hey!
Ik ben Laurie en zit in mijn 1ste bach Geologie aan UGent. Morgen heb ik examen chemie (hopeloos geval) en ik zit nu aan H3 van de 13... reden? concentratieproblemen... ik kan me ONMOGELIJK concentreren... Of toch niet langer dan een halfuur... En het zijn meestal mijn eigen gedachten die me dan wegdrijven van de wonderbare schoonheid der scheikunde (jak) ... Ik studeer liefst met beetje muziek op de achtergrond, maar mijn ouders zijn zo concervatief: géén muziek, altijd aan je bureau, ed... dat ik dat dus niet doe... Want als ik dan buis (wat ik ongetwijfelt ga doen) dan gaat het zeker helemaal mijn eigen schuld zijn.
Het probleem vormt zich nu pas omdat ik in het middelbaar niet zo'n nood had aan echt studeren... Ik heb zowel een fotografisch als schriftelijk geheugen (al lijkt dat nu vervlogen te zijn) Ik studeerde Latijn-Wiskunde, geen luie richting dus... maar toch, met een uurtje werken na school, niet eens alledagen kwam ik er toch met 70% vanaf... Daaruit leid ik af (zonder arrogant over te komen :/ ) dat ik de brains wel heb...
Ik heb gemerkt dat er hier veel middelbare studenten zijn met zo'n problemen... Nu ja, ik hoop dat iemand mij enigszins op weg kan helpen? :/
mvg,
Laurie
|