Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-01-2011, 18:31
jjorann
jjorann is offline
hoi iedereen

ik ken een meisje en die is de laatste tijd heel erg depriesief ze heeft me verteld, dat ze zichzelf snijd. haar ouders weten van niks. het was bijna over en heb haar heel erg geholpen. maar kort geleden kreeg ze ruzie met haar beste vriendin en al haar vriendinnen hebben nu ruzie met haar... ik denk nu dat ze zichzelf weer snijd..
maar ik weet niet wat ik moet doen. ze weet het niet maar ik vind haar leuk
maar ik wil haar niet kwijt raken als ze zelfmoord pleegt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-01-2011, 07:25
Verwijderd
Ik weet niet of ze het wil en kan, maar misschien moet je proberen te praten met haar?
Met citaat reageren
Oud 31-01-2011, 07:32
Verwijderd
Ik zou ook eens een keer gaan praten met haar.
En als je je echt zorgen maakt kun je daar ook met een vertrouwenspersoon op school over praten
Zij kan dat meisje dan misschien een keer uit de klas halen om mee te praten. Daarbij hoeft niet verteld te worden dat jij hebt gemeld dat je je zorgen maakt.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2011, 19:01
Verwijderd
praat idd met haar, of geef haar in ieder geval het gevoel dat ze alles tegen je kan zeggen, dan heb jij 3 vliegen in 1 klap, dat meisje voelt zich niet meer rot, jij leert dat meisje beter kennen en andersom, en dat meisje gaat geen gekke dingen meer doen en je bouwt mss een vriendschap met haar op.
en zeg ook vooral dat het je niets uit maakt waar en waneer je praat.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2011, 10:09
jjorann
jjorann is offline
zeweet allang dat ze alles kan zeggen.. dat doet ze ook wel.:$

maar ik ging tegen haar praten net na laatste bel. En vroeg zo en ze werd echt heel erg kwaad en toen probeerde ik naar haar arm te kijken en dat zag ze en ze werd nog kwader en liep toen weg:$:$
en nu wil ze me niet meer zien
Met citaat reageren
Oud 02-02-2011, 11:50
Verwijderd
Ik denk dat je juist niet naar haar arm moet kijken. Het is misschien heel lief en bezorgd bedoelt van je maar waarschijnlijk vindt ze dat niet fijn omdat ze het ongemakkelijk vindt. Als jij naar haar arm gaat kijken om te kijken of zij nog gesneden hebt dan kan ik begrijpen dat dat niet fijn voelt.

En als zij niet wil praten dan is er weinig aan te doen denk ik. Dat moet je dan misschien maar gewoon accepteren. Je moet in ieder geval niet aandringen dat ze moét praten, want dan wordt ze boos.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2011, 16:53
naam ingebruik
naam ingebruik is offline
Het allerbeste is te zorgen dat dat meisje proffesionele hulp krijgt, hoe goed jij je best ook doet. En dat zal ze ook echt waarderen. Dit is bijna onmogelijk op telossen voor jou en je vriendin zonder verdere hulp.

Dus probeer idd te beginnen met een vertrouwens persoon, en haar ouders zullen dit uiteindelijk ook moeten weten.

En waarschijnlijk reageren die heel anders dan zij zal verwachten.

Dus ga samen naar een vertrouwings persoon en snel. Wil ze echt niet, dan maak jij een afspraak met de vertrouwings persoon om te horen wat die er van te zeggen heeft.

Word ze boos op je, en dit klinkt heel hard maar jammer dan. Dan heb jij gedaan wat je moest en kon doen.

heel veel sterkte in iedergeval
Oud 03-02-2011, 21:02
Verwijderd
Nu durf ik wel heel onbeschoft te constateren (en val me hier niet op aan want dit is vrij objectief) dat 'depressiviteit' een enorme trend lijkt te worden.

Het is alsof het volk, en met name de jeugd (15-20) hier veel last van heeft. Ik heb mezelf er ook op betrapt dat ik in mijn armen gesneden heb en durf hierbij ook te bevestigen dat het nergens voor nodig was. Verder constateerde ik dat in mijn omgeving een hele hoop mensen zijn die zichzelf snijden en ik lijk altijd de uitgerekende persoon om alles tegen te vertellen. Naar wat ik uit de verhalen op kan maken gaat het hier altijd om problemen die of zelf veroorzaakt zijn, of met betrekking tot een meisje/jongen, of gewoon ronduit aandachttrekkerij (vaak valt dat op aan een totaal gebrek aan motivatie van het zogenoemde probleem).

De liefdesproblemen zijn hiervan toch wel de hardnekkigste en toch de meest pijnlijke lijkt het. (vaak wordt er over zelfmoordneigingen gepraat). Maar naar mijn observatie gaan houden deze problemen vanzelf op. Ik kan alleen meegeven dat er altijd iemand voor je is die meer om je geeft. Er komt altijd wel een leuker iemand op je pad. Je moet gewoon het geduld opbrengen.

Ik zal later nog over de andere onderwerpen praten, maar ik ben momenteel zo ziek dat ik beter ga slapen

btw Dit is slechts mijn visie erop hoor. Je hoeft hier niks van in acht te nemen, het viel me gewoon op.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2011, 11:52
naam ingebruik
naam ingebruik is offline
dat maakt het nog niet minder vervelend als iemand dat zo ervaard is het een probleem al is het een versteend stukje brood waar iemand zich zo over voelt om maar iets heel stoms te noemen.

ts:

kun je iets met de posts tot zo ver?
Reageren

Regels voor berichten