Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-12-2010, 13:22
x0xmyselfx0x
x0xmyselfx0x is offline
Heee'
Ik zit nu in de derde klas en het lijkt me leuk om apothekersassistente worden maar welke vakken ben ik allemaal nodig?
kan je wiskunde er dan afgooien ik ben daar nogal slecht in xD
en ben je scheikunde nodig ??
xxxxx<3'-
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-12-2010, 14:38
Em.
Em. is offline
Niet dat ik het zeker weet, maar als je de apotheekkant op wilt (en dus met medicijnen en dergelijke) dan lijkt scheikunde me ongeveer het belangrijkste vak. Verder zou ik gokken op biologie en het zou me allerminst verbazen als je ook hierbij weer wiskunde nodig hebt. Het klinkt tenminste enigszins bèta. En dan is natuurkunde vast mooi om het af te maken.

Ik kan wel even googlen hoor, zo te zien is het een MBO opleiding?

Citaat:
Opstapcursus

Heb je onvoldoende vooropleiding om te worden toegelaten tot de opleiding, dan kun je de opleiding inclusief opstapcursus volgen. Deze duurt vier maanden langer en gaat in op onderwerpen als Biologie, Natuurkunde en Scheikunde. Ieder vak wordt afgesloten met een meerkeuzetoets. Bij een voldoende resultaat word je automatisch toegelaten tot de opleiding Apothekersassiste
Aldus deze site

Oh, zo te zien zijn biologie, natuur- en scheikunde belangrijk. Wiskunde staat niet vermeld, maar het líjkt me geen overbodige luxe om met zo'n pakket/zo'n opleiding, toch een beetje wiskunde gehad te hebben. Eigenlijk. Maar misschien weet iemand anders het beter/moet je nog even verder zoeken naar duidelijke eisen.

Of wacht, nog één quote, die is misschien iets duidelijker.

Citaat:
Vakkenpakket of sector
Als je nu op het VMBO zit, kun je met elke van de vier sectoren Techniek, Zorg & Welzijn, Economie en Landbouw worden toegelaten. Je hebt dan één van de volgende leerwegen nodig: de theoretische, de gemengde of de kaderberoepsgerichte leerweg.

Heb je een VBO-diploma? Dan is het wenselijk dat je ten minste drie vakken op C-niveau (waaronder Nederlands en één of meer exacte vakken) en de overige vakken op B-niveau hebt behaald.

Als je een MAVO-diploma hebt, zijn natuurkunde, scheikunde, wiskunde of biologie in je vakkenpakket gewenst.
Bron

maar verder is er ook nog wel genoeg te vinden.

En als bèta (dus met vakken als wiskunde, natuurkunde, biologie) je niet zo ligt, is het dan niet handig om toch een ander beroep/opleiding te kiezen?
Met citaat reageren
Oud 03-12-2010, 21:20
Scholier
Scholier is offline
Nog voordat ik de tekst(en) van Em. doorlas zat ik te denken aan de volgende vakken:
  • scheikunde
  • biologie
  • wiskunde
  • natuurkunde
En daarvan lijkt scheikunde me verreweg de belangrijkste.

Laatst gewijzigd op 01-01-2011 om 20:00.
Met citaat reageren
Oud 01-01-2011, 18:54
_Sytzz_
_Sytzz_ is offline
Mijn moeder is apothekersass. en heeft wel de vakken sk,bio,wis en na gedaan. Natuurkunde is niet erg belangrijk volgens haar en wiskunde ook in mindere mate. Je zou ook naar de HAVO kunnen en dan kun je de hbo-opleiding farmaceutisch consulent volgen( doen mijn moeder nu ook maar dan in deeltijd) dat is zeg maar tussen apotheker en apothekersass. in. Als je echt wilt weten wat je nu precies nodig hebt, kijk dat op websites van scholen og vraag je decaan
Met citaat reageren
Oud 01-01-2011, 20:00
Scholier
Scholier is offline
Citaat:
Mijn moeder is apothekersass. en heeft wel de vakken sk,bio,wis en na gedaan. Natuurkunde is niet erg belangrijk volgens haar en wiskunde ook in mindere mate. Je zou ook naar de HAVO kunnen en dan kun je de hbo-opleiding farmaceutisch consulent volgen( doen mijn moeder nu ook maar dan in deeltijd) dat is zeg maar tussen apotheker en apothekersass. in. Als je echt wilt weten wat je nu precies nodig hebt, kijk dat op websites van scholen og vraag je decaan
Scheikunde lijkt mij de allerbelangrijkste, dan biologie/natuurkunde/wiskunde.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten