Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-12-2010, 18:51
ladygagafan1
ladygagafan1 is offline
Dit gedicht was een mislukking van de eeuw, weg ermee!

Laatst gewijzigd op 01-01-2011 om 13:04. Reden: Verschrikkelijk slecht!
Advertentie
Oud 31-12-2010, 21:55
Verwijderd
Jup, heel slecht.
Oud 01-01-2011, 11:52
Aletta Jacobs
Aletta Jacobs is offline
Citaat:

Oh wat slecht....
Citaat:
Jup, heel slecht.
:')
Oud 01-01-2011, 13:04
ladygagafan1
ladygagafan1 is offline
Goed mislukking van de eeuw, weg ermee!
Oud 01-01-2011, 13:10
Bright Blue
Bright Blue is offline
Nou nou, ik vond hem niet eens zo slecht. Minder goede gedichten verdienen toch ook wel commentaar? Daar leer je alleen maar van lijkt me!
Oud 01-01-2011, 13:21
Aletta Jacobs
Aletta Jacobs is offline
Citaat:
Nou nou, ik vond hem niet eens zo slecht. Minder goede gedichten verdienen toch ook wel commentaar? Daar leer je alleen maar van lijkt me!
Klopt, het helpt alleen niet om zelf aan te geven hoe slecht je het vindt. Wanneer je hier iets wilt posten dan wil je opbouwende kritieken ontvangen, ongeacht of je het gedicht nu zelf slecht of goed vindt; je stelt je open voor de mening van anderen. Door een statement te maken waarin je eigenlijk al invult wat je ervan vindt, ongeacht de meningen van anderen; beperk je jezelf in het openstellen voor juist die meningen waar je iets aan kunt hebben.
Met andere woorden: het doet er niet echt toe of je gedicht nu écht slecht of écht goed is, het gaat om de nuances!
Oud 01-01-2011, 13:25
Bright Blue
Bright Blue is offline
Citaat:
Klopt, het helpt alleen niet om zelf aan te geven hoe slecht je het vindt. Wanneer je hier iets wilt posten dan wil je opbouwende kritieken ontvangen, ongeacht of je het gedicht nu zelf slecht of goed vindt; je stelt je open voor de mening van anderen. Door een statement te maken waarin je eigenlijk al invult wat je ervan vindt, ongeacht de meningen van anderen; beperk je jezelf in het openstellen voor juist die meningen waar je iets aan kunt hebben.
Met andere woorden: het doet er niet echt toe of je gedicht nu écht slecht of écht goed is, het gaat om de nuances!
Ik denk niet dat je dat verschil zo groot moet maken. Er zaten namelijk echt wel goede stukjes in. Overigens denk ik dat je gelijk hebt. Maar als hij zo slecht was dat ze hem niet wou posten, zou ze hem niet gepost hebben. Dat heeft ze wel gedaan, met als aantekening dat ze hem slecht vond. Vervolgens wordt er gezegd dat iemand het met haar eens is, en verwijderd ze hem. En dat vind ik jammer.
Oud 01-01-2011, 13:29
Em.
Em. is offline
Citaat:
Inderdaad. Ik had er heus wel op willen reageren. Like, toen ik elf was schreef ik iets als:

Niet de sterren of de maan,
Niet het komen of het gaan,
Niet je ogen of je mond,
Niet de hemel of de grond,

Maar de woorden en ’t gevoel
Maar geluk en ons doel,
Maar het lachen en de traan,
Laat onze liefde echt bestaan.

Ik bedoel maar.

En dat is ook goedgekomen. Nou ja, in zekere zin toch wel. En eigenlijk vind ik het gewoon niet leuk als mensen hun gedichten weghalen omdat ze ze lelijk vinden of bij voorbaat al zeggen dat het lelijk is. (Tenzij het echt duizend meter onder hun eigen kunnen en expres verpest is, dan mag het misschien wel.) En ik vind dat ^ gedicht ook duisentveel slecht en zo, maar waarschijnlijk was het voor mijn toen-zijn best goed.

Oh, en als we je opbouwende kritiek geven, dan leer je er toch alleen maar van? (:
Oud 01-01-2011, 13:34
Aletta Jacobs
Aletta Jacobs is offline
Juist en juist! Jullie hebben volkomen gelijk. De kunst is alleen wel om de kritieken, negen van de tien keer toch goed bedoelt, niet al te persoonlijk op te vatten en juist mee te nemen, zoals Em. mooi aangeeft.

Aan Ladygagafan1: probeer maar eens iets uit en wees niet bang, zoals met zoveel dingen zul je eerst een leerproces moeten doormaken voor je geniale woorden uit je pen laat vloeien! Dat kan niet van de één op de andere dag "ineens" gebeuren!

offtopic: [arrogantie] oké oké, geniale mensen lukt dat dan weer wel [/arrogantie]
Oud 01-01-2011, 17:48
Dingaantouwtje
Dingaantouwtje is offline
Aangezien er geen gedicht meer in dit topic staat, sluit ik 'm. Als onze gagafan alsnog commentaar op haar gedicht wil, dan kan ze mij een privébericht sturen met de vraag of hij weer open mag. Een geweldig 2011 allemaal, en de groetjes aan al jullie huisdieren.

Regels voor berichten