Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-01-2011, 17:54
Nyuuu
Nyuuu is offline
Ik ken sinds een tijdje een jongen uit India, en heb hier nu een relatie mee.
Hij is eigenlijk in 1986 geboren, en is dus 24 jaar oud. Echter, toen hij nog heel erg jong was, werd er door zijn familie gesjoemeld met zijn geboortepapieren (om zo eerder op een bepaalde school te komen), en heeft hij sindsdien geleefd als iemand die drie jaar ouder is.

Omdat hij niet beter weet, zou je dus goed kunnen zeggen dat hij eigenlijk 27 is. Hij woont nog niet lang in Nederland, en buiten de verschillen in leeftijd komen er ook andere dingen, zoals culturele verschillen, bij kijken.
Ik moet zeggen dat ik juist wel weer erg geinteresseerd ben in andere culturen, en door zijn levenservaringen geeft hij me vaak wijze adviezen. Dit is een van de redenen waarom ik voor hem viel, haha. Voor mij is het leeftijdsverschil ook totaal geen probleem...

Anyway, ik vroeg me af of iemand hier misschien ervaring mee heeft. Ik weet namelijk niet hoe ik zoiets aan mijn ouders moet vertellen, vooral omdat hij zoveel ouder is dan ik ben. (Ik ben 17 trouwens).
Alvast bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-01-2011, 18:56
Atelier Madame
Atelier Madame is offline
Hoe je het ook vertelt, het is en blijft een jongen die toch een flink aantal jaren ouder is dan jou. Ik zou gewoon eerlijk het verhaal vertellen over het verschil van 24-27, en voor de rest wel eventjes voorzichtig, je bent namelijk nog minderjarig.
Oud 10-01-2011, 19:38
Verwijderd
Hem je hem überhaupt weleens ontmoet?
Met citaat reageren
Oud 10-01-2011, 20:08
Nyuuu
Nyuuu is offline
Citaat:
Hem je hem überhaupt weleens ontmoet?
Hoezo zou ik hem niet hebben ontmoet? Hij komt uit India, woont gewoon in Nederland (alleen nog niet zo lang), 50 kilometer verderop. ^^"
Met citaat reageren
Oud 10-01-2011, 20:26
AzN
AzN is offline
Als je 't nu vertelt, denk ik dat je ouders er niet blij mee zullen zijn. Als je 't over 'n aantal maanden (?) vertelt, zouden ze er waarschijnlijk 'n minder groot punt van maken. Met andere woorden, dat leeftijdsverschil wordt minder belangrijker naarmate ze die jongen beter hebben leren kennen . Denk ik.

Natuurlijk moeten ze altijd even wennen aan 't idee. M'n broer was ook 27 en z'n vriendin 17 toen ze iets met elkaar kregen en in 't begin was dat de topic van de dag, maar nu is 't prima zo .
Oud 10-01-2011, 21:05
Nyuuu
Nyuuu is offline
Citaat:
Als je 't nu vertelt, denk ik dat je ouders er niet blij mee zullen zijn. Als je 't over 'n aantal maanden (?) vertelt, zouden ze er waarschijnlijk 'n minder groot punt van maken. Met andere woorden, dat leeftijdsverschil wordt minder belangrijker naarmate ze die jongen beter hebben leren kennen . Denk ik.

Natuurlijk moeten ze altijd even wennen aan 't idee. M'n broer was ook 27 en z'n vriendin 17 toen ze iets met elkaar kregen en in 't begin was dat de topic van de dag, maar nu is 't prima zo .
Ja, ik was sowieso van plan er nog even mee te wachten.. maar het moet er toch ooit van komen, dus dan ben ik alvast voorbereid. LOL.
Bedankt voor je reactie, ik denk inderdaad dat het allemaal best mee zal vallen uiteindelijk. Maar toch.. hahaa ^^"
Met citaat reageren
Oud 10-01-2011, 21:06
Verwijderd
Citaat:
Hoezo zou ik hem niet hebben ontmoet? Hij komt uit India, woont gewoon in Nederland (alleen nog niet zo lang), 50 kilometer verderop. ^^"
Dan had ik het verkeerd begrepen!

Maar zolang het een toffe peer is zie ik geen problemen. Als je het dan een keer rustig aan je ouders uitlegt zullen ze het lijkt me ook wel accepteren.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2011, 11:15
Verwijderd
Mijn vriendje is ruim tien jaar ouder, en ik weet nog dat ik vertelde dat ik iets met hem had en hem helemaal ging verdedigen en boos ging doen en 'ik weet dattie tien jaar ouder is en dat dat veel is en dattie zo ver weg woont maar ik vind hem echt heel erg leuk en word niet boos en geef hem een kans en hij steunt me echt heel erg goed en we zien elkaar niet vaak maar het zit echt heel erg goed' en alles heel hysterisch ging uitleggen. Mijn moeder keek me aan en zei 'Meisje, waar maak je je druk om, ik heb nog helemaal niks gezegd. Als hij jou gelukkig maakt, maakt het toch niet uit hoe oud hij is?'
Nu scheelt het dat ze hem wel al van gezicht kenden, hij is een goede vriend van (de acht jaar oudere) vriend van mijn zus. En mijn zusje heeft ook een relatie met iemand die zes jaar ouder is.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2011, 11:21
Verwijderd
Ik vind het wel een beetje een vaag verhaal, hoe kun je nou gaan leven als iemand die drie jaar ouder is wanneer je nog 'heel erg jong' bent? Een kind van vier kan echt niet doorgaan voor een kind van zeven ofzo
Met citaat reageren
Oud 11-01-2011, 15:51
Mahonie
Mahonie is offline
Citaat:
Ik vind het wel een beetje een vaag verhaal, hoe kun je nou gaan leven als iemand die drie jaar ouder is wanneer je nog 'heel erg jong' bent? Een kind van vier kan echt niet doorgaan voor een kind van zeven ofzo
Idem, vooral ook door de zin "Omdat hij niet beter weet, zou je dus goed kunnen zeggen dat hij eigenlijk 27 is. " eh?

Citaat:
door zijn levenservaringen geeft hij me vaak wijze adviezen. Dit is een van de redenen waarom ik voor hem viel, haha. Voor mij is het leeftijdsverschil ook totaal geen probleem...
Je kunt tegen je ouders zeggen dat je een vriend hebt gemaakt en wat voor wijze dingen hij je allemaal zegt, dan zullen ze hem vast ook wel gaan mogen. Van relatie hoef je nog niet meteen te spreken toch.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2011, 16:12
Neko*
Neko* is offline
Om je nog maar wat moed in te spreken:
Mijn Lief en ik schelen ook 9 jaar. Ik was 19 toen we wat kregen en hij 28. Toen ik mijn familie hem voor het eerst zag zei mijn moeder gelijk "hij maakt je blij, he?" en mijn opa's reactie was (vrij typisch) "kijk, een volwassen kerel die voor je kan zorgen, zo zie ik dat graag". Ik was nogal verbaasd want ik had, net als Secret Agent, verwacht dat ze wel over het verschil in leeftijd zouden vallen. Maar dat viel dus reuze mee.
Reageren

Regels voor berichten