Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-01-2011, 18:25
Batave
Batave is offline
Weerwolfspel #82

1) Kapitein Dott
2) Mr. Mark (leerling-evilziener)
3) Etmakas (dorpeling)
4) Rode Panda (dorpeling)
5) Little Phoebe
6) Twinkebel
7) Batave (tovenaar)
8) Michelangelo (evilziener)
9) SweetSmile
10) Queasy (dorpeling)
11) Sherlock
12) Dingaantouwtje
13) BrightBlue
14) Geel (dorpeling)
15) Furby Feeder
16) Absinthe
17) Repelsteel
18) Mutant
19) Sabir96
20) Röps (dorpeling)
21) Daboman
22) VeGs

Blauw is opgehangen
Rood is opgegeten
Roze is gestorven uit liefdesverdriet
Groen is neergeschoten door de jager

Deel 1
Deel 2
Oud 27-01-2011, 18:27
Sherlock
Sherlock is offline
Als ik echt niet zou willen dat twinkebel gehangen werd was ik vanaf de eerste verdenkingen gaan verdedigen hea want nu is het al veel te laat
Oud 27-01-2011, 18:28
Verwijderd
Ik twijfel tussen LP en twinkebel. Toch ga ik deze ronde voor twinkebel, ik heb het idee dat hij té graag wil bewijzen dat hij goed is.
Excuses voor het vrije late doorgeven van mijn stem.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2011, 19:07
Dott
Dott is offline
tvp, ik heb mn stem trouwens ook doorgegeven enzo
Oud 27-01-2011, 19:12
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Tvp inderdaad.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2011, 19:17
Sherlock
Sherlock is offline
Ik stem nog steeds op Repelsteel omdat ik niet snap waarom er de vorige hangronde 6 mensen op hem hadden gestemd en nu ik de enige ben. (ook al is queasy eruit)
Oud 27-01-2011, 19:33
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Tvp inderdaad.
Oud 27-01-2011, 19:55
Spelleider
Spelleider is offline
Pluisje de tijger

Furby Feeder stapte uit de douche. Bewonderend staarde hij/zij naar zijn/haar grote harige geslachtsdeel en naar zijn/haar lekkere tientjes. Wat had hij/zij het toch goed voor elkaar, dacht hij/zij bij zichzelf. Hij/zij pakte een handdoek uit de kast en begon zichzelf af te drogen. Hij/zij neuriede Frans Bauer en bond een handdoek om. Toen hij/zij de badkamer uit wilde stappen struikelde hij/zij over Etmakas. Godsamme, niet nog een dode! Dacht hij/zij bij zichzelf. Het moest niet gekker worden. Zuchtend sleepte hij/zij Etmakas aan haar voeten over de gang, de trap af, richting het piratenschip van Kapitein Dott. Het achterste gedeelte was inmiddels klaar, en Dott had er een cel gebouwd. Een prachtige plek om lijken te verstoppen. Etmakas werd over het grasveld naar het schip gesleept. Haar wang schaafde over de graspollen en haar mooie witte slipje (Die Furby Feeder maar even omhoog had getrokken, dat leek hem/haar wel zo fatsoenlijk) werd groen van het gras.

Vanuit achter in de tuin hielden een paar ogen Furby Feeder nauwlettend in de gaten. Elke beweging die hij/zij maakte werden gevolgd. Onwilleukerig keek Furby Feeder om. Hij/zij had het gevoel dat ze begluurd werd. Plotseling besefte hij/zij dat ie zonder zijn/haar furrie pak naar buiten was gegaan. Met ferme stappen liep hij door naar het schip. Dott stond op de trap de piratenvlag te hijsen. "Arrr" begroette Dott degene die langsliep. Furby Feeder hield/zijn haar adem in. Als Dott maar niet doorhad wie er langs liep! Gelukkig was Dott druk in de weer met de vlag, en keek niet naar beneden. "Ik moet even wat in de cel dumpen hoor Dott!" riep Furby Feeder zodra hij/zij veilig in het ruim van het schip, buiten zicht, gekomen was. "Prima! Arrr!" riep kapitein Dott hem/haar toe. Furby Feeder dumpte het lijk van Etmakas snel achter slot en grendel.

Ondertussen in de gevangenis
Mutant en Dabomann zaten aan een grauwe kantinetafel te wachten tot Repelsteel door twee politiemannen werd binnengeleid. Zodra hij door de deur kwam sprong Mutant op hem af. Repelsteel was duidelijk zichzelf niet. Zijn gebruikelijke grijns was van zijn gezicht gevaagd, en zijn standaard bloeddoorlopen ogen waren helder wit. Zijn huid had niet de asgrauwe kleur die ie normaal had, maar het was duidelijk dat hij wat zonlicht had gezien. Wat ziet hij er ongezond uit, dacht Mutant meelevend. Mutant knuffelde hem en Repelsteel leek een beetje verlegen. "Goed" zei Dabomann. "Terzake". Dabomann vertelde Repelsteel dat ze hem onder borgtocht vrij hadden weten te krijgen. Hij zou zich 2 keer per week moeten melden op het politiebureau en zou het land niet mogen verlaten. Ook zou hij 2 keer per week op drugs getest worden, bleek dat hij die gebruikt had zou hij onmiddelijk terug de cel in moeten. Mutant hapte naar adem. Dit kon niet waar zijn! Ze zou eindelijk Repelsteel terugkrijgen, maar was Repelsteel nog wel Repelsteel als hij geen drugs gebruikte? Konden ze nog wel vrienden zijn zonder drugs?

Vanaf het naburig huis werden de twee paar ogen die Furby Feeder nauwlettend in de gaten hadden gehouden weer in de gaten gehouden door Twinkebel. Hij kon het niet geloven! Hij woonde inmiddels al jaren in Nederland, maar de geur van een Siberische tijger was hij nooit vergeten. Zodra hij de geur had opgesnoven had hij uit het raam gekeken, en daar stond het prachtexemplaar zomaar! Achter de heg, te kijken naar wat het dan ook mocht zijn dat die kutstudenten aan het doen waren. "Aah tijgerski" mompelde de Rus "Met je mooie vachtski, nog even en je bent mijn prachtige bondjaski". Hij liep de gang in en en pakte het pistool waarmee hij eerder Russische Rouletteski had gespeeld uit het grote dressoir dat onder de marmeren trap stond. "Little Phoebeski!" riep hij dwingend. Gelijk stormde zij de trap af "Ja manliefski?" vroeg ze slijmend "Is er iets wat ik voor u kan doenski?". "Haal onmiddellijk mijn jachtkledingski!" zei Twinkebel bevelend. Zo gezegd zo gedaan. Little Phoebe liep de zolder op en vond algauw wat ze zocht, het glimmend witte pak van Twinkebel. In Rusland is wit namelijk een typische schutkleur, vandaar dat de jachtkleding daar wit is. Snel spoedde ze weer naar beneden en gaf Twinkebel waar hij om gevraagd had. Twinkel schoot in de kleding en liep naar buiten, er van overtuigd dat de tijger hem nooit zou zien in zijn jachtkleding. HIj sloop naar de heg waar de tijger nog steeds met zwiepende staart zat te kijken naar wat het ook was wat de studenten aan het doen waren. Twinkebel sloop steeds dichterbij. Op dat moment draaide de tijger zijn hoofd naar Twinkebel toe. Twinkebel lachte in zichzelf. "Stom beestski" dacht hij "Arm beestki, hij moest eens weten dat zijn laatste minuut geslagen heeft". Zichzelf nog steeds in veiligheid wanend liep hij nog een paar stappen richting de tijger. Deze gromde hard, en besprong Twinkebel. Twinkebel hapte naar adem. Waar was het misgegaan?! Hoe had de tijger hem kunnen zien? In deze onwetendheid stierf Twinkebel. De tijger beet in 1 keer zijn keel door, veel hoefde Twinkebel gelukkig niet te lijden.

1) Kapitein Dott
3) Etmakas (dorpeling)

5) Little Phoebe
6) Twinkebel (wolf)
7) Batave (tovenaar)
9) SweetSmile
10) Queasy (dorpeling)
11) Sherlock
12) Dingaantouwtje
13) BrightBlue
14) Geel (dorpeling)
15) Furby Feeder
16) Absinthe
17) Repelsteel
18) Mutant
19) Sabir96
20) Röps (dorpeling)
21) Daboman
22) VeGs

Blauw is opgehangen
Rood is opgegeten

De dorpelingen kozen voor Twinkebel, gefeliciteerd, hij was wolf! De wolven hebben tot morgen 20.30 om zich te wreken op de dood van hun medeslechterik. Ook de ziener heeft tot die tijd om zijn/haar gave te gebruiken!
Oud 27-01-2011, 19:55
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Ik stem nog steeds op Repelsteel omdat ik niet snap waarom er de vorige hangronde 6 mensen op hem hadden gestemd en nu ik de enige ben. (ook al is queasy eruit)
Omdat er sterke(re) aanwijzingen zijn dat twink wolf is. Ik snap niet dat jij dat niet snapt. Je hebt t spel vaak genoeg gespeeld.

Edit: oh precies tijdens de uitslag. Jeeej, ben blij dat mn theorieen bevestigd zijn, eindelijk een wolf eruit.
Oud 27-01-2011, 19:57
Bright Blue
Bright Blue is offline
Ja een wolf!
Oud 27-01-2011, 19:59
Sherlock
Sherlock is offline
Ok nice

Citaat:
Omdat er sterke(re) aanwijzingen zijn dat twink wolf is. Ik snap niet dat jij dat niet snapt. Je hebt t spel vaak genoeg gespeeld.
Even nalezen dan.
Oud 27-01-2011, 20:00
Sherlock
Sherlock is offline
En moet ik nu alweer gaan zeiken dat ik al 4 keer niet in het verhaal genoemd ben?
Oud 27-01-2011, 20:03
Verwijderd
Wolf aan de galg!!! *lalala*

Nu de rest nog .
Met citaat reageren
Oud 27-01-2011, 20:03
Verwijderd
Je bent nog steeds aan het batsen met Dingaantouwtje, daar zou je ook DANKBAAR voor kunnen zijn!

Sorry lieve Jasper je maakt zsm weer je intrede!
Met citaat reageren
Oud 27-01-2011, 20:05
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Ok nice

Even nalezen dan.
Even nalezen? Heb je sinds vorige hangronde niet meer gelezen of wilde je twink graag beschermen?
Oud 27-01-2011, 20:06
Dingaantouwtje
Dingaantouwtje is offline
Citaat:
[/verhaal]

1) Kapitein Dott
3) Etmakas (dorpeling)

5) Little Phoebe
6) Twinkebel (wolf)
7) Batave (tovenaar)
9) SweetSmile
10) Queasy (dorpeling)
11) Sherlock
12) Dingaantouwtje
13) BrightBlue
14) Geel (dorpeling)
15) Furby Feeder
16) Absinthe
17) Repelsteel
18) Mutant
19) Sabir96
20) Röps (dorpeling)
21) Daboman
22) VeGs

Blauw is opgehangen
Rood is opgegeten

De dorpelingen kozen voor Twinkebel, gefeliciteerd, hij was wolf! De wolven hebben tot morgen 20.30 om zich te wreken op de dood van hun medeslechterik. Ook de ziener heeft tot die tijd om zijn/haar gave te gebruiken!
Kijk eens aan En nog steeds Kaptein Dott
Oud 27-01-2011, 20:18
Daboman
Daboman is offline
Kijk, dat is het betere werk

Wel jammer dat hij nauwelijks wat heeft gezegd en dat maakt het dan weer lastig de andere wolven te vinden. Misschien is het het waard om nog eens te checken op welk moment Twinkebel op Little Phoebe stemde (in hangronde 4). Was dit al snel of pas toen al duidelijk werd dat zij er toch niet uit ging. Als dat aan de vroege kant is lijkt het me namelijk nu vrij onwaarschijnlijk dat little phoebe wolf is (immers, dan neemt hij het risico dat ze eruit vliegt), maar als dat laat is blijft ze verdacht in mijn ogen.

Edit: Hmm, aan de late kant dus. Interesting.

Oh ja en dat ze zo lang overleeft terwijl er al enige tijd een anti-LP sentiment heerst vind ik ook wel opmerkelijk, dorpelingen overleven dat meestal niet zo lang aangezien de wolven dan lekker meeliften op dat sentiment.

Laatst gewijzigd op 27-01-2011 om 20:24.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2011, 20:19
Sherlock
Sherlock is offline
Citaat:
Even nalezen? Heb je sinds vorige hangronde niet meer gelezen of wilde je twink graag beschermen?
Ik heb niet veel tijd gehad om het te lezen dus ik heb geprobeerd zo selectief mogelijk te zijn, blijkbaar heb ik dat toen geskiped.
Oud 27-01-2011, 20:28
Verwijderd
Ha Nice.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2011, 20:33
Verwijderd
Jeej! Eindelijk een wolf
Met citaat reageren
Oud 27-01-2011, 20:36
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Mooi
Met citaat reageren
Oud 27-01-2011, 21:55
Verwijderd
Met citaat reageren
Oud 27-01-2011, 22:13
Röps
Röps is offline
tvp en
Met citaat reageren
Oud 27-01-2011, 22:51
Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
Wat een prachtig verhaal weer Sann
en verder is dit natuurlijk een terugvindpost
Oud 28-01-2011, 10:50
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Tvp.
Oud 28-01-2011, 16:42
Verwijderd
Ik ben vanavond en morgen bij mijn ouders, dus niet erg actief. Maar ik zorg dat ik op tijd ben bijgelezen en kan stemmen.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2011, 16:44
Verwijderd
Vanwaar al die tvp's?
Met citaat reageren
Oud 28-01-2011, 16:51
Dingaantouwtje
Citaat:
Vanwaar al die tvp's?
Zij mogen zich niet met het spel bemoeien, dus waarschijnlijk ook geen antwoord geven op je vraag Misschien vonden ze iets opmerkelijk of willen ze gewoon een tvp bij deze hangronde.
Oud 28-01-2011, 17:35
VeGs
VeGs is offline
Kijk, dat is het betere werk.

Nu worden de lijstjes wel heel interessant...

Hangronde 1

Spoiler

Oke. Uitgaande dat Geel Michelangelo heeft gestemd, en Michelangelo Dott, dan klopt dit nu.
Verder weinig interessants.

Hangronde 2

Spoiler

Deze is interessanter. Geel heeft niet gestemd, én Twinkebel had geen stem.
Uitslag: gelijkspel, tussen Mr.Mark en (vermoedelijk) Geel.

Aantal stemmen topic:
Mr.Mark (7) - Queasy (5) - Geel (7)

Aantal stemmen daadwerkelijk (voor zover bekend):
Mr.Mark (5) - Queasy (5) - Geel (7)

Ik heb de stemvolgorde eens nagekeken, en het volgende viel me op:
Op het moment dat Twinkebel bij Mr.Mark gaat staan, is het gelijkspel in het topic. Geel heeft op dat moment 6 stemmen, evenals Mr.Mark. Twinkebel is tevens de láátste die zijn stem doorgeeft voor half 9.
Als wolf telt zijn stem niet mee. Toch kiest hij er voor om bij Mr.Mark te gaan staan en niet veilig bij Quesy of bij mij. Dat is gevaarlijk, want zou het gelijkspel zijn, wijst het op een wolf onder Mr.Mark.
Mijn vermoeden is dan ook dat hij wist dat dit niet erg was, omdat er al een wolf onder Geel staat. Dan zou Mr.Mark namelijk nog steeds de meeste stemmen hebben.
Dat is interessante stem numero 1.

Toch blijkt het gelijkspel. Dan, interessante stem numero 2, dan komt Sabir om de bocht en geeft, nadat de uitslag bekend is, door dat hij Geel gestemd zou hebben.
En in het topic is het ineens weer gelijkspel.
Pas dáárna geeft Geel door dat hij niet gestemd heeft, en blijkt de uitslag toch niet te kloppen. Maar dit konden noch Twinkebel, noch Sabir vermoeden.

Als ik kijk naar het gedrag van Twinkebel (het moment van stemmen), vermoed ik dan ook dat een van de volgende mensen wolf is: Furby Feeder, Sweetsmile of Sherlock.
Furby Feeder lijkt me minder waarschijnlijk gezien vorige ronde, dus ik ga voor Sweetsmile of Sherlock.

Maar: dan klopt het nog niet. Er zou dan nog steeds een stem meer voor Geel moeten zijn. En dan is de timing van Sabir's late stem wel heel opvallend. Maar ik kan me hem moeilijk voorstellen als een heel geslepen speler. Misschien instructies van andere wolven?
Ook goed mogelijk: de verrader staat buiten de rijtjes, en coverde Twinkebel.
Dan zou je weer wolven onder mij en Queasy verwachten (Repelsteel en LP?)

Want Repelsteel blijft opvallen in dit rijtje. Toen hij stemde was de stand als volgt:
Mr.Mark (4) - Quesy (3) - Geel (3)
Interessant dat hij op dat moment lekker veilig bij mij ging staan, ipv een van de rijtjes te kiezen... Is dat om een wolf te kunnen coveren? Of omdat hij zichzelf veilig wilde stellen?

Afgaande van deze ronde, verdenk ik deze mensen het meest:
- Sherlock of Sweetsmile is vermoedelijk wolf
- Repelsteel is verrader of wolf.
- Sabir... enigzins verdacht.
De laatste wolf zou dan vermoedelijk onder Queasy staan. (LP?)

Hangronde 3

Spoiler

Ja, hier valt weinig uit te halen... 9 mensen stemmen op Geel. Er staan een aantal van mijn potentiële wolven onder Geel. Maar Sabir96 heeft niet gestemd, en de verrader of een wolf kan onder Queasy staan.

Hangronde 4

Spoiler

Tja. Twinkebel staat veilig bij Little Phoebe. Zij werd toen al verdacht. Is dat een rookgordijn?

Moment dat Twinkebel stemt:
Queasy (4) - Repelsteel (4) - Little Phoebe (3)

Kan een veilige stem zijn.

Stemlijstje hangronde 5

Spoiler

Repelsteel en Sherlock die me hier opvallen (van mijn verdachten uit ronde 2). Maar in geval van Sherlock misschien to obvious?

Ja.. Ik ben benieuwd wie de wolven gaan happen.

[disclaimer: de geliefden kunnen ook nog gelogen hebben over hun stem]
Met citaat reageren
Oud 28-01-2011, 19:33
Spelleider
Spelleider is offline
Citaat:
Vanwaar al die tvp's?
we zijn begonnen aan een nieuw topic, mensen plaatsen tvp's (terugvindposts) zodat het topic een icoontje krijgt dat jij er in gepost hebt, zodat je het topic makkelijk kan terugvinden in de lijst
Oud 28-01-2011, 19:44
Spelleider
Spelleider is offline
Hoofdstuk 11: The maiden voyage
‘Zooo’ zei Mutant in een poging de ongemakkelijke stilte te verbreken. ‘Wat zullen we nu eens gaan doen?’ Sinds hun terugkeer uit de gevangenis hadden ze in de bedompte kelder gezeten waar ze het grootste deel van hun dagen doorbrachten. ‘Ik heb zin in seks’ zei Repelsteel. Mutant keek hem verbaasd aan. Repelsteel had nog nooit zin gehad in iets anders dan drugs zolang ze hem al kende. ‘Sinds wanneer ben je daar geïnteresseerd in?’ vroeg ze. Repelsteel haalde zijn schouders op. ‘Kweenie. Sinds ik clean ben denk ik. Toen de drugs langzaam uit mijn systeem verdween kon ik alleen maar aan kutjes en tieten denken.’ ‘Wel dat kan nog lastig worden’ zei Mutant. ‘Er zijn wat…ongelukjes gebeurd terwijl jij in de gevangenis zat. Laten we het erop houden dat de populatie kutjes in dit huis flink verminderd is.’ ‘Nou en?’ zei Repelsteel. ‘Van wat ik begrepen heb is de populatie snikkels ook flink uitgedund, dus minder concurrentie voor mij. En er zijn toch nog wel wat kutjes over die verwarmd moeten worden? Wat dacht je van die geile meid met die dikke kont? Etmakas?’ ‘Dood’ zei Mutant. ‘Ah jammer’ zei Mutant. ‘Die ene met die dikke tieten dan?’ ‘In het ziekenhuis’ zei Mutant. ‘Die ene die altijd in dat hondenpak rondloopt?’ ‘Leeft nog’ zei Mutant grinnikend. ‘Maar daarvan zijn een paar details aan het licht gekomen lol. Neem van mij aan, daar wil je het niet op proberen’ ‘Ah fair enough’ zei Repelsteel. ‘En die ene met dat houten been dan? Die heb ik vanochtend nog in de tuin gezien.’ Mutant lachte: ‘Veel succes daarmee. Waarschijnlijk zal ze je meteen kielhalen als je daar iets probeert’ ‘Klotezooi’ gromde Repelsteel. ‘Dat zijn ze allemaal volgens mij. Ofnee toch niet, er is nog dat ene meisje met dat brilletje, van wie dit huis eigenlijk is. Ik kan haar toch in haar kut neuken?’ Mutant keek hem gechoqueerd aan. ‘Wie Sweetsmile??? Da’s toch helemaal jouw type niet? Het arme meisje is waarschijnlijk nog maagd en zo. Denk niet dat ze geïnteresseerd is in jou. ‘ Repelsteel haalde zijn schouders op. ‘En dan? Als jij haar armen vasthoudt dan kan ik haar nemen of ze wil of niet.’ Mutant was nu nog gechoqueerder. Ze wist niet wat ze hoorde! Stelde haar beste vriend nu echt voor om voor de lol een onschuldig meisje aan te randen?! Mutant duwde hem boos weg. ‘Het spijt me, maar daar werk ik niet aan mee.’ Repelsteel keek haar niet-begrijpend aan. ‘Wat heb jij nou man? Ik heb drie weken in de gevangenis gezeten en nu ga je me dit gezeik geven? Wat voor vriend ben jij eigenlijk?’ Mutant verzon snel een excuus, nu ze erachter was gekomen dat Repelsteel een potentiële verkrachter was wilde ze zeker niet dat hij achter haar geheim zou komen. ‘Man, je bent net uit de gevangenis gekomen! Je bent nog in je proeftijd! Als je nu iemand gaat aanranden dan ga je zo lang de bak in dat zelfs Bram Moskowicz je niet meer vrij krijgt!’ Het excuus leek te werken. ‘Bluh’ bromde Repelsteel. ‘Je hebt gelijk. Zo had ik het nog niet bekeken. Nouja, dan ga ik me wel afrukken op de plee of zo.’ Hij stond op en liep weg. Toen hij weg was begon Mutant te huilen. Haar vermoedens waren bewaarheid. Nu Repelsteel clean was, was hij totaal veranderd. Hij was niet langer haar beste vriend. Hij was veranderd in een of ander seksbelust monster. Mutant was bang voor hem. Ze wou dat ze hem in de cel had laten zitten.

ondertussen bij de buren
Dingaantouwtje kwam in zijn mankini de kamer binnen. Het was hetzelfde model als die ene die Borat droeg in de gelijknamige film. Sherlock lag al klaar op bed. ‘Ga eens op je buik liggen en doe je ogen dicht’ beval Dingaantouwtje. Sherlock deed braaf wat hem gevraagd werd. Dingaantouwtje had beloofd om hem in te leiden in de mannenliefde. Sherlock had geen idee wat dat precies inhield, maar die mankini beloofde in ieder geval al veel goeds. Toen hoorde Sherlock een klikkend geluid. Verschrikt deed hij zijn ogen open. Dingaantouwtje had zijn polsen vastgezet met handboeien! ‘Hee wacht even, dit vind ik eng!’ protesteerde Sherlock. Maar Dingaantouwtje negeerde hem en haalde een vreemd uitziend apparaat onder het bed vandaan. Het zag er een beetje uit als een grote kettingzaag compleet met een trektouw om hem op te starten. Maar in plaats van een zaagblad zag Sherlock een drietal tarzan-vibrators die synchroon van elkaar rond draaiden en ondertussen ook nog vibreerden. Toen hij zag wat Dingaantouwtje van plan was begon hij hysterisch te gillen. ‘Dat gaat niet passen hoor!’ bibberde hij. ‘Tuurlijk wel’ zei Dingaantouwtje. ‘Uiteindelijk past alles. Het is alleen een kwestie van hard genoeg doordouwen!’ Vervolgens ramde hij het apparaat in Sherlock’s anus die daardoor aan alle kanten uitscheurde…

Ondertussen weer bij de studenten
Sweetsmile liep naar buiten. Het was haar opgevallen dat het getimmer in de tuin was opgehouden. Kapitein Dott was inderdaad gestopt met timmeren en zat nu op de grond rum te drinken. ‘Is het schip af?’ vroeg Sweetsmile verbaasd. Ze had niet gedacht dat Dott dat ooit voor elkaar zou krijgen, maar het schip dat nu voor haar lag zag er warempel zeewaardig uit. ‘Arrr’ zei Dott. ‘Helemaal klaar. Ik heb zelfs de romp gebreeuwd dus ze zal nu waterdicht moeten zijn. Ik ben nu aan het wachten op de oplegger die ik besteld heb, die mijn schip naar de haven van Rotterdam zal brengen voor haar eerste reis. Op dat moment kwam er een grote vrachtwagen de straat binnenrijden. ‘Arrr’ zei Dott. ‘Daar zul je ze hebben’ Het schip werd op de oplader geladen. ‘Sweetsmile’ zei Dott toen. ‘Ik zou het een eer vinden als jij me wilt vergezellen naar Rotterdam voor de tewaterlating van mijn schip.’ Sweetsmile keek op haar horloge. Ze had eigenlijk college, maar de doop van een heus piratenschip was niet iets wat je dagelijks meemaakte. ‘Ok dan’ zei ze. ‘Wacht dan pak ik even mijn jas’ ‘Ik ga ook mee’ riep Mutant vanuit de hal. Eigenlijk konden Dott en haar piratenschip Mutant gestolen worden, maar ze wilde maar al te graag een excuus om niet in de buurt van die engerd Repelsteel te hoeven zijn.
Gedrieën reden ze naar de haven waar het schip in het water getakeld werd. ‘Eigenlijk moeten we een fles champagne hebben om het schip te dopen’ zei Sweetsmile toen. ‘Arrr. Ben je gek?’ zei Dott hoofdschuddend. ‘piratenschepen doop je niet met champagne, maar met rum!’ Ze haalde een fles rum tevoorschijn en nam er snel een paar teugen van. Daarna liet ze een harde boer en smeet ze de fles kapot tegen de scheepsromp. ‘Ik doop je Alan en wens je een behouden vaart!’ Sweetsmile en Mutant keken haar verbaasd aan. ‘Alan? Waar komt die naam nou weer vandaan?’ ‘Arrr’ zei Dott grijnzend. 'Alan Tudyk, de acteur die Steve the pirate speelde in de film Dodgeball. De man van mijn dromen. Als ik aan hem denk dan wordt ik helemaal kriebelig van binnen.’ Haar rechterhand ging naar beneden en verdween in haar slipje. ‘Jaja we hebben het begrepen’ zei Mutant snel. Dott schrok op uit haar dagdroom en trok haar hand terug. ‘Arrr excuses, ik liet me even gaan daar.’ Ze stapte aan boord van haar schip. ‘Ik heb trouwens besloten om even een kleine omweg te maken: inplaats van rechtstreeks naar Somalië te varen ga ik eerst westwaards naar de VS toe. Ik wil mijn droomman opzoeken en hem overhalen om met mij de schrik der zeven zeeën te worden. Samen zullen we het meest gevreesde piratenkoppel ooit worden!’ ‘Awwww dat is zo schattig’ zei Sweetsmile vertederd. ‘Ik weet zeker dat hij je charmes niet kan weerstaan.’ ‘Blugh’ zei Mutant. ‘Hou op voordat ik moet kotsen.’ Dott begon te lachen en hees de piratenvlag. ‘Arrrr de Jolly Roger! Weldra zal hij overal te zien zijn voor de Somalische kust!’ ‘Wacht!’ zei Sweetsmile. ‘Waar is je papegaai?’ ‘Arrr’ zei Dott. ‘Die heb ik gisteren opgegeten, dat stomme beest had weer op mijn jas gescheten’ Met die woorden haalde ze het anker op en voer weg. Sweetsmile en Mutant bleven op de kade staan kijken totdat het schip aan de horizon was verdwenen.

1) Kapitein Dott (ziener)
3) Etmakas (dorpeling)

5) Little Phoebe
6) Twinkebel (wolf)
7) Batave (tovenaar)
9) SweetSmile
10) Queasy (dorpeling)
11) Sherlock
12) Dingaantouwtje
13) BrightBlue
14) Geel (dorpeling)
15) Furby Feeder
16) Absinthe
17) Repelsteel
18) Mutant
19) Sabir96
20) Röps (dorpeling)
21) Daboman
22) VeGs

Blauw is opgehangen
Rood is opgegeten

De wolven heb de dood van hun gesneuvelde kameraad gewroken. Kunnen de dorpelingen nog herstellen van de dood van hun ziener? dat merken we morgenavond om 20.30
Oud 28-01-2011, 19:47
Dott
Dott is offline
Ik had al een vermoeden.. goed lezen dorpelingen, ik ben duidelijk genoeg geweest.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2011, 19:54
Verwijderd
Dat was nu iets dat ik écht niet verwacht had. Ik ga de posts van Dott eens goed nalezen.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2011, 20:21
Verwijderd
Oké, dit is de eerste post van Dott die ik tegenkom die iets lijkt te zeggen.

Mijn gevoel wat betreft LP word nu alleen maar sterker.
Heb steeds meer het idee dat ik het toch wel goed heb gezien.
Ben benieuwd wat de wolven nu gaan doen..

Ik denk dus dat ze LP heeft opgevraagd en dat ze ´het goed heeft gezien´ en dat LP dus slecht is.
In haar volgende post zegt ze weer dat LP ´in haar ogen wolf is´.

Zoals het er voor mij nu uitziet stem ik op LP..
Zij is gewoon wolf in mijn ogen.

Deze aanwijzingen vind ik erg duidelijk en ik zal dus ook op LP stemmen.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2011, 20:22
Bright Blue
Bright Blue is offline
Nou, dit is vrij simpel. Achteraf valt het me op dat Dott vaak de woorden 'zien' en 'in mijn ogen' gebruikt, slim!

Als ik haar post door lees vallen me twee dingen op, 1) dat ze LP verdacht vind:
Citaat:
Bepaalde dingen die Dabo en VeGs aandragen kan ik me wel bij aansluiten.
Ik ga zo mijn stem doorgeven, heb verder ook niks verdachts gezien.
Ik stem denk ik toch op Little Phoebe.
En verder zit ze de hele tijd op LP bij de stemrondes.

En het tweede ding wat me is opgevallen is dat ze in een van haar laatste post heel duidelijk maakt dat Repelsteel in iedergeval geen wolf is, dus onschuldig is.

Ik stem dus alvast op LP!
Oud 28-01-2011, 20:45
VeGs
VeGs is offline
Da's wel minder.

@ BB;
Je bedoelt deze post?

Citaat:
Dott
Ik moet zeggen dat ik Repelsteel persoonlijk niet zo verdacht vind. Ik kan er natuurlijk naast zitten, maar in het vorige spel had ie zijn wolf zijn vrij snel verraden door zijn (ietwat domme) commentaar.
Kan zijn dat ie daardoor nu voorzichtiger is, maar omdat dit pas zijn 2e spel is heeft hij nog niet echt een 'speelstijl' in mijn ogen, vind het zo moeilijk te bepalen of dit gewoon is hoe hij speelt, of dat ik dit verdacht moet vinden.
Hmm, lastig.

LP is in ieder geval duidelijk. Zal zo mijn vorige post ook even aanpassen.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2011, 21:25
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Vanwaar al die tvp's?
Citaat:
Zij mogen zich niet met het spel bemoeien, dus waarschijnlijk ook geen antwoord geven op je vraag Misschien vonden ze iets opmerkelijk of willen ze gewoon een tvp bij deze hangronde.
Of we willen gewoon meelezen en aangezien er een nieuw topic is, staat er geen icoontje meer dat we erin hebben gepost. Zodoende.
Oud 29-01-2011, 00:16
Verwijderd
Ik verwachtte al dat Dott ziener was en hoopte dat de wolven haar zienerhints over het hoofd hadden gezien Helaas... LP de volgende ronde, lijkt me duidelijk.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2011, 08:57
Dingaantouwtje
Jep, LP it is.
Oud 29-01-2011, 09:32
Verwijderd
Jammer Maar ik ga dus mee voor LP.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2011, 09:47
Sherlock
Sherlock is offline
Lijkt me nogal duidelijk inderdaad
Oud 29-01-2011, 10:36
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Of we willen gewoon meelezen en aangezien er een nieuw topic is, staat er geen icoontje meer dat we erin hebben gepost. Zodoende.
Oud 29-01-2011, 15:18
VeGs
VeGs is offline
Voor de vorm toch maar

Stemlijstje hangronde 6

Little Phoebe

1. SweetSmile
2. BrightBlue
3. VeGs
4. Absinthe
5. DaT
6. Mutant
7. Sherlock
8. Furby Feeder
9. Daboman

Daboman
10. Little Phoebe

Niet gestemd: Sabir96, Repelsteel

Laatst gewijzigd op 29-01-2011 om 18:42.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2011, 16:07
Lorelei
Lorelei is offline
Furby feeder stemt uiteraard ook op lp..
Met citaat reageren
Oud 29-01-2011, 16:57
Bright Blue
Bright Blue is offline
Wat spannend toch vanavond!!
Oud 29-01-2011, 17:05
twinkebel
twinkebel is offline
Hehe,
sorry voor het niet posten van theorieen. Maar ik was bang dat het ging opvallen omdat ik de vorige spellen stil was etc. Ik had deze keer zat tijd, maar helaas daarom maar niet gedaan...

Sorry.

Dit is tevens een tvp.

En succes iedereen!
Oud 29-01-2011, 17:57
Daboman
Daboman is offline
Uiteraard stem ik ook op Little Phoebe. Hoe onverwachts. [spuitelf]Volgens mij heeft Dott haar gewoon opgevraagd.[/spuitelf]
Oud 29-01-2011, 18:26
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik zit ook te overwegen of ik nog wat zal posten
Oud 29-01-2011, 18:27
Daboman
Daboman is offline
Citaat:
Ik zit ook te overwegen of ik nog wat zal posten
Stem gewoon op jezelf. Dat toont karakter!
Oud 29-01-2011, 18:27
Dingaantouwtje
Dat lijkt me leuk
Reageren

Regels voor berichten