![]() |
|
Weerwolfspel #82
1) Kapitein Dott 2) Mr. Mark (leerling-evilziener) 3) Etmakas (dorpeling) 4) Rode Panda (dorpeling) 5) Little Phoebe 6) Twinkebel 7) Batave (tovenaar) 8) Michelangelo (evilziener) 9) SweetSmile 10) Queasy (dorpeling) 11) Sherlock 12) Dingaantouwtje 13) BrightBlue 14) Geel (dorpeling) 15) Furby Feeder 16) Absinthe 17) Repelsteel 18) Mutant 19) Sabir96 20) Röps (dorpeling) 21) Daboman 22) VeGs Blauw is opgehangen Rood is opgegeten Roze is gestorven uit liefdesverdriet Groen is neergeschoten door de jager Deel 1 Deel 2
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
|
Kijk, dat is het betere werk
![]() Wel jammer dat hij nauwelijks wat heeft gezegd en dat maakt het dan weer lastig de andere wolven te vinden. Misschien is het het waard om nog eens te checken op welk moment Twinkebel op Little Phoebe stemde (in hangronde 4). Was dit al snel of pas toen al duidelijk werd dat zij er toch niet uit ging. Als dat aan de vroege kant is lijkt het me namelijk nu vrij onwaarschijnlijk dat little phoebe wolf is (immers, dan neemt hij het risico dat ze eruit vliegt), maar als dat laat is blijft ze verdacht in mijn ogen. Edit: Hmm, aan de late kant dus. Interesting. Oh ja en dat ze zo lang overleeft terwijl er al enige tijd een anti-LP sentiment heerst vind ik ook wel opmerkelijk, dorpelingen overleven dat meestal niet zo lang aangezien de wolven dan lekker meeliften op dat sentiment.
Laatst gewijzigd op 27-01-2011 om 20:24. |
![]() |
|
Kijk, dat is het betere werk.
![]() Nu worden de lijstjes wel heel interessant... Hangronde 1
Spoiler
Oke. Uitgaande dat Geel Michelangelo heeft gestemd, en Michelangelo Dott, dan klopt dit nu. Verder weinig interessants. Hangronde 2
Spoiler
Deze is interessanter. Geel heeft niet gestemd, én Twinkebel had geen stem. Uitslag: gelijkspel, tussen Mr.Mark en (vermoedelijk) Geel. Aantal stemmen topic: Mr.Mark (7) - Queasy (5) - Geel (7) Aantal stemmen daadwerkelijk (voor zover bekend): Mr.Mark (5) - Queasy (5) - Geel (7) Ik heb de stemvolgorde eens nagekeken, en het volgende viel me op: Op het moment dat Twinkebel bij Mr.Mark gaat staan, is het gelijkspel in het topic. Geel heeft op dat moment 6 stemmen, evenals Mr.Mark. Twinkebel is tevens de láátste die zijn stem doorgeeft voor half 9. Als wolf telt zijn stem niet mee. Toch kiest hij er voor om bij Mr.Mark te gaan staan en niet veilig bij Quesy of bij mij. Dat is gevaarlijk, want zou het gelijkspel zijn, wijst het op een wolf onder Mr.Mark. Mijn vermoeden is dan ook dat hij wist dat dit niet erg was, omdat er al een wolf onder Geel staat. Dan zou Mr.Mark namelijk nog steeds de meeste stemmen hebben. Dat is interessante stem numero 1. Toch blijkt het gelijkspel. Dan, interessante stem numero 2, dan komt Sabir om de bocht en geeft, nadat de uitslag bekend is, door dat hij Geel gestemd zou hebben. En in het topic is het ineens weer gelijkspel. Pas dáárna geeft Geel door dat hij niet gestemd heeft, en blijkt de uitslag toch niet te kloppen. Maar dit konden noch Twinkebel, noch Sabir vermoeden. Als ik kijk naar het gedrag van Twinkebel (het moment van stemmen), vermoed ik dan ook dat een van de volgende mensen wolf is: Furby Feeder, Sweetsmile of Sherlock. Furby Feeder lijkt me minder waarschijnlijk gezien vorige ronde, dus ik ga voor Sweetsmile of Sherlock. Maar: dan klopt het nog niet. Er zou dan nog steeds een stem meer voor Geel moeten zijn. En dan is de timing van Sabir's late stem wel heel opvallend. Maar ik kan me hem moeilijk voorstellen als een heel geslepen speler. Misschien instructies van andere wolven? Ook goed mogelijk: de verrader staat buiten de rijtjes, en coverde Twinkebel. Dan zou je weer wolven onder mij en Queasy verwachten (Repelsteel en LP?) Want Repelsteel blijft opvallen in dit rijtje. Toen hij stemde was de stand als volgt: Mr.Mark (4) - Quesy (3) - Geel (3) Interessant dat hij op dat moment lekker veilig bij mij ging staan, ipv een van de rijtjes te kiezen... Is dat om een wolf te kunnen coveren? Of omdat hij zichzelf veilig wilde stellen? Afgaande van deze ronde, verdenk ik deze mensen het meest: - Sherlock of Sweetsmile is vermoedelijk wolf - Repelsteel is verrader of wolf. - Sabir... enigzins verdacht. De laatste wolf zou dan vermoedelijk onder Queasy staan. (LP?) Hangronde 3
Spoiler
Ja, hier valt weinig uit te halen... 9 mensen stemmen op Geel. Er staan een aantal van mijn potentiële wolven onder Geel. Maar Sabir96 heeft niet gestemd, en de verrader of een wolf kan onder Queasy staan. Hangronde 4
Spoiler
Tja. Twinkebel staat veilig bij Little Phoebe. Zij werd toen al verdacht. Is dat een rookgordijn? Moment dat Twinkebel stemt: Queasy (4) - Repelsteel (4) - Little Phoebe (3) Kan een veilige stem zijn. Stemlijstje hangronde 5
Spoiler
Repelsteel en Sherlock die me hier opvallen (van mijn verdachten uit ronde 2). Maar in geval van Sherlock misschien to obvious? Ja.. Ik ben benieuwd wie de wolven gaan happen. ![]() [disclaimer: de geliefden kunnen ook nog gelogen hebben over hun stem] |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Hoofdstuk 11: The maiden voyage
‘Zooo’ zei Mutant in een poging de ongemakkelijke stilte te verbreken. ‘Wat zullen we nu eens gaan doen?’ Sinds hun terugkeer uit de gevangenis hadden ze in de bedompte kelder gezeten waar ze het grootste deel van hun dagen doorbrachten. ‘Ik heb zin in seks’ zei Repelsteel. Mutant keek hem verbaasd aan. Repelsteel had nog nooit zin gehad in iets anders dan drugs zolang ze hem al kende. ‘Sinds wanneer ben je daar geïnteresseerd in?’ vroeg ze. Repelsteel haalde zijn schouders op. ‘Kweenie. Sinds ik clean ben denk ik. Toen de drugs langzaam uit mijn systeem verdween kon ik alleen maar aan kutjes en tieten denken.’ ‘Wel dat kan nog lastig worden’ zei Mutant. ‘Er zijn wat…ongelukjes gebeurd terwijl jij in de gevangenis zat. Laten we het erop houden dat de populatie kutjes in dit huis flink verminderd is.’ ‘Nou en?’ zei Repelsteel. ‘Van wat ik begrepen heb is de populatie snikkels ook flink uitgedund, dus minder concurrentie voor mij. En er zijn toch nog wel wat kutjes over die verwarmd moeten worden? Wat dacht je van die geile meid met die dikke kont? Etmakas?’ ‘Dood’ zei Mutant. ‘Ah jammer’ zei Mutant. ‘Die ene met die dikke tieten dan?’ ‘In het ziekenhuis’ zei Mutant. ‘Die ene die altijd in dat hondenpak rondloopt?’ ‘Leeft nog’ zei Mutant grinnikend. ‘Maar daarvan zijn een paar details aan het licht gekomen lol. Neem van mij aan, daar wil je het niet op proberen’ ‘Ah fair enough’ zei Repelsteel. ‘En die ene met dat houten been dan? Die heb ik vanochtend nog in de tuin gezien.’ Mutant lachte: ‘Veel succes daarmee. Waarschijnlijk zal ze je meteen kielhalen als je daar iets probeert’ ‘Klotezooi’ gromde Repelsteel. ‘Dat zijn ze allemaal volgens mij. Ofnee toch niet, er is nog dat ene meisje met dat brilletje, van wie dit huis eigenlijk is. Ik kan haar toch in haar kut neuken?’ Mutant keek hem gechoqueerd aan. ‘Wie Sweetsmile??? Da’s toch helemaal jouw type niet? Het arme meisje is waarschijnlijk nog maagd en zo. Denk niet dat ze geïnteresseerd is in jou. ‘ Repelsteel haalde zijn schouders op. ‘En dan? Als jij haar armen vasthoudt dan kan ik haar nemen of ze wil of niet.’ Mutant was nu nog gechoqueerder. Ze wist niet wat ze hoorde! Stelde haar beste vriend nu echt voor om voor de lol een onschuldig meisje aan te randen?! Mutant duwde hem boos weg. ‘Het spijt me, maar daar werk ik niet aan mee.’ Repelsteel keek haar niet-begrijpend aan. ‘Wat heb jij nou man? Ik heb drie weken in de gevangenis gezeten en nu ga je me dit gezeik geven? Wat voor vriend ben jij eigenlijk?’ Mutant verzon snel een excuus, nu ze erachter was gekomen dat Repelsteel een potentiële verkrachter was wilde ze zeker niet dat hij achter haar geheim zou komen. ‘Man, je bent net uit de gevangenis gekomen! Je bent nog in je proeftijd! Als je nu iemand gaat aanranden dan ga je zo lang de bak in dat zelfs Bram Moskowicz je niet meer vrij krijgt!’ Het excuus leek te werken. ‘Bluh’ bromde Repelsteel. ‘Je hebt gelijk. Zo had ik het nog niet bekeken. Nouja, dan ga ik me wel afrukken op de plee of zo.’ Hij stond op en liep weg. Toen hij weg was begon Mutant te huilen. Haar vermoedens waren bewaarheid. Nu Repelsteel clean was, was hij totaal veranderd. Hij was niet langer haar beste vriend. Hij was veranderd in een of ander seksbelust monster. Mutant was bang voor hem. Ze wou dat ze hem in de cel had laten zitten. ondertussen bij de buren Dingaantouwtje kwam in zijn mankini de kamer binnen. Het was hetzelfde model als die ene die Borat droeg in de gelijknamige film. Sherlock lag al klaar op bed. ‘Ga eens op je buik liggen en doe je ogen dicht’ beval Dingaantouwtje. Sherlock deed braaf wat hem gevraagd werd. Dingaantouwtje had beloofd om hem in te leiden in de mannenliefde. Sherlock had geen idee wat dat precies inhield, maar die mankini beloofde in ieder geval al veel goeds. Toen hoorde Sherlock een klikkend geluid. Verschrikt deed hij zijn ogen open. Dingaantouwtje had zijn polsen vastgezet met handboeien! ‘Hee wacht even, dit vind ik eng!’ protesteerde Sherlock. Maar Dingaantouwtje negeerde hem en haalde een vreemd uitziend apparaat onder het bed vandaan. Het zag er een beetje uit als een grote kettingzaag compleet met een trektouw om hem op te starten. Maar in plaats van een zaagblad zag Sherlock een drietal tarzan-vibrators die synchroon van elkaar rond draaiden en ondertussen ook nog vibreerden. Toen hij zag wat Dingaantouwtje van plan was begon hij hysterisch te gillen. ‘Dat gaat niet passen hoor!’ bibberde hij. ‘Tuurlijk wel’ zei Dingaantouwtje. ‘Uiteindelijk past alles. Het is alleen een kwestie van hard genoeg doordouwen!’ Vervolgens ramde hij het apparaat in Sherlock’s anus die daardoor aan alle kanten uitscheurde… Ondertussen weer bij de studenten Sweetsmile liep naar buiten. Het was haar opgevallen dat het getimmer in de tuin was opgehouden. Kapitein Dott was inderdaad gestopt met timmeren en zat nu op de grond rum te drinken. ‘Is het schip af?’ vroeg Sweetsmile verbaasd. Ze had niet gedacht dat Dott dat ooit voor elkaar zou krijgen, maar het schip dat nu voor haar lag zag er warempel zeewaardig uit. ‘Arrr’ zei Dott. ‘Helemaal klaar. Ik heb zelfs de romp gebreeuwd dus ze zal nu waterdicht moeten zijn. Ik ben nu aan het wachten op de oplegger die ik besteld heb, die mijn schip naar de haven van Rotterdam zal brengen voor haar eerste reis. Op dat moment kwam er een grote vrachtwagen de straat binnenrijden. ‘Arrr’ zei Dott. ‘Daar zul je ze hebben’ Het schip werd op de oplader geladen. ‘Sweetsmile’ zei Dott toen. ‘Ik zou het een eer vinden als jij me wilt vergezellen naar Rotterdam voor de tewaterlating van mijn schip.’ Sweetsmile keek op haar horloge. Ze had eigenlijk college, maar de doop van een heus piratenschip was niet iets wat je dagelijks meemaakte. ‘Ok dan’ zei ze. ‘Wacht dan pak ik even mijn jas’ ‘Ik ga ook mee’ riep Mutant vanuit de hal. Eigenlijk konden Dott en haar piratenschip Mutant gestolen worden, maar ze wilde maar al te graag een excuus om niet in de buurt van die engerd Repelsteel te hoeven zijn. Gedrieën reden ze naar de haven waar het schip in het water getakeld werd. ‘Eigenlijk moeten we een fles champagne hebben om het schip te dopen’ zei Sweetsmile toen. ‘Arrr. Ben je gek?’ zei Dott hoofdschuddend. ‘piratenschepen doop je niet met champagne, maar met rum!’ Ze haalde een fles rum tevoorschijn en nam er snel een paar teugen van. Daarna liet ze een harde boer en smeet ze de fles kapot tegen de scheepsromp. ‘Ik doop je Alan en wens je een behouden vaart!’ Sweetsmile en Mutant keken haar verbaasd aan. ‘Alan? Waar komt die naam nou weer vandaan?’ ‘Arrr’ zei Dott grijnzend. 'Alan Tudyk, de acteur die Steve the pirate speelde in de film Dodgeball. De man van mijn dromen. Als ik aan hem denk dan wordt ik helemaal kriebelig van binnen.’ Haar rechterhand ging naar beneden en verdween in haar slipje. ‘Jaja we hebben het begrepen’ zei Mutant snel. Dott schrok op uit haar dagdroom en trok haar hand terug. ‘Arrr excuses, ik liet me even gaan daar.’ Ze stapte aan boord van haar schip. ‘Ik heb trouwens besloten om even een kleine omweg te maken: inplaats van rechtstreeks naar Somalië te varen ga ik eerst westwaards naar de VS toe. Ik wil mijn droomman opzoeken en hem overhalen om met mij de schrik der zeven zeeën te worden. Samen zullen we het meest gevreesde piratenkoppel ooit worden!’ ‘Awwww dat is zo schattig’ zei Sweetsmile vertederd. ‘Ik weet zeker dat hij je charmes niet kan weerstaan.’ ‘Blugh’ zei Mutant. ‘Hou op voordat ik moet kotsen.’ Dott begon te lachen en hees de piratenvlag. ‘Arrrr de Jolly Roger! Weldra zal hij overal te zien zijn voor de Somalische kust!’ ‘Wacht!’ zei Sweetsmile. ‘Waar is je papegaai?’ ‘Arrr’ zei Dott. ‘Die heb ik gisteren opgegeten, dat stomme beest had weer op mijn jas gescheten’ Met die woorden haalde ze het anker op en voer weg. Sweetsmile en Mutant bleven op de kade staan kijken totdat het schip aan de horizon was verdwenen. 1) Kapitein Dott (ziener) 2) Mr. Mark (leerling-evilziener) 3) Etmakas (dorpeling) 4) Rode Panda (dorpeling) 5) Little Phoebe 6) Twinkebel (wolf) 7) Batave (tovenaar) 8) Michelangelo (evilziener) 9) SweetSmile 10) Queasy (dorpeling) 11) Sherlock 12) Dingaantouwtje 13) BrightBlue 14) Geel (dorpeling) 15) Furby Feeder 16) Absinthe 17) Repelsteel 18) Mutant 19) Sabir96 20) Röps (dorpeling) 21) Daboman 22) VeGs Blauw is opgehangen Rood is opgegeten Roze is gestorven uit liefdesverdriet Groen is neergeschoten door de jager De wolven heb de dood van hun gesneuvelde kameraad gewroken. Kunnen de dorpelingen nog herstellen van de dood van hun ziener? dat merken we morgenavond om 20.30
|
Verwijderd
|
Oké, dit is de eerste post van Dott die ik tegenkom die iets lijkt te zeggen.
Mijn gevoel wat betreft LP word nu alleen maar sterker. Heb steeds meer het idee dat ik het toch wel goed heb gezien. Ben benieuwd wat de wolven nu gaan doen.. Ik denk dus dat ze LP heeft opgevraagd en dat ze ´het goed heeft gezien´ en dat LP dus slecht is. In haar volgende post zegt ze weer dat LP ´in haar ogen wolf is´. Zoals het er voor mij nu uitziet stem ik op LP.. Zij is gewoon wolf in mijn ogen. Deze aanwijzingen vind ik erg duidelijk en ik zal dus ook op LP stemmen. |
![]() |
||
![]() |
Nou, dit is vrij simpel. Achteraf valt het me op dat Dott vaak de woorden 'zien' en 'in mijn ogen' gebruikt, slim!
![]() Als ik haar post door lees vallen me twee dingen op, 1) dat ze LP verdacht vind: Citaat:
En het tweede ding wat me is opgevallen is dat ze in een van haar laatste post heel duidelijk maakt dat Repelsteel in iedergeval geen wolf is, dus onschuldig is. Ik stem dus alvast op LP!
||
Da's wel minder.
@ BB; Je bedoelt deze post? Citaat:
LP is in ieder geval duidelijk. Zal zo mijn vorige post ook even aanpassen. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
![]()
|
Hehe,
sorry voor het niet posten van theorieen. Maar ik was bang dat het ging opvallen omdat ik de vorige spellen stil was etc. Ik had deze keer zat tijd, maar helaas daarom maar niet gedaan... Sorry. ![]() Dit is tevens een tvp. En succes iedereen!
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Weerwolfspel #82 deel 2 Daboman | 500 | 27-01-2011 18:25 |