Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-01-2011, 18:37
Element
Element is offline
Hey,

Jajah misschien zijn hier al topics over maar bij mij is het heel anders nou:
- ben moslim (dus allemaal zo van is niet goed is niet goed)
- ik krijg altijd wel harde klappen (ben ik al gewend) als er iets ergs is ofzo
- dan mag ik niet meer met mn aller beste vrienden buitenspelen

Ik ben vooral bang dat ik dan nog lang niet jarig ben (ik krijg kei erge klappen)
M'n ouders roken ook.
Zal ik het dan vertellen of beter maar niet? Zoja, hoe?
Ik ga wil het graag aan iemand kwijt dus ik ga het tegen een leraar zeggen waar ik hartstikke goed bevriend mee ben en die kan ik 100% vertrouwen.
Oud 30-01-2011, 19:41
Afwezignummer2
Afwezignummer2 is offline
Nee je moet het juist niet vertellen, dan is er voor jou geen blokkade voor eventueel stoppen meer.
Nu kan je nog denken om niet te gaan roken omdat je ouders dan dik boos/teleurgesteld worden, als dat niet meer uitmaakt hoef je ook niet meer te stoppen.
Op 13 jarige leeftijd weet je nog niet of je echt door zal blijven roken. Blijf gerust roken als je dat zo lekker lijkt, maar blijf het stiekem houden.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2011, 20:23
Lotte^^
Lotte^^ is offline
Waarom stop je niet gewoon met roken? dan is er ook geen probleem meer.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2011, 21:47
Verwijderd
Citaat:
Waarom stop je niet gewoon met roken? dan is er ook geen probleem meer.
Goede oplossing inderdaad! Of je gooit jezelf van een berg af, dan zul je eventuele aanstaande drinkproblemen ook vermijden.

Ik zou het lekker niet zeggen tot je 16 bent. Als ze het dan nog nodig vinden om klappen uit te delen moet het maar, even incasseren.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2011, 22:00
Jefar
Jefar is offline
Niet vertellen, ik zou liever me best doen om het geheim te houden Dan klappen krijgen..
Met citaat reageren
Oud 31-01-2011, 08:41
JiMJiM
JiMJiM is offline
Ouders aangeven. Kinderen slaan is verboden. En ook stoppen met roken
Met citaat reageren
Oud 31-01-2011, 09:19
Verwijderd
Gewoon stoppen met roken, dan heb je verder geen problemen ook.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2011, 16:41
Sander =D
Sander =D is offline
Citaat:
Gewoon stoppen met roken, dan heb je verder geen problemen ook.
Nee, die is origineel
Zoiets kunnen mensen ook zelf bedenken dus een beetje nutteloos om te posten..
Met citaat reageren
Oud 31-01-2011, 21:31
Verwijderd
Citaat:
Ouders aangeven. Kinderen slaan is verboden. En ook stoppen met roken
Dat gaat niet zo makkelijk hoor, ouders aangeven, sta jij OP bij tijdens alle rompslomp van de kinderbescherming, politie en rechters die zich ermee gaan bemoeien? En als de ouders dan een béétje bij de tijd zijn hebben ze wel een mooi verhaaltje klaar en woont OP binnen no time weer thuis. Zo makkelijk gaat dat niet.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2011, 02:47
Batave
Batave is offline
Citaat:
Dat gaat niet zo makkelijk hoor, ouders aangeven, sta jij OP bij tijdens alle rompslomp van de kinderbescherming, politie en rechters die zich ermee gaan bemoeien? En als de ouders dan een béétje bij de tijd zijn hebben ze wel een mooi verhaaltje klaar en woont OP binnen no time weer thuis. Zo makkelijk gaat dat niet.
Als hij blauwe plekken heeft zegt dat volgens mij genoeg. Als hij die niet heeft stelt hij zich aan.
Oud 01-02-2011, 19:07
Verwijderd
Citaat:
Als hij blauwe plekken heeft zegt dat volgens mij genoeg. Als hij die niet heeft stelt hij zich aan.
Ouders beweren dat kind gevallen is. Weet ik veel, onderschat de complexheid van kindermisbruik niet.

Maar deze discussie hoort hier niet thuis dus ik verzoek jullie die elders voort te zetten. Volgende post zal ik verwijderen.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2011, 20:33
Aletta Jacobs
Aletta Jacobs is offline
Als jouw geweten het niet toestaat dat je tegen je ouders "liegt" dan kun je het misschien beter vertellen. Bedenk je in elk geval ook of je ouders er wijzer van worden, wanneer het voor je ouders iets is dat ze liever niet hadden willen weten en het hun "dag vergalt" dan is het misschien beter om dan maar even met je vervelende schuldgevoel te blijven lopen.

Kortom: volg je gevoel, als je het niet trekt om dit achter te houden; gewoon zeggen. Overigens vind ik wel dat je je ouders duidelijk mag maken dat ze je niet mogen slaan. Ik ken het fenomeen en ik kan je eigenlijk alleen maar slecht advies geven omdat ik het op een bepaalde manier aangepakt heb. Als je er met iemand over wilt praten zou je een vertrouwenspersoon op school kunnen inlichten, deze mensen zijn belast met een geheimhoudingsplicht dus je - eventuele - geheim is daar sowieso veilig. Met iemand erover praten is eigenlijk altijd wel helpend, ook omdat je dan na kunt denken over eventuele oplossingen en je het niet in je eentje hoeft te dragen.

Succes ermee!
Oud 08-02-2011, 20:59
TheEditor
TheEditor is offline
Sowieso NIET vertellen. En als ik jou was zou ik proberen te roken als je zeker weet dat ze het niet zullen merken. Denk dus aan school, vlakbij huis, in de stad, etc. Het kan in je kleding gaan zitten, en je kleding er naar ruiken. (mijn ouders ruiken het soms gewoon aan me) Zorg er dus voor dat er voldoende tijd tussen je sigaret is en thuis bij je ouders zijn.

Leg je sigaretten niet thuis, in je kluisje op school of dergelijke, of bij een vriend.

Een vriendin van me rookt al sinds haar 12e. Ze woont nu een korte tijd op haarzelf, en ze heeft het altijd kunnen verbergen. Hoe? Gewoon van te voren plannen en weten dat je ouders er niet achter komen.

Oh, en voor zover ik weet is het gewoon toegestaan als moslim te roken. De waterpijp komt namelijk uit het Midden-oosten/India, als traditie, gezellig tijdsverdrijf en voor religieuze doeleinden.

Laatst gewijzigd op 08-02-2011 om 21:05.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2011, 21:02
surimeid
surimeid is offline
ik snap wat je meemaakt. Heb een vriendin die dit probleem ook had.(en bij meisjes is het al lastiger)

Maar ik zou het niet vertellen als je het wel wilt doen moet je het doen. Dan zou ik zeggen dat je in de verleiding bent gekomen omdat zij(je ouders) ook roken en je het ook geprobeerd hebt en lekker vond(kan me niet voorstellen)

En dat als zij niet stoppen jij ook niet stopt.
Oud 12-02-2011, 10:43
Kaa
Kaa is offline
Als je je zo schuldig voelt dat je overweegt het op te biechten, lijkt het me verstandiger (ook al is het een cliche) om te stoppen nu je nog niet zwaar verslaafd bent. Roken zal heus wel stoer zijn (hoewel dat tegenwoordig toch al afzwakt) maar je wordt nu waarschijnlijk beinvloed door je omgeving (je ouders roken zeg je-wat ook best slecht is maargoed-, misschien roken je vrienden ook plus je bent pas 13) en daardoor wordt je 'eigen' keuze om te gaan roken wellicht ook beinvloedt. Roken kan je altijd nog doen, je kan er altijd nog aan beginnen, tijd zat. Stoppen echter is niet zo makkelijk, zeker niet als je straks 30 bent en je al 17 jaar rookt (bijvoorbeeld). ik zou wachten met beginnen tot je zeker weet dat het iets is dat jij echt wilt, en niet alleen om te proberen of om er bij te horen en dat het dus echt echt echt volledig je eigen keus is. Op de lange termijn kan je best spijt krijgen als je nu al steevast gaat roken. En daarbij; volgens mij voelt het op dit moment al 'minder lekker' voor je om te roken, omdat het er voor zorgt dat je moet liegen tegen je ouders.
Denk er nog ns over na
Oud 18-02-2011, 19:52
Wammus
Wammus is offline
Omdat er een (op zichzelf interessante) behoorlijke offtopic discussie was ontstaan heb ik deze even afgesplitst. Hij is terug te vinden in dit topic. Gelieve daar verder te gaan zodat dit topic gebruikt kan worden daar waar het voor is, namelijk de ts helpen.
Oud 19-02-2011, 21:46
ChamsysMQ100
ChamsysMQ100 is offline
Ik zou gewoon vertellen, als ze er achter komen is de reactie nog heftiger...
Oud 20-02-2011, 12:31
Straight 007
Straight 007 is offline
ik zou het nog niet zeggen miss hebben ze meer begrip als je ouder bent liever later dan nu
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten