Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-02-2011, 15:54
Sofiieee
Sofiieee is offline
Wanneer weet je dat 'iemand leuk vinden' overgaat in 'verliefd zijn'?
Wat is precies iemand leuk vinden?
Wat is precies verliefdheid? Wat zijn de kenmerken?
En wat is nou het grote verschil tussen iemand leuk vinden/iemand meer dan leuk vinden/verliefd zijn?
Merk je het als je verliefd wordt of is dat gewoon een besef en dan weet je dat zo is?
Ik heb deze vraag/vragen al aan iedereen uit mijn omgeving gesteld, maar niemand gaf een antwoord waar ik echt iets mee kan. Toch ben ik echt heel erg benieuwd hiernaar!
Aangezien ik nu een heel leukliefknap vriendje heb en vrijwel zeker weet dat ik verliefd ben op hem vraag ik het me meer af dan ooit.
alvast bedankt !
xxx
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-02-2011, 16:01
Edelweiss
Edelweiss is offline
als je iemand "leuk"vind dan heb je gewoon intresse, er is wel aantrekkingskracht, maar niet heel sterk als je "verliefd" bent dan gaat die intresse over in de hele tijd aan die persoon denken en dan is de aantrekkingskracht ook veel groter. En het is gewoon een besef als je weet dat het zo is, dat kan je alleen zelf bedenken.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2011, 16:04
Sofiieee
Sofiieee is offline
dus verliefdheid is eigenlijk gewoon een besef van meer dan leuk vinden?
toen ik er namelijk achter kwam was dat echt een soort -positieve- *BAM*, als je snapt wat ik bedoel
maar is de grens tussen leuk en verliefd dan echt merkbaar of is er geen grens en gaat het ene langzaam over in het andere?
Met citaat reageren
Oud 08-02-2011, 16:16
Edelweiss
Edelweiss is offline
Citaat:
dus verliefdheid is eigenlijk gewoon een besef van meer dan leuk vinden?
toen ik er namelijk achter kwam was dat echt een soort -positieve- *BAM*, als je snapt wat ik bedoel
maar is de grens tussen leuk en verliefd dan echt merkbaar of is er geen grens en gaat het ene langzaam over in het andere?

eigenlijk beide, dat kun je zelf beseffen
soms dan krijg je meer intresse in die persoon (je word verliefd, je vind hem stiekem toch wel heel érg leuk) soms dan blijft het zo dat er wel intresse is maar niet zo heel veel.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2011, 17:50
Sofiieee
Sofiieee is offline
maar wat is dan precies verliefdheid?
Met citaat reageren
Oud 08-02-2011, 18:06
Edelweiss
Edelweiss is offline
Citaat:
maar wat is dan precies verliefdheid?
Dat je z'n naam in je schrift schrijft (hoeft niet), bloost als jullie blikken kruisen (hoeft niet), altijd om hem kan lachen, je niet altijd weet wat je tegen hem moet zeggen, of dat je juist niet eens een praatje met hem durft te beginnen. dat je onbedoelt tóch de hele tijd naar hem zit te kijken en het steeds over hem hebt totdat je vriendinnen er gek van worden en zeggen dat je moet stoppen, dat je er steeds aan denkt dat hij zo leuk is (zelfs als je dat niet wilt). ga zo maar door. Eingenlijk is het niet echt te beschrijven, dit is alleen maar een richting.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2011, 19:51
Volk
Volk is offline
Iemand leuk vinden is bij mij iemand aardig vinden en er fijn mee om kunnen gaan.

Verliefd is bij mij heel de dag aan de persoon denken, heel je houding veranderen als de persoon in de buurt is. Je helemaal warm voelen worden als je de persoon ziet, weke knieën krijgen als je zijn huid een keer aanraakt, zwijmelen als je zijn geur ruikt. De hele dag stralen als je hem hebt gezien.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2011, 19:55
surimeid
surimeid is offline
iemand die verliefd is.
Heeft vlinders in de buik bij het zien of horen van diegene die hij/zij leuk vindt.
Wil de hele dag bij die persoon zijn,leuke dingens doen met die persoon.
En dat maak je niet het overkomt je
Oud 10-02-2011, 16:43
DAH
DAH is offline
Leuk vinden vind ik een vrij onduidelijk begrip, maar verliefdheid is toch wel duidelijk bij mij: Vlinders in de buik, vergeten te ademen als ze erg dichtbij is. Zulke dingen. Maar volgens mij is het bij iedereen anders.
Oud 10-02-2011, 18:22
Edelweiss
Edelweiss is offline
als je verliefd bent (in mijn geval) dan weet je niks te zeggen tegen diegene waar je verliefd op bent, en je wordt er alleen maar meer verlegen van...
Met citaat reageren
Oud 11-02-2011, 09:07
Sofiieee
Sofiieee is offline
ja maar dat is toch ook zo als je iemand leuk vind? ik dacht dat leuk vinden is dat je je aangetrokken tot iemand voelt, dat je (misschien) verliefd zou kunnen worden op die persoon, dat je heel vaak aan diegene denkt en steeds vaker op diegene let.
en verliefd is toch 'vlinders', als je diegene ziet krijg je een soort schokje in je buik, alleen maar aan diegene kunnen denken. maar dan is verliefd toch gewoon de overtreffende trap van leuk vinden? waar ligt dan de grens, wanneer weet je dat je iemand 'gewoon' leuk vindt of dat je echt verliefd bent?
Met citaat reageren
Oud 11-02-2011, 18:41
*flawless*
*flawless* is offline
Citaat:
Iemand leuk vinden is bij mij iemand aardig vinden en er fijn mee om kunnen gaan.

Verliefd is bij mij heel de dag aan de persoon denken, heel je houding veranderen als de persoon in de buurt is. Je helemaal warm voelen worden als je de persoon ziet, weke knieën krijgen als je zijn huid een keer aanraakt, zwijmelen als je zijn geur ruikt. De hele dag stralen als je hem hebt gezien.
Dit Vooral dat 'zwijmelen als je zijn geur ruikt' heb ik heel erg haha.

Op dit moment vraag ik me vooral af wanneer 'verliefd zijn' verandert in 'houden van'.
Oud 11-02-2011, 19:56
Sofiieee
Sofiieee is offline
het is toch zo dat verliefdheid na 1 tot 3 jaar vanzelf verdwijnt of overgaat in 'houden van'?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten