Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-11-2010, 15:45
beertjelief
beertjelief is offline
ik wil beeldredacteur worden, of iets dat erop lijkt. covers, reclames of posters ontwerpen, grafisch ontwerpen dus, lijkt me helemaal geweldig.

één belangrijk punt: ik wil wel naar de universiteit.

natuurlijk weet ik dat ik dan beter HBO Vormgeving of iets dergelijks kan gaan doen, maar ik wil geen HBO doen. dus weet er iemand met welke studie ik, weliswaar via een grote omweg, beeldredacteur kan worden?

alvast erg bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-11-2010, 20:51
Verwijderd
geen idee wat beeldredactueur is maar dat rijtje dat je erna opnoemt is alleen mbo te doen
universiteit is lastig in die richting denk ik.
al heb je wel dingen als binnenhuisarchitect etc, die volgens mij wel hoger zijn maar dat is denk ik niet helemaal wat je bedoelt
Met citaat reageren
Oud 09-11-2010, 20:55
Em.
Em. is offline
Waarom moet je perse naar de universiteit? Welke gedachte zit daarachter? Want imo kun je beter een geweldige studie op het HBO doen, dan 'toch maar universiteit gaan doen want het klinkt zo chique' met een studie die je helemaal niet zo leuk vindt. Verder heb ik niet zo snel een idee. Universiteit doet volgens mij vooral aan onderzoek/theoretische dingen en niet aan 'hoe teken je zo mooi mogelijk een cover'. Dus niet het creatieve, maar eerder 'hoe beïnvloed je mensen, hoe zet je een bedrijf op' en weet ik veel wat. Slechts een idee hoor, maar als je echt wilt tekenen/fotograferen ect. zul je meer kans hebben op het HBO, lijkt mij?
Met citaat reageren
Oud 25-11-2010, 22:20
Muis,
Muis, is offline
Tja, een paar klasgenoten willen Technisch ontwerp ofzo gaan doen bij Utwente.. Of ergens anders... Eentje ging wel echt creatief iets met ontwerpen doen, wel WO. Maar dan heb je vooral technische studies, waarbij je echt stoelen en apparaten zo gebruikersvriendelijk in elkaar moet zetten geloof ik.
Echt tijdschriften ontwerpen... Misschien iets met management, dan mag je in ieder geval beslissen wat het wordt? Wat voor opleiding moet je doen om redactrice te worden? Misschien iets met Media of Communicatie, dan kan je reclameposters in ieder geval ontleden en onderzoek doen naar zo effectief mogelijke manieren van reclame maken, toch?
Met citaat reageren
Oud 02-12-2010, 18:22
Scholier
Scholier is offline
Waarom wil je perse naar de Universiteit, als je een leuke studie op bijv. MBO/HBO kunt doen?
En anders moet je misschien nadenken over een vergelijkbaar beroep (op de Universiteit).

Met vriendelijke groet,
Met citaat reageren
Oud 03-12-2010, 08:39
Verwijderd
Je wil dus opgeleid worden tot een praktisch beroep, maar dan niet door midden van een praktische beroepsopleiding, maar door middel van een theoretische wetenschapsopleiding? Dat klopt niet echt met elkaar hè. Waarom wil je dat?
Met citaat reageren
Oud 28-12-2010, 14:15
pubertje7
pubertje7 is offline
Ik heb een opleiding gezien van HBO waar je ook kunt ontwerpen. Het is niet slechts op mbo. Ik weet niet meer hoe die heet maar er zijn er genoeg. Bij veel HBO opleidingen is het zo dat je daarna kunt doorstromen naar de universiteit. Dan kun je bijvoorbeeld een opleiding doen op de universiteit waar je onderzoek doet naar mediawetenschappen. Hier leer je geloof ik bijvoorbeeld waarom mensen wel of niet op een reclame of cover reageren. Ik heb dit op een open dag gehoord. Ik zou als ik jou was naar open dagen gaan en informeren over de instromingsmogelijkheden na je HBO. Dan kun je later nog beslissen of je meer theoretisch op praktisch werk gaat doen!
Met citaat reageren
Oud 28-12-2010, 14:17
Scholier
Scholier is offline
Citaat:
Ik heb een opleiding gezien van HBO waar je ook kunt ontwerpen. Het is niet slechts op mbo. Ik weet niet meer hoe die heet maar er zijn er genoeg. Bij veel HBO opleidingen is het zo dat je daarna kunt doorstromen naar de universiteit. Dan kun je bijvoorbeeld een opleiding doen op de universiteit waar je onderzoek doet naar mediawetenschappen. Hier leer je geloof ik bijvoorbeeld waarom mensen wel of niet op een reclame of cover reageren. Ik heb dit op een open dag gehoord. Ik zou als ik jou was naar open dagen gaan en informeren over de instromingsmogelijkheden na je HBO. Dan kun je later nog beslissen of je meer theoretisch op praktisch werk gaat doen!
Inderdaad lijkt een Open Dag mij een goed idee!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten