Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-01-2011, 22:57
rakker126
rakker126 is offline
Voor mijn GS PTA krijg ik zeker de vraag hoe zag Europa er rond 1900 uit, maar wat is het antwoord
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-01-2011, 09:45
Verwijderd
misschien kun je kijken in je lesboek daar zal het wel instaan, of anders op de website van je methode.
Of gewoon google ofzo.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2011, 16:37
rakker126
rakker126 is offline
nee, dat is het idee van de vraag hij wil ons laten nadeneken, het is ook wat abstract
Met citaat reageren
Oud 09-01-2011, 16:43
Em.
Em. is offline
Nou, denk dan ook na! Je faalt wel dubbel als je de vraag al wist, en 'm dan nog niet kan beantwoorden. Eigenlijk. Maar ik heb geen geschiedenis en geen zin om jouw proefwerk te maken (want ik houd niet van praktijken waarin mensen de vragen al kennen, dat vind ik oneerlijk) dus veel plezier ermee. En mocht je er niet uitkomen, dan had je dat normaal - op je proefwerk enzo - ook niet geweten.

En verder: kijk eens in je boek + denk er overna. En desnoods google je het.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2011, 21:50
rakker126
rakker126 is offline
De leraar heeft de vraag zelf voorgezecht van het PTA, dus het is legaal. Zelf zou ik het hebben over de verschillende opkomende ideologieën, de overgang van een agrarische samenleving naar een industriële en het zware nationalisme plus allianties die uiteindelijk de wereldoorlogen ten gevolge hadden.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2011, 17:31
F.
F. is offline
Het industrialisme kwam niet op rond 1900 xD
Dat was eigenlijk ruim 100 jaar eerder

Wat er wel was rond 1900 was de roep naar meer democratie, wat uiteindelijk resulteerde in hervormingen en zelfs algemeen kiesrecht. En inderdaad ook het nationalisme wat je noemt, met WOI
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten