Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-01-2011, 16:46
Krekkie
Krekkie is offline
Hallo, ik heb nou al een paar keer meegemaakt dat er ene lullige opmerking wordt gemaakt, door m'n eigen vrienden nog wel. Ik geef even een voorbeeld: Ik krijg een bal tegen mijn hoofd aan tijdens Gym en een vriend van me, zegt verdient! en gaat lachen. Terwijl ik al geirriteerd werd door die bal tegen mijn hoofd en dan ook nog eens een vriend die zegt lekker voor je, of verdient. Ik kan me dan gewoon niet rustig houden en ik zeg gelijk iets tegen die gene. Van: ''joh, lekkere vriend ben jij''. en later wil ik hem gewoon eens flink op de hakken trappen of dergelijke, zo geirriteerd dat ik dan wordt. Ik voel me daarna gelijk al chagerijnig, omdat ik helemaal niet zo wil reageren.. Hoe kan ik voorkomen dat ik ingevolgd zo weer reageer?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-01-2011, 19:40
Eend
Eend is offline
Pff, wilde je echt zeggen dat je niet tegen sarcasme kan?
Oud 15-01-2011, 12:24
Nona
Nona is offline
Ik weet niet hoe oud je bent, maar het klinkt een beetje of je tussen de 14 en 17 bent. Dan willen jongens nog wel eens lullig doen tegen hun eigen vrienden, gewoon om cool te lijken, zonder daar daadwerkelijk iets mee uit te willen lokken.
Wat jij kunt doen is een opmerking terug plaatsen die voor je vriend minstens zo dichtbij komt, en het dan van je afschudden. Jouw opmerking is slimmer en je vriend staat eigenlijk een beetje voor schut, zo laat je duidelijk merken dat je niet over je heen laat lopen. Maar je hoeft verder niets te doen, want zo sta je ook wel weer quitte, en je voorkomt problemen voor jezelf of een ander.

Mocht hij bijvoorbeeld een bal tegen je hoofd schoppen (per ongeluk) en dan zeggen dat je het verdient, zou je iets kunnen zeggen als: "Ja, doe maar of je het zo bedoeld had. Doet mijn hond ook altijd als hij van de bank pleurt." Vergeleken worden met een hond is niet ideaal, zo kun je hem makkelijk even op zijn plek zetten.
Oud 15-01-2011, 15:28
Verwijderd
@Nona,
Das idd een goeie,
als ze tegen mij zoiets zeggen zeg ik meestal ook zoiets van.
achja als we een lelijkheidswedstrijd houden win jij alsnog of ik nou een blauwe bult op mn hoofd heb of niet
of zeg zoiets als: ach zie hem eens hij kan tenminste goed mikken met voetbal, kun je van jou niet zeggen!
Met citaat reageren
Oud 16-01-2011, 07:44
Volk
Volk is offline
Pfff... Dat jij je dag laat verpesten door zo iets onbenulligs. De volgende keer dat zoiets gebeurt kun je bedenken dat het helemaal geen zin heeft om daar chagrijnig van te worden, daar heb je alleen jezelf mee en je toont je er een slechtere vriend mee dan degene die iets riep. En ergens heeft je vriend wel gelijk hoor, als jij een beetje kon vangen of ontwijken had die bal je niet geraakt. Neem jezelf toch niet serieus.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2011, 11:53
Breakdown
Breakdown is offline
Ik zeg altijd als een maat van me een sarcastische opmerking maakt gelijk dat hij zen bek moet houden op een grappige manier dan..
Ik ben niet snel geirriteerd dat zal je ook niet zo snel lukken tenzij ik mensen om me heen heb die al om de meest doelloze woorden kunnen lachen die mensen irriteren me wel.

maar gewoon als hij zoiets zegt gewoon HOUD JE BEK! zeggen en dan gewoon altijd blijven lachen xD
Met citaat reageren
Oud 24-01-2011, 13:42
something..
something.. is offline
ik zeg zoiets heel vaak en men maten doen zoiets ok altijd terug.
ik heb er eigenlijk nooit iets van
de ene dag zegt je vriend zoiets tegen jouw de andere dag zeg jij wat tegen hem.
als we allemaal zo'n kort lontje hebben komt de maatschappy nergens
ga als je echt niet kunt bedenken dat het een grpje is even naar de wc en gooi je kop onder de kraan. dat werkt echt.

ik ben niet gauw boos (al zeg ik het zelf) maar als ik een beetje kwaad of chagereinig ben dan helpt zo'n koude kraan echtwel.
anders even zeggen dat je zo'n opmerking niet leuk vind ofsow kan ook.
natuurlijk kan je ook even sarcastisch terug doen. zoals Nona al zegt
Reageren

Regels voor berichten