Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-01-2011, 20:40
Em.
Em. is offline
vrouwe van Afghanistan

sluier je weg van
deze wereld

we dragen duizend namen
mee naar de ondergang
de smaak van aarde
het zand, de stille lucht doorspekt
van bloed en tranen

de mannen zullen sterven
de vrouwen slechts vergaan
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-01-2011, 15:57
Verwijderd
Ik denk dat je beter kan. Het einde vind ik mooi en het begin ook wel aardig, maar het middenstuk is iets te... ja, het ligt er allemaal iets te dik bovenop en ik vind het niet zo lekker lopen, zonder dat ik precies kan zeggen waar het hem in zit.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2011, 15:58
Bright Blue
Bright Blue is offline
Ik ben het niet helemaal met etmakas eens. Ik vind dit een heel mooi gedicht. Vooral de laatste regels raken me echt.
Oud 18-01-2011, 20:12
Em.
Em. is offline
Citaat:
Ik denk dat je beter kan. Het einde vind ik mooi en het begin ook wel aardig, maar het middenstuk is iets te... ja, het ligt er allemaal iets te dik bovenop en ik vind het niet zo lekker lopen, zonder dat ik precies kan zeggen waar het hem in zit.
Het middenstuk is ook op een ander tijdstip/met een andere eerste gedachte geschreven. Toen was dat het enige stuk dat ik leuk vond, eigenlijk.

Hoewel ik op zich ook wel kan zien hoe je het in dit gedicht teveel vind, misschien zou ik er iets tussen moeten stoppen? Het meer moeten verdelen, net als met dikke verf die je uitsmeerd wat een vreemde vergelijking

Oh, vraagje, het 'mee' van de vierde regel was eerst 'meer'. Op een bepaalde manier vind ik dat prettiger klinken, maar ik weet niet of het de boodschap ook ondersteunt, wat denken jullie?

En dank je wel, BB! En jij natuurlijk ook, Kat.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2011, 11:57
Verwijderd
Ik vind 'meer' ook fijner klinken, ja, maar dat komt denk ik omdat het een want rondere klank is. 'Mee' is nogal hard. Alleen slaat het nergens op om 'meer' te zeggen in plaats van 'mee'.

Ik denk dat het zou helpen als je het meer uitsmeerde ja! En die dikke-verfvergelijking was heel goed hoor, ik snapte meteen wat je bedoelde, aangenomen dat ik het nu goed snap.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2011, 20:20
Ratatouille
Ratatouille is offline
Het is dikke verf die je uitsmeert, met een t.
Overigens ben ik het eens met BB en Etmakas en het laatste stukje vind ik echt heel fijn (:
Met citaat reageren
Oud 22-01-2011, 15:05
ZitriN
ZitriN is offline
Ik ben het met Etmakas eens, het is niet dat dit gedicht niet goed is, maar je kán beter. Ik vind je echt heel erg goed en in dit gedicht komt dat niet helemaal naar voren.
Verder denk ik ook dat het goed is het gedicht langer te maken, wat er nu staat, staat er heel mooi, maar ik mis een beetje de verdieping, het echte gevoel. De eerste zin vond ik erg mooi, vanuit daar was ik meer de "je zit wel in de wereld, maar je mag niet meedoen" kant op gegaan.
Oud 22-01-2011, 16:33
Em.
Em. is offline
Danke schön, dan ga ik nog even kijken of ik er wat mee kan! Want dat klinkt inderdaad als een goed idee (moet ik het alléén nog even verwoorden ) en ik wilde ook ongeveer zoiets als 'je mag niet meedoen' en 'je bent niet belangrijk'. Ik zal 'm ergens op een niet-bestaand lijstje schrijven (onder het serviesgedicht dat in het geheel nog niet bestaat ).
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten