Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-12-2010, 21:47
michael45
michael45 is offline
hallo
ik ben 16 en ik fitness nu 2 maanden lang 6 dagen in de week 2 uur lang krachttraining het ging prima ( ik train elke dag andere spiergroep zodat de andere kan rusten ) maar sinds 2 weken heb ik zeurende pijn boven aan me rug net iets onder me schouderblad ik voel het vooral als ik diep in adem weet iemand wat het zou kunnen zijn?
ik had al op het internet gelezen dat het gewoon een verrekte spier is en dat ik het gewoon moet negeren
meschien een oefening die ik verkeerd doe ?

alvarst bedankt
Met citaat reageren
Oud 31-12-2010, 08:41
Verwijderd
Dat zou goed kunnen, spierpijn of een iets verrekte pees doordat je een oefening verkeerd doet of doordat je een fitnessapparaat bijvoorbeeld niet goed op je lengte hebt ingesteld. Is er niet iemand op de sportschool die er verstand van heeft en die kan kijken hoe jij de oefeningen doet, om te kijken wat je zou kunnen verbeteren?
Met citaat reageren
Oud 02-01-2011, 12:51
marrel
marrel is offline
Ik zou sowiso een beetje rust houden met die spier dan kan hij herstellen, en vraag een fitnissinstructeur of hij even controleerd of je je oefeningen goed doet. Is het trouwens niet heel vaak, 6 dagen in de week 2 uur? Zeker op jouw leeftijd.
Oud 02-01-2011, 16:14
Verwijderd
Ik denk inderdaad dat het gewoon een beledigde spier is. Anders gezegd: Hij is waarschijnlijk gewoon een beetje overbelast, of op de verkeerde manier gebruikt en daarbij verrekt is. Rust houden totdat het over gaat, zorgen dat het warm blijft en als het na een wat langere tijd niet minder wordt er even mee naar de huisarts .

Ik vind 6 dagen per week 2 uur lang ook vrij veel. Al helemaal als je daar gewoon mee begonnen bent, zonder het rustig op te bouwen.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2011, 18:25
michael45
michael45 is offline
jah eerst ging ik 2 weken om de dag en toen elke dag maar ik heb ook gevraagd of het goed of slecht is en ze zijden dat het niet erg was als ik maar wel om de dag een andere spier groep doe en dat doe ik ook
dag 1 borst, schouders en triceps
dag 2 rug, biceps en benen
en elke dag me buik spieren want dat mag hebben ze gezecht omdat het allemaal kleine spiertjes zijn en die snel herstellen.
en zaterdag mag ik dan niet trainen want ik moet 1 dag in de week rusten
Met citaat reageren
Oud 02-01-2011, 22:16
marrel
marrel is offline
Misschien voor een volwassene niet zo erg maar jij bent in de groei en hebt je energie nodig om te groeien en ontwikkelen en nu gaat het alleen naar je spieren.

Regels voor berichten