Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar deze discussie hoort hier niet thuis dus ik verzoek jullie die elders voort te zetten. Volgende post zal ik verwijderen. |
![]() |
|
Als jouw geweten het niet toestaat dat je tegen je ouders "liegt" dan kun je het misschien beter vertellen. Bedenk je in elk geval ook of je ouders er wijzer van worden, wanneer het voor je ouders iets is dat ze liever niet hadden willen weten en het hun "dag vergalt" dan is het misschien beter om dan maar even met je vervelende schuldgevoel te blijven lopen.
Kortom: volg je gevoel, als je het niet trekt om dit achter te houden; gewoon zeggen. Overigens vind ik wel dat je je ouders duidelijk mag maken dat ze je niet mogen slaan. Ik ken het fenomeen en ik kan je eigenlijk alleen maar slecht advies geven omdat ik het op een bepaalde manier aangepakt heb. Als je er met iemand over wilt praten zou je een vertrouwenspersoon op school kunnen inlichten, deze mensen zijn belast met een geheimhoudingsplicht dus je - eventuele - geheim is daar sowieso veilig. Met iemand erover praten is eigenlijk altijd wel helpend, ook omdat je dan na kunt denken over eventuele oplossingen en je het niet in je eentje hoeft te dragen ![]() Succes ermee! ![]()
|
![]() |
Sowieso NIET vertellen. En als ik jou was zou ik proberen te roken als je zeker weet dat ze het niet zullen merken. Denk dus aan school, vlakbij huis, in de stad, etc. Het kan in je kleding gaan zitten, en je kleding er naar ruiken. (mijn ouders ruiken het soms gewoon aan me) Zorg er dus voor dat er voldoende tijd tussen je sigaret is en thuis bij je ouders zijn.
Leg je sigaretten niet thuis, in je kluisje op school of dergelijke, of bij een vriend. Een vriendin van me rookt al sinds haar 12e. Ze woont nu een korte tijd op haarzelf, en ze heeft het altijd kunnen verbergen. Hoe? Gewoon van te voren plannen en weten dat je ouders er niet achter komen. Oh, en voor zover ik weet is het gewoon toegestaan als moslim te roken. De waterpijp komt namelijk uit het Midden-oosten/India, als traditie, gezellig tijdsverdrijf en voor religieuze doeleinden. Laatst gewijzigd op 08-02-2011 om 21:05. |
![]() |
|
ik snap wat je meemaakt. Heb een vriendin die dit probleem ook had.(en bij meisjes is het al lastiger)
Maar ik zou het niet vertellen als je het wel wilt doen moet je het doen. Dan zou ik zeggen dat je in de verleiding bent gekomen omdat zij(je ouders) ook roken en je het ook geprobeerd hebt en lekker vond(kan me niet voorstellen) En dat als zij niet stoppen jij ook niet stopt.
|
Als je je zo schuldig voelt dat je overweegt het op te biechten, lijkt het me verstandiger (ook al is het een cliche) om te stoppen nu je nog niet zwaar verslaafd bent. Roken zal heus wel stoer zijn (hoewel dat tegenwoordig toch al afzwakt) maar je wordt nu waarschijnlijk beinvloed door je omgeving (je ouders roken zeg je-wat ook best slecht is maargoed-, misschien roken je vrienden ook plus je bent pas 13) en daardoor wordt je 'eigen' keuze om te gaan roken wellicht ook beinvloedt. Roken kan je altijd nog doen, je kan er altijd nog aan beginnen, tijd zat. Stoppen echter is niet zo makkelijk, zeker niet als je straks 30 bent en je al 17 jaar rookt (bijvoorbeeld). ik zou wachten met beginnen tot je zeker weet dat het iets is dat jij echt wilt, en niet alleen om te proberen of om er bij te horen en dat het dus echt echt echt volledig je eigen keus is. Op de lange termijn kan je best spijt krijgen als je nu al steevast gaat roken. En daarbij; volgens mij voelt het op dit moment al 'minder lekker' voor je om te roken, omdat het er voor zorgt dat je moet liegen tegen je ouders.
Denk er nog ns over na ![]()
|
Omdat er een (op zichzelf interessante) behoorlijke offtopic discussie was ontstaan heb ik deze even afgesplitst. Hij is terug te vinden in dit topic. Gelieve daar verder te gaan zodat dit topic gebruikt kan worden daar waar het voor is, namelijk de ts helpen.
![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Anouk en Danny #2 Little Phoebe | 264 | 23-07-2006 14:40 | |
Verhalen & Gedichten |
-Verhaal- Redhair | 430 | 21-09-2005 13:54 | |
Verhalen & Gedichten |
Een treinbrief ( beetje lang weer ) Verwijderd | 14 | 15-09-2004 14:45 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Dit gedicht!!!!!!!! is verplicht!!!!!!!!! duidelijkheid over de islam!!! IGRA | 1 | 15-01-2004 16:53 | |
Verhalen & Gedichten |
Mijn zusje Nadia. Jolt_temp | 4 | 11-01-2004 11:26 | |
De Kantine |
[gouwe ouwe] wat staat er onder je ctrl+V ??? damaetas | 582 | 27-01-2003 18:11 |