opgeschreven ja dan heb ik ook alleen maar te zeggen wat alle leraren zeggen: 'van spieken leer je niks, als je het zelf doet kom je veel verder.' hierbij mijn vele reactie waardige bericht (a)
|||
Citaat:
Even serieus: Iedere wetenschappelijke theorie heeft een beginpunt en het uitleggen waar dit beginpunt vandaan komt is weer het doel van een volgende theorie, die ook weer van een beginpunt uit moet gaan. Zelfs in de snaartheorie hebben we een kosmische constante waarvan niemand weet waar hij vandaan komt, maar als we deze aannemen past alles wel mooi in het plaatje. En wie weet er waarom we nou precies dit aantal dimensies nodig hebben (11/26 afhankelijk of je M-theorie of bosonic string theorie neemt). linkje Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
![]() Het is trouwens een mening als je iets complex noemt. Volgens mij is er namelijk niet zoiets als een standaard waarde voor 'complex'. Sommige wiskundesommen kan ik 'complex' vinden terwijl DarkOne dat als ontbijt neemt. (leuk voorbeeld ![]()
||||
Citaat:
![]() Ik zeg ook niet dat er geen wetenschappelijke theorien bestaan ofzo, je hebt alleen altijd een beginpunt nodig. Er is geen religieuze theorie die alles verklaart van begin tot eind en er is geen wetenschappelijke theorie die alles van begin tot eind verklaart. Het verschil is dat de wetenschap deze wel probeert te zoeken, terwijl religie zich meer lijkt neer te leggen bij het antwoord wat al gevonden is. Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
Eerlijk gezegd vind ik het een beetje oppervlakkig om maar gewoon aan te nemen van: Ik leef omdat ik leef, en ga dood omdat ik dood ga.
Ik vraag mij die vragen serieus af, en heb de antwoorden duidelijk gevonden. Het doel in het leven waar ik over sprak is het doel van het menselijk leven op zich. |
![]() |
|
![]() |
mijn probleem met religie is dat iedereen die gelooft (katholieken, moslims , joden, ...) zegt dat god bestaat maar ze hebben geen bewijs.
De wetenschap zegt niet dat god niet bestaat maar dat er geen bewijzen zijn dat hij bestaat, in de wetenschap heb je bewijzen nodig. En de bijbel is geen bewijs en symbolisch bedoelt volgens mij was religie vroeger eigenlijk een manier om (toen) onverklaarbare dingen te verklaren en om mensen te verenigen |
![]() |
||
Citaat:
God is eeuwig, dat betekent dat hij er is zonder begin en zonder einde. Tijd bestaat ook niet voor God en eeuwigheid zegt ook niets over tijd, eeuwigheid gaat altijd over nú. Eeuwigheid duurt niet. Leven in de eeuwigheid is iets anders dan leven in de tijd. Meer kan ik er denk ik niet over zeggen, wat ik zeg (en vele anderen ook zullen zeggen): als we aannemen dat God alles heeft gemaakt en dat alles door Hem komt (wat Christenen zeggen), hoe zouden wij Hem dan kunnen begrijpen terwijl we slechts schepsels zijn? Je kunt er natuurlijk wel over nadenken maar ik denk dat het gewoon te onbegrijpelijk is.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Allah en God MaxiDirk | 3 | 23-01-2011 21:10 | |
IS JEZUS(vzmh),'GOD' ? Paulo | 7 | 11-08-2006 22:17 | |
Why science fails to explain God gallil | 11 | 02-01-2006 12:21 | |
Jezus, de hindoeistische Zoon van God. KingOfGod | 7 | 06-10-2005 15:09 | |
Waarom zou god bestaan? akumabito | 1 | 28-08-2005 09:39 | |
bewijzen tegen het bestaan van een christelijke god samoth | 153 | 06-05-2004 10:16 |